LeKen Säätö&Räpellys || 8" vai 10" vanteet?

LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
LeKen Säätö&Räpellys || 8" vai 10" vanteet?

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 17.5.2013 22:31

Juuh elikkäs pidemmän aikaa mielessä pyörinyt mankiprojekin aloittaminen ja yhelle kaverille joka mankilla ajeli mainihtin asiasta kanssa. Noh kauppaa tein kaverin kanssa ylimääräisestä (kilvettömästä)rungosta ja osakasasta, josta saattaisi osat riittää mankiin. (eivät olisi riittäneet). Noh kaupat sovittiin ja parin päivän päästä kaveri soittaa ja kysyy, että haluaisinko ostaa kilvellisen mankin jossa ei muuta vikaa paitsi leipo just. :lol: Noh sovittiin hinta kohdilleen kilvellisen manan kanssa (nousi vajaan satasen) ja kaveri työnsi mopon pihaani.
Mankia kerkesin viikon verran ihmetellä ja purkailla tallissa ja tänään kävin kaverin kanssa tekemässä paperit kuntoon, maksamassa ja nappasin kilvettömän rungon ja osakasan mukaan.

Aluksi oli tarkoitus alkaa lowride-tyyppistä kulkinetta vääntämään, sitten totesin, ettei nättiä lowrideria tosta saa mitenkään kun niin pitkä takaswingi ja olisi muutenkin tullut näyttämään IMO tyhmältä.
Kilvettömästä tulossa normaali korkuinen.

Kilvellisen speksit:
Tekniikaksi tulee:
-150 lifan (löytyy)
-Isovenakansi (Löytyy)
-vm26 mikuni (löytyy)
-minikrossin putki (löytyy, täytyy räkiä kasaan)
-karsitut/minikrossin sähköt (vaiheessa)
-Lauhari (löytyy)

Muuta ostoslistaa:
-VM26 mikuniin suuttimia (ei löydy)
-Lifanin staattori (ei löydy)
-Pidempi takaswingi (löytyy)
-USD-keula (löytyy)
-10" vanteet (hakemista vaille)
-Kaverin äidin verhoilema penkki tai kuppipenkki (löytyy)
-Levykeskiö taakse (ei löydy)
-Laakerit tohon usdiin (ei löydy)
-jostain lisävalosta ajovalo (löytyy)
-joku ledivalo taakse (ei löydy)
-yleismallin kaasukapula (postia odottelen)
-jarrupalat eteen ja taakse bse:n satuloihin (ei löydy)
-lokasuojat eteen & taakse (ei löydy)
-jotkut raiserit 2 pulttiset raiserit (postia odotellaan)
-ketjut ja rattaat (ei löydy)
-sivukoppa (löytyy)
-sivukopan kumit (löytyy)
-lukkosarja (ei löydy)
-Minikrossin vanteet talveksi (postia odottelen)

Kilvettömän speksit:
Tekniikka:
-110cc, 125 loncin alakerralla. (löytyy)
-Avarretut kanavat (tekemättä)
-Virtaavammiksi muokatut vakiovenat (tekemättä)
-Kiillotettu palotila (tekemättä)
-Itse hitsattu jyrkempi nokka? (tekemättä/harkinnassa)
-Minikrossin putki (löytyy)
-Karsitut sähköt (löytyy)
-Joku kiinankaasari tallista, jos ei parempaa satu eteen (löytyy)
-Lauhari? (ei löydy)

Muuta ostoslistaa:
-Penkki/penkkirauta (hakemista vailla)
-joku ledivalo taakse (ei löydy)
-tankin kumit (löytyy)
-heidenautit (ei löydy)
-Paperillinen runko? (ei löydy)

Kilvellisestä mankista ei kokonaisena kuvia juuri ole kun kauhea kiire oli päästä purkamaan. :D Tässä kuitenkin paria huonoa kuvaa.

Kuva

Kuva

Nyt näyttää tältä, joku kun neuvoisi vielä miten tuon ala t-palan saa irti, niin pääsisi USDia sovittelemaan.

Kuva
Kuva

Tässä sähköjä vähän tutkailtu, jäämään tulee sytytys, virtalukko, töötti ja etu- ja takavalot.

Kuva

tässä vielä tuo osakasa ja parit koneet, oikeanpuolimmainen tulee kiinni. Nuo kaksi muuta enemmän tai vähemmän hajalla.

Kuva
Kuva
Kuva

Mopoa tehdään pienellä budjetilla ja topicilla on myös tarkoituksena toimia "perseeseen potkijana" jotta tämä vielä joskus valmiiksi tulisi.

Loppuun vielä yksi kymysys edellisten lisäksi. :?

-Onko skyteamissa muka takahaarukan ja rungon välinen akseli pelkkä pätkä kierretankoa, kun kilvellisessä ja kilvettömässä oli molemmissa moinen?
Viimeksi muokannut LeKe96 päivämäärä 19.9.2013 21:06, muokattu yhteensä 8 kertaa
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Kassude
Pyörä:
990 Super Herttua
Paikkakunta:
Helsinki rock city.
Liittynyt:
17.4.2005 17:45
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut Kassude » 17.5.2013 22:38

Mukavalta kuulostaa, näitä mankeliprojekteja on aina kiva seurailla.

Ala t-palasta: ainakin kaikissa minun omistamissa pyörissä niin se on ollut kiinni kaulaputkessa (kuten myös uudessa keulassa näyttäis olevan). Jotenka rungon emäputken yläpäästä vaan tarvittavat pultit irti niin pitäis tulla ulos sieltä.
Kotarin vasen etupumppu myynnissä; http://www.motot.net/talli/kayttaja/23988
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 17.5.2013 22:42

Jep, vähän huonosti selitin. En keksi miten tuon mutterin saa yläpäästä irti, kun ei saa jakoavaimella siitä kiinni vaan 4 lokosta mistä väännetään, enkä oikein keksi minkälaisella työkalulla sen voisi avata, noin isoja papukaijapihtejäkään ei ole. :nolo:
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
mmanuu-
Liittynyt:
8.1.2012 15:36
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut mmanuu- » 18.5.2013 9:13

Ota vaikka talttapää meisseli, ja laitat sen siihen loveen, ja paukutat vasaran kanssa irti sen mutterin.

E: Näänkö väärin vai onko tuolla kärryssä joku äänenvaimennin ? Myy mulle se ? ;)
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 18.5.2013 10:16

Koitin jo, ei lähteny ja onhan siellä. Vaan empäs myykkään :P
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
mmanuu-
Liittynyt:
8.1.2012 15:36
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut mmanuu- » 18.5.2013 11:30

Aika kumma ettei lähteny. Ja paukutit ihan kunnon voimalla eikä siltikään ? Ite oon aina saanu papukaijapihdeillä noi auki.
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut MB93 » 18.5.2013 13:39

Lait sinne väliin jotain lubea, anna vaikuttaa ja kokeile uudestaan. Jotain sinne hahloon ja hakkaamalla, jossei sillä lähde niin sit on keinot vähissä.
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 18.5.2013 17:30

Noni johan lähti! ensin suihkuttelin lukkosulaa miten sattuu, kun ei muutakaan tähän hätään löytynyt ja käskin kaverin pitämään rungosta kiinni, niin ei runko heilunut kun löi mutteria.
Sitten aloinkin usdia sovittelemaan ja siinä kun ei laakereita ollut, niin päätin napata ne vanhasta keulasta. Alalaakeri tosin oli paskana, joten purin samoilla lämmöillä varaosamankin keulan. Noh siinähän selvisi, että alalaakeri taitaa olla kiinteästi keulassa kiinni(?), joten nappasin molemmista keuloista ylälaakerit ja rupesin sovitusta ihmettelemään.
Saa aika paljon tota keulaa vielä lyhentää, mutta kyllä se siihen vielä muotoutuu. :)
Kuva
Kuva

Lievä kokoero keuloilla :D
Kuva

Akseleiden kokoero melko suuri, mutta kaippa tuo korjaantuu laakereiden vaihdolla.
Kuva

Lisäks kävin vielä tuon osakasan läpi ja tässä minulle tarpeettomia osia, ostakaahan pois ja tukekaa (p)rojua. ;)
Kuva

Myös heräsi idea laittaa sirommat kahvarungot, joista puuttuisi kaikki vilkkujen ja sähköstarttien painikkeet. Olisi siromman näköinen eikä niillä käytöäkään ole, kun tähän karsitut sähköt tulee.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 19.5.2013 23:15

Swingin kanssa oli pientä robleemaa, kun ei tiennyt minkälaista ja miten pitkää laittaisi. Osakasan joukosta löytynyt minikrossin swinggikään ei meinannut mennä paikoilleen ja runkokin olisi pitänyt muuttaa monoiskarille sopivaksi. Or not.
Monkeyt.netissä lueskelin plymouthin projektitopiccia ja huomasin, että hän oli samanlaisen minikrossin swingin omaan mankiinsa laittanut ja vielä hitsannut swingiin paikat normaaleille mankin iskareille.
Noh tuumasta toimeen, hioin sen verran sen "putken" reunoja, jonka sisään swingin ja rungon välinen akseli menee ja rälläköin jarrupolkimen palautusjousen kiinnikkeen ja jarruvaloanturin(?) kiinnikkeen helvettiin, jotta swingi mahtuu paikoilleen. Täytyy jarrupoljinta varmaan vähän soveltaa. Ei ole isoin murhe tällä hetkellä.

Vähän kuva todistetta:
Kuva
Kuva
Kuva
Mitenkähän paljon tota keulaa voi laskea, aika reippaasti sai t-paloista laskea jo tossa mallailu vaiheessa, että sai näyttämään edes jotenkin järkevältä.

Ps. tästä tulee tolla swingillä niin pitkä, että näyttäisi lowriderina imo typerältä joten taitaa tulla melko lailla vakion korkuinen, mutta pidempi tästä.

Koitan ensi päivitykseen mennessä saada sähköt nippuun.

Saa kommentoida ja jos jollain sattuu olemaan honda monkeyn kahvarunkoja, eli niitä mihin valokatkaisijat tulevat niin saa ja pitää pistää yyveetä, jos ylimääräisenä pyörii nurkissa. Ostan pois. ;)
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 27.5.2013 21:11

Turistaas taas jotain turhanpäivästä :)

Sähköt saatu kasaan, kipinä tulee. näkee sit kun saa bensaa hommattua ja lyö käyntiin, että miten valot toimii. Töötin jätin pois johdoista, eli sähköjä on nyt sytytyksen, virtalukon ja etu- sekä takavalojen verran.
Aika paljon lähti turhaa piuhaa.
Kuva

Yhen 110:kin ostin 55e+pk, mukaan tuli koneen lisäksi imukaula, 18mm jinke, puola ja cdi.
Kuva

Tutkiskelin myös osakasassa ollutta minikrossin putkea, onko tällä joku järki syy vai onko vain mopoa kuristettu?
Kuva
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Kupsukki
Pyörä:
KTM EXC 400 -04
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
20.7.2009 11:45
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut Kupsukki » 28.5.2013 10:21

Kyllä siinä putken suulla on tuommonen porras jonka voi vaikka dremelillä hioa pois.
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 28.5.2013 10:56

Jepjep, silottelen sen, niin on ainakin päivän hifistelyt tehty jos ei muuta. :D
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut kersti91 » 28.5.2013 21:00

Ja eikös tossa putkessa ole siis tuo sisäosa samaa putkea lopun kanssa ja ulko-osa on holkki ja laippa, jotka ottavat kanteen kiinni? Kai sillä joku marginaalinen osuus on jos vähän hio, ei ainakaan jää korvien väliin kaivertamaan.
Tarkista kampiakselin stefa.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut Palezu » 28.5.2013 21:30

Tuo on vaan tommonen holkki mikä sopii tiiviisti siihen kannen koloon. Ei niitä kureja nyt sentään joka paikassa ole :D Tuo putki on muutenkin jo turhankin paksu. 110 koneen ainoa kuri pakopuolella on pieni ja vähän avautuva venttiili. Muistaakseni putki sais olla 15mm paksuinen eikä se liiemmin kuristaisi siltikään.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen monkeli

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 28.5.2013 22:05

Joo tuskin tolla käytännön merkitystä tulee olemaan, hioin reunat pyöreeks ja siloseks, aukko putkessa nyt 23-24mm mittasin sylinteristä pakoaukon halkaisijan myös. Oli 20mm eli ei tuo kyllä tainnut mitään kuristaa mutta tulipahan dremelöintiä harjoteltua :D
Vielä en osaa tosin edes sanoa että onko tuo putki tulossa kiinnikkään.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista