Tännehän on ilmestynyt vaikka mitä korven keskellä mökkeillessä.
jt-87 kirjoitti:Eli piikikkäämpää suunnittelemaan, ittellä (blairexhaustilla suunniteltuna) torvivakio oli aika iso. Sillä putkesta tuli juurikin piikitön, melko vääntävä ja pitkälle ylikierroksille kiertävä...
Kovin samalta kuulostaa, torvivakio kun on varmaan jossakin määrin kasvanut kun putki on venynyt. Paha tosin mennä sanomaan onko kyse nyt pelkästä putken muodosta, kun sun setuppi voi olla aika oleellisesti erilainen.
Walden putki taas toimii hyvin toisella tapaa, vaikka diffuuseri näyttää vieläkin härömmältä, kuin aiemmat... Tosin uusenskan pyttykin taitaa olla aika toista maata.
TIG:in saumojen pehmeydestä ei ole omaa kokemusta, kun ei sitä ole päässyt koskaan tikkailemaankaan. Mitenköhän pienelle säteelle sitä nollaseiskaa voi muuten vielä järkevästi pullistaa, kun esim. muutaman kuution lennokkimoottoreissa putket on melko ohkaisia (tosin silloin pullistus valmistusmenetelmänä voi olla hieman kyseenalainen).
Ja niin, ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA Everlastin TIG:eistä, Power Pro 256 olisi harkinnassa, kun siinä olisi se plasmakin, eikä säädöissäkään ole juuri moitittavaa. Taitaa olla verrattain uusi merkki Euroopassa, mutta eipä tuota ole juurikaan haukuttu Ameriikan puolella. Huomenna saattaisi päästä sitä katsomaankin, kun on reissua siihen suuntaan...
Sarvi-Perkele kirjoitti:No paksu putki ja iso kampikammio pelaa hyvin yhteen jos ne on niin suunniteltu. Tietysti keskustelun pohjaksi olis hyvä mitata paljonko kampikammiopuristussuhde ylipäänsä on. Ja sulla pitäs lähtee aika kova pakopulssi joten miksei se voiskin toimia...Ite epäilen että tuo huuhtelu/pakokuvio on virtauksiltaan sekaisin...Miksi siinä putkessa muuten pitää olla piikkiä? Se ois parempi mitata vaikka kelloon kiihtyvyyttä ku perseellä arvioida piikkiä ja kattoo pelkkiä huippuja...Nykynen gps/streetdyno-teknologia helpottaa hommaa vielä entisestään...Jos tehoalue on riittävän paska (kapea), voi tehokkaampi räikkä kelata vähemmän huippuja.
Voihan ne pelata joo, tässä perseilyprojektissa kun on vaan sellainen juju, että kaikki suunnittelu jätetään mahdollisimman taka-alalle ja pyritään riittävän kovaan kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen riittävän äänekkäällä pärinällä höystettynä. Järkeä? No ei, mutta saapahan vain tuusailla jotakin turhanpäiväistä. Tosin nyt tuntuu siltä, että olisihan se jo järkevämpää käyttää päätään ennen kuin hutiloi.
KKPS on varmaan aika matalahko, kampikammioon on tullut lisätilaa varmaankin 3-4 "puristuskiekon" edestä perus plususettiin verrattuna. Mittaan jos koen aiheelliseksi. Pakopulssi voi tosiaan olla aika napakka, mutta silloin taitaa olla se putkikin entistä herkempi niille mitoitusvirheille.
Teitkös tuon epäilyksen huuhtelu/pakovirtauksien kusemisesta ihan männänpäätä lukemalla, vai perustuuko ounastelu plusun (huuhtelu)kanaviston tuntemukseen? Epäilyksenä suoraan pakoaukkoon puhkuminen ja/tai takahuuhtelun vuoksi epämääräisesti muodostuva seospatsas (takahuuhtis huitelee "omillaan")?
Huuhtelupuolelle tulee nyt joka tapauksessa ennen porautusta muutoksia, sikäli mikäli pohdiskelu johtaa johonkin järkevään ideaan. Tällä hetkellä mielessä pää ja välihuuhtiksien suuntailua taaksepäin, välihuuhtista vähän ylöspäin ja aukkojen korkeudella kikkailua. Ja ehkä jotain muutakin, katsokaamme myöhemmin.
Ja jos tuo piikikkyyskysymys oli mulle suunnattu, niin eipä tässä olla hakemassa mitään "kytkimellä tehoalueelle"-pakettia. Vetoja kun ei ole tällä hetkellä järkevissä määrin millään kierrosalueella. Jokatapauksessa tällaiselle 2-t paketille on ominaista jonkinlainen erottuva tehoalue, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö vaihdevälejä ja ajettavuutta voisi ottaa huomioon. Ts. tiedostan kyllä kapean tehoalueen ongelmat ja on niitä ajotilapiirroksia ja kaikenmaailman käppyröitä tullut laskeskeltua, tosin ei tämän projun osalta.
Kiihtyvyyksiä/matkoja ei ole kelloteltu surkeasti pitävän kytkimen ja irtosoran vuoksi. Ja täytyisihän se kiihdytettävä matkakin mitata vielä jollakin tarkkuudella (ellei sitten vedä vakiomatkalle kellotuksia eri seteillä). Vauhdista kiihdytyskin on kyseenalaista, kun kytkin luistaa kolmosellakin kaasusta... Race Chronossa olisi toki jotakin dataa, mutta siitä tuskin tulisi hullua hurskaammaksi.
Ainakin tämä subjektiivisempi lähestymistapa luo paljon vilkkaampaa keskustelua, ja tallillakin tapahtuu poikkeuksellisen paljon.
240turbo kirjoitti:Luin koko proju topikin läpi ja ei voi sanoa muuta ku uskomatonta miten osaava kaveri voi olla, ja serkkukin näköjään osaa, pieniä kommelluksia lukuun ottamatta
Noh, kiitosta vaan.
Voi tosin olla että tässä topicissa on enemmän jääräpäisyyttä tehdä asiat toisin, kuin kunnon üüber osaamista.
pbt kirjoitti:mä oon lueskelly tätä sun topiccia ja tipahdin kärryltä että mitä kaikkia vehkeitä on viilattu Ja paljon niillä on huippuja
Eihän sitä enää itsekään meinaa muistaa. Perimmäisenä tavoitteena on kuitenkin tuon otsikon Raisun väsäily valmiiksi (joka muuten tökkii ja pahasti). Siinä on sitten höysteenä työkoneita, pajan parantelua, dynoa, kompuraa ja muuta tekniikkaan liittyvää. Sitten on toki se serkun sykerön 68cc putkitusproju ja sitten tämä triplapakocasereedhärpäke. Ja onkai siitä peeveestäkin muutamalla rivillä mainittu. Huippuja on kelailtu vain sykeröllä, eikä niitä lukemia voi katsoa vakavalla naamalla.
Varmaan taas äärimmäisen puuduttavaa luettavaa, mutta ainahan niitä tylsiä kappaleita voi skippailla.
PS. Ja sitten niitä kokemuksia Everlastin vihreistä pömpeleistä!