matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
Tuli tässä syksyn aikana alotettua tämmöne manki projekti ihan mielenkiinnon takia.
Kone puolelta löytyy:
YX 150cc motti isoventtiili kannella 27/23
27mm kaasutin
kkk k14 turbo
,
kaasutin tulee paine koteloon ja tankki paineistetaan .
palotilaakin olisi tarkoitus isontaa puristusten laskemiseksi.
runkona on aito mankin runko pienillä muokkauksilla,levykeula,kromi vanteet
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Hyvältä vaikuttaa muuten, mutta vähän mietityttää alkuperäisen keulan ja takahaarukan kesto turbotetussa mankissa. Varsinkin kun haarukkaa vielä jatkettu.
Mmakkee
- Pyörä:
- Kawasaki KX250F -12
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 17.4.2009 21:14
Kuulostaa mielenkiintoselta. Oisit voinu tosin panostaa tohon alotusviestiin enemmän. Seuraillaan kuitenkin..
Pöö
jt-87
- Pyörä:
- Suzukeja:S1, PV, DS80
- Paikkakunta:
- Polvijärvi
- Liittynyt:
- 5.9.2009 21:25
Näinköhän sitä joutuu omankin turboprojun tännekin kirjoittelemaan kun uhkaa mankiturboprojektit hallita
Mielenkiintoinen projekti vaikka aika vajaa onkin tuo aloitusviesti...
Blairexhaust putken profiililla:
http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
No juu alotus viestiin olis voinu vähä panostaa enemmän muttaku ku nopeesti vaan tekasin illalla tylsyyyttäni ni en paljo miettiny
Päivityksiä ei tule varmaankaan hirveen usein koska teen tätä projektia koulussa ja käsitöitä on vain maanantaisin ja perjantaisin..
Mutta tarkoitus olisi saada valmiiksi ennen kesää
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Aloitusviestiä voi päivittää myöhemminkin, viestin muokkaus onnistuu oikeassa yläkulmassa olevasta toiminnot-napista. Onnea projektiin!
matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
mankki2 003.jpg
Tänään tein vähän kaasarin paine koteloo
tänään illalla ku on aikaa tehä nii koitan saada öljyn kierron valmiiksi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
Nyt on melkein kaikki ahto linjat valmiit ja öljyn kierrosta puuttuu vaan paluu putki. Tankin korkki täytyy tehdä uus että saa paineistettuu. Teen varmaan jonkun kierteellisen. Vähän koitin penkkiä ja tankkiakin paikalle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
eQ123
- Liittynyt:
- 18.3.2011 19:59
Paljonko ois tarkotus saada ahtamaan? Ja eikö tuo turbo ole liian iso vielä tähänkin?
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Musta tuntuu, ettei jengi usko, että tää vois onnistua kun mua vuoden nuorempi ilmeisesti siellä tekee ? Toivottavasti saat kuitenki kasaan ja pääset vähän näpäyttämään meitä kaikkia
Vaikuttaa kuitenkin ihan hyvältä tähänasti, vaikka turbon toiminnasta en mitään tiedäkkään.
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
Onkos tuossa kaasarissa jotakin sellaista, minkä takia pelkkä kohokammion (ja mahdollisesti luistikotelon) paineistaminen ei olisi riittänyt?
Näyttää tarpeettoman monimutkaiselta rakentaa koko kaasari paineistettuun koteloon.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
Ahtoihin en ole miettinyt mitää lukua kokeillaan ensinkin että toimiiko koko laitos
kun kerran on ensimmäinen turbo proju minkä teen.
Tuntuu kans että ei kukaan usko että mikään vähän taitoa vaativampi homma onnistuu 15v jätkältä että vaan aikuiset osaa tehdä turbotuksia
Olis varmaan riitänyt kaasarin paineistuksee seki mutta mun mielestä on helpompi tehdä tollai.eikä tos mun mielest mitään muuta monimutkasta kun tyhjäkäynnin säätö kun se on just kotelon seinän kohdalla
lokitekki
- Pyörä:
- Laiton Monkey
- Liittynyt:
- 28.7.2007 21:50
Onhan tuo haastavampi säätää, mutta toimivuus normikaasarilla on silti parempi noin ja tuossa tulee samalla painekotelo tilavuutta, niin toimii palio paremmin.
Haastavuutta pienennän omasa tekemällä kotelosta niin ison että käsi mahtuu kummallekki puolelle ja niin että irrotettava kansi osa on iso.
Tuossa sulla on jo eka virhe laittaa kaasarille laippakiinnitys, palio helpompi on joko klemmarikiinnitys tai o-rengas, niin ei tarvis tiivisteiden kans kiroilla
Tai sitten kotelon alas toinen reikä josta voi suuttimen vaihtaa, jos kaasarisa on suuttimen pikavaihto.
matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
Olishan se helpompi isommas kotelos säätää ku mahtuis kädet sinne mutta tein mahollisimma piene että näyttäis vähä järkevämmältä tossa näkyvilla ku ei saa tota koteloo oikee mihinkää piiloo niiku sul lokitekki
ja tossa kotelossa on kannet ylhäällä ja alhaalla. Alas tulee sen verran iso kansi että mahtuu kohokammio tuleen pois. On siellä laippojen välissä o-renkaat. Jos tuota ulkonäköö mietitte ni se on vähän karu nyt mutta se viimeistellään sitte kun tuo laitos toimii ja kaikki mitä tarvii tehdä nii on tehty.
matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
Nyt lähi aikoina ei ole tullut paljonkaan edistystä kun ei ole kerinnyt tekemään koulun alkujen jälkeen mutta ei tätä keskenkään lopeteta
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista