Morjensta ja tervetuloo vaa teillekin seuraamaan minun detsirojektia!
Tarkotus ois siis nyt projektoida oma detsi vähän parempaan kuosiin kesäks. Mutta amistuloilla ei pahemmin tienata. Minä itse siis olen 16v metallialalla opiskeleva poika, mies, tai jotain sinnepäin. Tosissaan tässä rojektissa on mopo, joka on myös päivittäisessä ajossa, niin kaikki ei tapahdu silmänräpäyksessä. Yleensä kun emännän tykö pääsen niin siellä värkkäilen pikkaisen, siellä kun on halli jne jossa tehdä. On kyllä kotonakin ja pystyy ihan hyvin tekemään, mutta emännän tykönä on vaan enemmän työkaluja.
eli siis asiaan... TÄMÄ DT
olisi tarkoitus laittaa hiukan nätimmäks. Osia on hiukan jo tallin perukoilla, pitäs lisää haalia. Toimintaideana ois pohjautua luonnokseeni eli tähän:
Eli:
Sirompi perä uusilla valkeilla katteilla
Ehkä tarrasarja?
Maalausta
Kiillotusta
Putkisto, metrakit luultavimmin. Kiillotettu kokonaan!
Ja tosissaan tämän hetken tilanne on se, että 70cc athenan pytty on postissa odottelemassa. Tässä samalla projektin ohella laitan myös tähän tulevaa konetta, joko kesäksi "virikone" tai myyntiin perus am6 huollettuna. Kerran kun kävi köpelösti kampiakselille...
Tämän myötä siis tuli kuitenkin ostettua uusi kone kuin kampura itsessään... Saman hintasia olivat, kone oli vaan jotain 10tkm ajettu ja hyväkuntonen. Mukaan malossin läpät, polinin kytkin ja dopplerin "kireempi" kampura. Tälle kokoonpanolle siis lykätään athenan hilippeet. Vielä siis tarviis 24mm kaasaria yms.
Osalista siis on tämä:
Athena 70cc - Hyllyssä
Putki - Hyllyssä
Katteet - Säästettävä rahaa
Vanteet - kiinni
Kulutusosia mm. ketjurataspaketti - kiinni
Takaiskunvaimennin - Löytynyt!/saa tarjota
Tankin korkki - asennettu
Kampiakseli - asennettu
Tehtävälista:
Maalaa
Kiillota
Tuunaa..
Hyvä joo, einyt vaiskaan. Hiukan kattavammin kuitenkin! Eli siis perän sirontaminen viksusti, myös koropalaa pitäisi harkita. Putken/viritysosien asennus kaikessa rauhassa. Myös kampiakseli ajallaan "varakoneeseen" ja se täytyisi kasata. Ideoita ei silleen ole tarkoitus valmiiksi kehitellä, en jaksa marista aina kun on jotain hienoa tehtävä ja sitten äkkiä mieli muuttuu. Tehdään jotain sitten kun kykenee ja sellanen ku mieli tekee! Ehdotella voi aina että mitä sitä tekisin. Viksusti eteenpäin sanoo mummo lumessa kun kissalla pöytää pyyhki!
Halukkaat voivat "tukea" projektia mahdollisilla osilla joilla ehostetaan koko kalua. Yksityisviestillä soittaen yms saa kiinni, joten luuri käteen jos löytyy vaikkapa iskaria tai tankinkorkkia! Ja aina voi ehdotella vaihtoa johonkin tavaraan
Jäi asioita ehkä kertomatta mutta parin postauksen päästä varmaankin selvinnee! Tästä on varmaankin hyvä lähtee vaikka suhteellisen niukilla tiedoilla päästiin alkuun.
Otan vastaa rakentavaa kritiikkiä, ehdotuksia yms kommentteja mielelläni joten eikun vaan postailemaan!
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!