Moro! Päätin alkaa kirjotteleen tänne tästä Roxi projektistani & sen etenemisestä. Ostin Roxin n. 3 vuotta sitten ja sen kunto oli jotain sanoin kuvailematonta.. Eli suurinpirtein kaikki katteet halki ja moottorissakin jotain häikkää, kun ei se mihinkään liikkunut. Ajoin sillä vain pari ajoa liikenteessä vakiona + technigas tehari. Ensinnäkin se kiihtyi TODELLA hitaasti piti aina valoistakin potkutella liikkeelle mutta sitten kun se lähti menemään niin huippuja keräs n.80kmh. Sitten tulin siihen tulokseen että sama purkaa koko paska ja alkaa rakentaa uudelleen. Satuin löytämään "halvalla" Torniosta viripaketin joka oli juuri passeli projektiini. Hain sen ja sitten aloin miettii että mihin minä oikein rupesin.. alku näytti todella huonolta en mitään saanut aikaiseksi muutakuin esiteltyä osia kavereille.. varsinaisen rakentamisen aloitin vasta n. vuosi sitten kun kiinostus löytyi taas, ja jotain jälkeäkin alkoi jo näkyä. Noin puoli vuotta sitten sain ensimmäiset ajot roxin nykyisellä tekniikalla otettua.. siitä tuli nopea videokin otettua. Eli tässä on tekniikkana: 2Fast 80cc sylinteri 2Fast kampura Italkit kisasähköt Malossi overrange 2005 Stage 6 R/T 28mm pwk MHR läppärunko + läpät Team Cristofolini Racing putki Antaa kuvien puhua puolestaan:
Viimeksi muokannut ProdaX päivämäärä 30.8.2014 21:53, muokattu yhteensä 1 kerran
sprödölis kirjoitti:Hienolta näyttää! Miten maalasit noi katteet? Kilikolilla? Ja miten hioit ja käytitkö pohjaväriä ja lakkaa?
Kiitos lähinnä tekniikkaan olen panostanut hiotaan sitten lopuksi ulkonäkö kilikolilla maalasin ja hioit käyttämällä ensin karhempaa oisko ollut 400 ja sitten pikkuhiljaa hienommalla ~800-1000. Pohjavärinä käytin mustaa, ja kilikolin päällä on kiiltävä lakka.
Tässä odotellaan tilausta Scootzstorelta Pari viikkoa vielä ja pitäisi päästä testilenkille vähän on tylsää odottamista. Vähän historiaa: Eli pitkän lojumisen jälkeen kasattiin Aerox jälleen ja alettiin säätö puuhiin. No oli sähköjen kanssa ongelmia koska ei ollut kokemusta kisasähköjen säätämisestä. Lähin vähän pitemmälle testilenkille ja hups.. sehän lämpöleikkasi. No nyt on kone kasattu uudella männällä sekä varustettu jopa bensapumpulla! Hanan muokkasin alkuperäisestä ettei tarvitse penkin alle tankkia laittaa. Bensapumppu toimii alipaineella. Antakaa mielipidettä ja ideoita tähän projektiin, kritiikki on aina tervetullutta.
Oliko säädöt paljonkin hukassa jos pienen lenkin jälkeen lämppäsi? Jos itselläni olisi vastaava high-end pytty, pitäisin kyllä aina huolta että aloitan säätämisen rikkaan puolelta. Ei kai pyttyyn sitten mitään pahempia jurmuja tullut?
Pyttyyn tuli pieni jälki ei onneksi isompaa. Kävin näyttämässä Scootzstorella, meinasivat että ei tuo ihan entinen vielä ole. Hoonilla kuitenkin pyöräytettiin tuo. Alkoi mietityttää että hommaisi sitten isompaa kun/jos tuo nyt sattuu menemään. Uudella männällä ei ole vielä kokeiltu mutta nyt on ainakin kaikki kasattu viimesen päälle huolellisesti. Säädöt oli todellakin päin helv. ja ongelmaksi tuli myös kaasarin todella nopea tyhjeneminen, saa nähdä mitä sanoo nyt bensapumpun kanssa. 2Kpl suutinsarjoja hommattu ja ei muutakun säätelee. suunittelin että käyttäisi oikeasti nyt kunnolla aikaa säätämiseen ja ottas testilenkit hissuttelemalla nyt aluksi ja sitten kun on vähän enemmän ajettu nii alkas revittelee kun on sen verran jo rahaa saanu uppoamaan niin ei himottaisi kokoajan uutta mäntää ostaa Heitin n. 3KM testilenkin ku lämppäs. Heitin suoraan 30 nroa isomman suuttimen paikalleen jos siitä lähettäisiin liikkeelle "Kantapään kautta.." ennen leipomista part 2:
Pööki kirjoitti:Asiallista projektointia Joko auton käyntiäänet on sekoittanut 2t sävelkorvan tai sitten noissa videoissa ehkä pientä epävirettä mopon sytytyksessa
Jos jatkojalostus on suunnitelmissa niin ehdottomasti S6 R/T tai Malossin bigborea
Auto ei ole käynnissä jotenkin mikki ottaa ihme rätinää Sytytys _pitäisi_ olla kunnossa ja MHR aika nähty, mielessä pyöri jokin Polini Big / S6 R/T
sprödölis kirjoitti:Sitten kun hankit uutta tekniikka ni voisin ostaa ton vanhan sulta pois jos et hirveitä pyydä
Varmasti on ostajia. Katsotaan nyt.
