Tuossa Ladan lämppärin kennossa on niin törkeästi pinta-alaa, että flektille tuskin on tarvetta. Ei sitä Ladaa turhaan lämpimänä talviautona pidetä.
Tänään tein kierroslukumittarille ja ryyppyvivulle telineet, uudet alakiinnikkeet takajousille ja oikaisin hieman takapyörän linjaa. Oli vissiin vähän vedellyt taka-akselin kiinnitykset hitsatessa. Lämpömittari tuohon tulee myös, todennäköisesti johonkin koneen luokse josta sitä voi tarpeen tullen vilkaista.
Mitään koneistusmahdollisuuksia ei mulla ole, joten kaikki tehdään käsin. Työvälineinä mig, rälläkkä ja porakone. Tällä hetkellä osat on lähinnä heppailtu kasaan, lopuksi puran koko mopon, hitsaan saumat kunnolla ja teen tarvittavat vahvistukset. Kehtaa rungostakin ottaa sitten lähempiä kuvia
Väriehdotuksia otetaan myös vastaan.
Ja tuosta PV:n ajettavuudesta.. Jos alusta on kunnossa niin satasta vetelee helposti vaikka hiekkatiellä. Eli noin pienipyöräiseksi varsin hyvä. Ihan eritasoa esim. mankiin verrattuna.
Takapyörä alkaa olla linjassa muun mopon kanssa.
Hallintalaitteiden suunnittelua. Kytkin ja jarrukahvat Wandamotorilta, (kumma kun toinen maksoi 8€ ja toinen 15€ vaikka täysin samaa sarjaa) kaasukahva ja katkaisijat Mitosta. Valo- sekä päävirtakatkaisijan laitan tuohon mittarin viereen. Nopeusmittariksi hankintalistalla Sigma.
Wandamotorilta tuli myös Koyon laakerit etu- ja takavanteeseen, etujarru- ja kytkinvaijerit, keulaan laakerikuulia, uudet renkaat, sisäkumit ja musta penkinpäällinen. Biltemasta ostin rossimalliset kahvakumit.
Koneestakin täytyy ainakin sylinteriä käyttää irti, muuta varmaa tietoa ei huolloista ym. ole kuin että 21tkm Mitolla oli ajettu purettaessa. Mäntä todennäköisesti hiljattain vaihdettu. Toinen pakoputki täytyisi myös hankkia. Ainakin 2000-luvun piikkisissä KX:sissä on sama iskunpituus kuin Mitossa (muistaakseni 50,6mm, lähes kaikissa muissa rossipyörissä 54mm) joten pakoputki luultavasti sopisi mitoitukseltaan paremmin kuin tuo nykyinen HGS.