[quote="Ledinauha"]Ihan mielenkiinnosta, voisitko laittaa dynokäyrät näkyville ni näkis hiukan miten se teho tollasesta pytystä ja muusta setistä oikein irtoaa?
[/quote]
Siellä voi käydä katsomassa käyrää mun kuvissa. Tossa mun virityksessä ahdistaa vielä sähköt ja paska tehoputki. Mutta persaukisen pitää pikkuhiljaa rakentaa. Putkea oon joutunut muokkaamaan, mutta pitää liika kapelia ja mä en halua herättää huomiota. Varmaan tarttee se itse tehdä..... Materiaalit täytyy olla laadukkaat. Tossa olis yks ylimääräinen am6 motti ku pitäis atomeiksi laittaa. 70cc airsal ja kunnolla viilaa. Katotaan mitä siitä irtoo joskus. Itse tykkään kyllä nimenomaan tosta mhr teamista että vääntöä alhaalla on. Että täytyy miettiä toi 70 viilaaminenkin kunnolla ettei joudu paruttamaan yli 11000 ennen kun jotain tapahtuu. Balanssissa teho/vääntö suhtellisen järkevissä kierroksissä. Varsinkin jos sen kanssa haluaa ajaa päivittäin. Ton mhr teamin männän renkaita ja mäntää saa vaihtaa. VaIkka kiekupytty ei olekkaan. Tai ite vaihdan kaikkea vähän turhankin nopeesti. Kyllästyin siihen että kaikki oli kokoajan paskana. Suurin osa osista on käytettynä pitänyt ostaa...... Tosta 70cc teenkin varakoneen, jos käy niin kuin tolle mhr team viritykselle ja tulee mäntä lohkoista läpi. Asun sellasessa paikassa, että väline pitää olla liikkumiseen. Olosuhteiden pakosta joudun "mopolla" ajamaan ja Mopolla en suostu ajamaan. En itseasiassa tiennyt noin puolivuotta sitten 2t moottoreista mitään. Nyt teho opiskellut hirveitä määriä ja säätänyt ja kääntänyt että on ymmärtänyt ja opiskellut mikä toi on. Todella yksinkertainen vekotin se onkin. Nyt saanut ton kestää ja kunnolla potkua. Pienellä pudjetilla käytetyistä osista ja tietysti laakerit ja muut kuluvat uusia. Pytty on käytetty. Varovaisella kaasulla tossa pitää ajella. Jos torvi pohjassa kaupungissa vetelee ni saa jossain vaiheessa maksaa. Kun 100 alueella antaa lutkua ketään se ei niin kiinnosta. Hiukan tulen parantelemaan tota konetta vielä ja sit keskity ton louskun ulkonäköön, perse tottuu kaikkeen tehoon lopulta. Seuraavaksi otan kynäruutan käteen ja teen jotain fiksua tohon. Laitoin kuviin myös jotain mitä kynäruiskulla oon aijemmin tehnyt jos kiinnostaa käydä. Mulla ei vaan ole mitään ideaa mitä tehdä niin ilolla otan vastaan Ideoita fiksuun kuvaan. Maalauksessa ei ole rajotteita, kaikki pystyn sutasee. Ihan potretista true flameen ja kaikkee siltä väliltä. Niin toi mun romu on kaikkea aprilian rx 2003 ja solifer supermoton välimaasto sekotus. Ostin räksän ja sain kiinalaisen solifieterin päälikauppaan ja oon niistä yhdistellyt ton. Toi vanha räksä kirjavien teippien kanssa on ihan saatanan ruma, ni nopeesti repäsin teippiä pois ja mustaa. Pitää vaan päivittäin päästä liikkuu et en ihan atomeiksi tota laita ja maalaa vielä et ostan toisen tankin ja katteet et voin rauhassa niitä väkertää.
Kaiken mitä todella haluat tehdä pystyt tekemään ja olet vielä siinä hyvä. Että on hyvä jossain on valmis uraamaan siihen aikaa ja tekee duunia.
Palaan taas tohon seos asiaan. En ikinä ajaisi noiden ohjeiden mukaan sisäänajoa 5% seoksella ellei se ole mineraaliöljyä. Olen tasan yhden pytyn ostanut uutena ja sen ajoin sisään kun laitoin helvetisti öljyä männän ja sylinterin väliin kun laitoin nippuun ja 3% eka tankki. Tossa se naukuis jos laittais ton moottorin kiinni johonkin. Muutenkaan en aja 2t koneella tasakaasulla pitkiä aikoja. Sitä kannattaa pumpata että saa voitelua, varsinkin kun palikkaa ja viriä alkaa olemaan. Lämmöt mulla pysyy todella hyvänä. ei ole flektiä tai toista jäähdytintä. Kiinalainen solifieterin jäähy. flekti siinä olis ollu mut ei mahtunut ku tankki otti kiinni. Enkä tartte lämmöt pikku revittelylläkin pysyy todella hyvänä ja mulla on ihan normi punaista auton jäähdytys nestettä. En laittaisi sitä vihreää noihin alumiini pyttyihin ja siinä oli vielä joku aine ku kulutti muovista vesipumppua ? noh punaista ja ei tasakaasua. En uudella pytyllä ekaan käyttötuntiin yli 80km/h vetele. Siinä ja lutakko auki ja menoksi!! pelkkä vesi kiehuu helposti ja alkaa levää kasvaa, myös pelkkä raaka neste ei oo hyvä. kesällä on parempi jopa jäähynesteen suhteen pitää alle 50% suurentaa ku ilmat kylmenee.....
Jos omistaisin valurauta sylinterin ajaisin vähän vielä tarkemmin ton. Noita alupyttyjä saa melkein heti alkaa paruttamaan.
Jos ei ymmärrä kaasuttimen säätämisestä mitään niin ennemmin seosruuvi liian kiinni eli Seos vaan ennemmin rikkaalla ni kestää. liikaa ilmaa ni kuumenee paljon enemmän....
Tulppa tietysti itse käytän 10 iridrium tulppaa
Hauska peli kyllä nykyään ja huippunopeus on tarpeeksi ehkä vielä vähän mut sit saa riittää.
Mikä tärkeintä, lämmittäkää se moottori lämpimäksi niin et nesteet on 70astetta ennen ku lähetään 13-14k kierroksia vetelee. Mulla näin kesälläkin menee yllättävän kauan että nousee. eli jos ei mittaria ole kannattaa se ostaa ehdottomasti ja kunnon kiekkamittari. Noilla räksän vaijeri mittareilla ei tee mitään. Sama koskee nopeusmittariin jos oikeasti haluaa tietää kuinka kovin ajaa. Noi on huvittavia mitä kovempaa sitä enemmä näyttää perseelleen. Ei se suuttimella suurennettu ei kulje 75km/h valitettavasti eikä vaikka kuristusta on otettu pois. Mullakin oli revittelyä liian kylmällä koneella ennen ku laitoin lämpömittaria. Yllätyin. Ja ilmatkaa jäähdytin jos jotain on säätänyt ja vedet ohjannut pois.
ja tankkauksessa muistaa ravistaa sitä pyörää että öljy on tasaisesti bensaan sekottunut. Ei todellakaan tartte noin hurjia määriä hyvää täyssynteettistä öljyä laittaa. Tollaset 4-5% laitetaan mineraaliöljyä ei täyssynteettista. Näissä on paljon eroa ja ostankin vaikka perseauki oon ni hyvää öljyä. On meinaa aivan eri ainetta. 2-2,5% seos ja ATF öljyä vaihteistoon ni toimii ku kello. Itellä ei tätä kuuluisaa am6 välivapaata ole. noh toi nyt on kasattu uudelleen mutta ei siitä mitään rattaita tai rumpua vaihdettu ole.
ja Huoltaa ni kestää vanhoilla rojuilla ja potkua on.
Aina kannattaa jos osaa käyttää viilaa ja parantaa noita kanavia. Jos et oikein tiedä älä koske. Jos et ole varma onko peukalo keskellä kämmentä älä koske. Noi viripytyt liikkuu tarpeeksi hyvin ilman.
mä panostan aina kunnon laakereihin, öljyyn ja litkuihin. uusim tiivisteet ja männän renkaat ja männät ennemmin hieman ajoissa.
Mä käytän vaan tiettyä merkkiä öljyä. En osta tai sekottele merkkejå tai jotain semi synteettistä tai varsinkaan mineraaliöljyä. laitan ton suhteen tarkasti oikein. 90% ei mieti sitä ja ruuttaa sinnepäin mitä sattuu öljyy ja ihmetellään ku menee paskaksi. eikä sekoteta sinne tankkiin
laakerit kandee ostaa suoraan isosta laakerimyyjältä. Tähän pyttyy riittää C3 välys. Samoista laakereista ei tuplahintaa kannata maksaa, että niissä lukee top performance paketissa mutta samatSKF laakerit siellä olikin
Ja ottakaa selvää ennen kuin teette. Esim tässä pytyssä ennakko on ihan toinen mitä vakiossa. Tän säätöön tarvitaan heittokello tai tulpanreikään tuleva mittari. Kannattaa lukea mitä se valmistaja on laittanut ja säätää se kone sen mukaan. Ei vaan pytty paikkaan ja menoksi.
Tähän säätämiseen mun mielestä eniten aikaa menee ja kannattaa panostaa, kaikki kaasarin jokainen suutin ei pää suutinta pelkästään neulaa miettiä ja kokeilla. samat kaasarit samanmerkkisissä koneissa ja pytyissä toimii aina eri tavalla ja saatana täytyy säätää. kerran sen tekee kunnolla ni tossa laakista käyntiin ja kukkuu hienosti. ja voi antaa kenkää niin paljon ku uskaltaa. ja ne tehotkin loppupeleissä saadaan aina noilla venytettyy
aina pitäis olla kaks konetta et voi rauhassa viilata, laittaa ja säätää eniten varmasti tulee vaan huolimattomuus virheitä ku pitää ajoon saada. tämän todenneena mulla on 3 moottoria yks kiinni yks iskussa ja yks palasina mut toi nyt yllättävästi on kestänyt kauan. ehkä se on rakennettu paremmin ku muut. taidot kehittyy ja juu eniten mulla on tullut virheitä ku kauheella kiireellä yrittää kasaan ku pitäs olla jo jossain. silloin aina tulee joku juttu,
kone puretaan aina pöydän päällä ei ulkona hiekalla ja laiteta laakeria mikä tippuu siihen sannalle.
Mä en tiedä mitä tässä on käynyt ku toi mäntä tosta aika raakasti lläpi on tullut mut jos siinä laakerissa olis ollu valmistus noin paha vika ni olisko se voinut havaita?havaitsemaan ja niin ku sanoin kannattaa laakereihin panostaa, mut ostaa ne muualta ku näistä mopo pajoista, mut tietysti maanantai kappaleita saa parhailtakin ja joskus se paska tuuri käy.
Se vaseliini mitä noihin koneen laakereihin laittaa pitää kestää kuumaa, ei normi vaseliinia.
mitä suurempi viriaste sitä suurempi merkitys mun pilkun nussimisella,
mulla toi on tollanen perus laiska vääntövehje kun toivon kilsoja ja sit paukkua siihen et pääsee siitä perseessä roikkuvasta autosta loitommalle. Huvittavan näköisiä useammat ku pari alas ja kahva kaakkoon ku yritetään ohittaa 50 alueella ku 55-60 ajan ja jäädään sit, jos päästän ohi ni mennään siihen nokan eteen hitaasti ajaaan siihen eteen matelemaan.