Tuli pitkään luettuu tässä erilaisia projektii (mopo- ja skootteriprojektit osiossa) ja alkoi pikku hiljaa kasvaa sellainen tarve että oli pakko laittaa oma mopo kuntoon.
Elikkäs mopo on siis Aprilia SX50 supermoto vuosimallia 2008. Ostohetkellä mopon mittaris oli muistaakseni vähän päälle +4500km ja oli huipus kunnos (kuluosat, etc). Mopo ostettiin mulle jo ennen kun sain mopokortin.
(mopo, kesällä 2011 ja huomaa miten putki kiiltää! )
(kuva otettiin maaliskuussa 2013 ja äärettömän paskassa kunnossa. patenttia oli siellä täällä. putki roikkui kahden pultin avulla ja änkkä oli nippusiteel kiinni, kotarin numeromaski.... )
(äskettäin otettu eli 24.04.2013 tässä vaiheessa olin saanut mopon purettavaks ja rullaavana.)
(kone....)
Mopoon ostetaan aika paljon uusia osia, uusi maalipinta ja kuluosat vaihetaan uuteen.
lista mitä pitäisi hankkia:
[ ] V-face
[x] Sm-line loksu
[x] Bilteman musta stonga
[x] punaset progripit
[x] punaista spiraaliletkua
[x] mini arrow-vilkut
[ ] uusi takavalo&kilventeline
[ ] peili
[x] USD
[ ] Uudet ketjut (punainen) ja rattaat
[ ] uudet jarrupalat
[ ] uudet pyörän laakerit (eteen ja taakse)
[ ] tiivisteet ja laakerit (koneelle)
[ ] Akku
[ ] uudet renkaat
[ ] purkkeja mustaa ja punaista maalia (ruisku)
Lista mitä pitäisi tehdä:
[ ] korjata kaikki patentit pois !
[ ] kiillottaa alkuperäinen säxän ja metrakit kitin putkistot
[ ] kiillottaa pieniä osia esim. vaihde- ja jarrupoljin
[ ] puhdistaa runko, swingi ja vanteet
[ ] hifistellä (maalauttaa etu- ja taka jarrulevyt, jarrusatula ja jotakin pientä)
[ ] verhoilla penkki kokomustaksi
Maalattavaa ruiskulla:
[ ] runko (musta)
[ ] swingi (musta)
[ ] t-palat (punainen)
[ ] vanteet (punainen)
Olen mietiskellyt ja muokannut mopoa ajatellut tehdä mopostani tälläisen mutta punaisilla vanteilla ! (muokattu gimp 2.6:llä)
tämä projekti tehdään sitten rauhallisesti ja huolellisesti !
Kommentit ovat tervetulleita ja voit ilmaista mielipiteesi tosta mun muokkaamastani moposta. (viimeinen kuva)
kilvet ~ off [] on [x]