Eli Scootzstorelta on nyt tulossa Kieslerin "läski" takavanne 5" leveä ahh.. sekä Stage 6 subframe jotta saadaan nyt kaasari kunnolla kiinni! Ps. Suosittelen porukkaa tsekkaa Scootzstore, on meinaa aika paljon palikkaa jota ei jokaisessa liikkeessä myydä sekä takuuasiatkin hoituu helposti verrattuna ulkomaalta tilattuihin osiin. Tänäänkin jotain pientä sain aikaiseiksi, kun aiemmin ongelmaksi koitui todella kovat äänet ajattelin kokeilla miten yasunin änkkä toimisi tässä Cristofolinin putkessa, tietenkin sitten kun "tehoa havitellaan" vaihdetaan taas siihen vanhaan tuttuun mutta silleen testiajossa yms vois olla pienempi ääninen vähän mukavampi.. tuli villat vaihdettua ja päällystettyä hötning "real carbon" teemaan
Ei se sävelkorva autolla ajelusta hajoa, sytkän heitto kuuluu nimittäin myös täällä. Sytyttää joko aivan liian aikaiseen tai myöhään kun noin paukkuu tuossa lähdössä. Paha sanoa videon perusteella esim. nakutuksesta mitään, mutta ei ole harvinaista näillä isommilla pytyillä ja huonosti säädetyillä kisasähköillä.
Ja itse suosittelen seuraavaksi pytyksi S6 R/T 95cc, ei ole ainakaan hirveän nähty pytty. Toki taitaa olla myös yksi ainoita 2Fasteja Suomessa.
Ja itse suosittelen seuraavaksi pytyksi S6 R/T 95cc, ei ole ainakaan hirveän nähty pytty. Toki taitaa olla myös yksi ainoita 2Fasteja Suomessa.[/quote] jep ei ole turhan montaa 2Fastia tullut vastaan. R/T olisi kova sana Tiedä vaikka innostuisi laittamaan. Kisasähköt on heitetty vaan ja todettu että toimii eikä edes (hirveästi) potki takaisin, kun ei niiden säädöistä niin hirveästi kokemusta ole. Täytyy kyllä lukea vähän siitä säätämisestä ja ottaa mukaan jokin henkilö joka tietää asiasta vähän enemmän. Tällä hetkellä tässä odotellaan tilausta. Aika hankala kun ei tavallaan mitään pysty vielä tekemään kun runko on 30km päässä ja kone tässä kämpillä. Pikkuhiljaa..
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 3.9.2014 21:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy:Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Noniin alko tapahtumaan! Kieslerin "läski" vanne saapui ja samalla tuli haettua uudet kumet, vielä odotellaan subframea. Samalla tuli haettua läpinäkyvät jäähdyttimen letkut sekä vähän bensaletkua. Ei tubelessina oikein wörkkiny, piti laittaa sit sisäkumi ja nythän tuo näyttää ihan hyvältä.
vittu toi vanne<3 <3 <3 <3 en kyllä suosittelis sitä läpinäkyvää letkua kun legenda kertoo että sulaa herkästi, en tuolla vehkeellä rupeis niillä pelleilemään :o
nikkedd kirjoitti:vittu toi vanne<3 <3 <3 <3 en kyllä suosittelis sitä läpinäkyvää letkua kun legenda kertoo että sulaa herkästi, en tuolla vehkeellä rupeis niillä pelleilemään :o
Vanne on kyllä maukas hmm.. Voisi kyllä melkein sitten pysytellä vakiossa, vai tohtisiko tuota läpinäkyvää kuitenkin kokeilla.. löytyy s6 lämpömittari pitäisi vaan nöyrtyä laittamaan akku. Löytyisi tuo sähköinenkin vesipumppu mutta sitä ei koskaan tiedä kuinka pitkään innostuu ajeleen niin en nähnyt sitä vaihtoehtona.. Tuli tilailtua vähän taas. S6 "tehokkaampi" vesipumppu sekä "yläpään" korpala vai millä nimellä nyt ikinä sitä kutsuukaan, samalla tuli vaihdettua etukumi ja leikittyä tussilla.. maalailut menossa ATM.
Kunnon hikendi viritykset kiinostaa aina, harmi että nykyään vaan vähentynyt aikapaljon nämä.. mutta joo sytkä kuullostais tännekin olevan pielessä. Se kannattaa kuntoon laittaa ihan aluksi ennen mitään muita säätöjä, varsinkin koska nää kireemmät vehkeet on usein aika nirsoja säädöistä. Jos sähköt ei ajallaan niin kaasarin säätö "vaikeutuu" huomattavasti Ja kyllähän kunnolla vituillaan olevalla sytkällä tuhoakin tekee jo moottorillekin..
Täältäkin R/T:lle ääni jos meinaat tuufastista vaihtaa johonkin muuhun kattilaan.