Tänään kuvasin ajovideota. Kiinnitin kännykän kypärään, mutta eipä sillä oikein kunnollista videota saanut. Kuuleehan tuosta nyt ääniä ainakin jossei muuta.
On aika huono tehoalue tuossa KTM:n putkessa, odotukset oli korkeammalla. Alhaalta vääntää hyvin, arviolta 6-8trpm välissä suurta tehovajetta ja piikki on älyttömän korkealla eikä silti vedä hyvin. Uutta putkea suunnittelemaan siis, kenties ite alusta loppuun tehtynä?
Tänään vaihdoin eteen ja taakse uudet Duron nappulakumit ja niille uudet sisäkumit. Myös rataskilven vaimenninkumi vaihtui uuteen. Samalla tuli vannelautaset ja keskiöt maalattua.. Ja siinä samalla vauhdilla koko mopo Eli ensin huolellinen pesu wurthin pinelinellä (poistaa tosi tehokkaasti pinttyneen ketjurasvankin) ja sitten vielä vähän osien putsausta brake cleanerilla, teippausta ja eikun maalia niskaan. Sillä ei nyt ole väliä kestääkö maali kovaa käyttöä, kun tällä ajellaan niin harvoin. Uusi musta penkinpäällinen odottaa myös asennusta. Niin ja ketjurullan virittelin kanssa, niin ei ketjut pauku jalkatappirunkoa vasten töyssyissä. Navi pitäis iskeä tankoon kiinni ja käydä huiput kokeilemassa. Omien laskelmien mukaan noilla välityksillä pitäisi kulkea n. 135km/h.
Durot on omassa käytössä hyväksi havaittuja Täytyy PV:n alustaa sen verran puolustaa, että tuossa on jäykemmät takajouset/iskarit, sekä keula on huollettu ja jäykemmillä öljyillä. Mun mielestä vakaa ja hyvä ajaa suurempiakin nopeuksia. Jarrukengät uuttavastaavat Suzukin alkuperäiset ja tietysti oikein säädettynä. Pysähtyy siis tarvittaessa ripeästi Tänään tuli tilattua Supercityn pakoputki sekä OKO:n 34mm flatslide-kaasari ebayn kautta. Supercityn pakoputki näyttäis melko helposti sovitettavalta, luulis sen jälkeen kulkupuoltakin löytyvän vähän eri malliin.
Edit. Eikö muuten finnspeedeissä ollut max nopeus 120km/h?
Viimeksi muokannut Jahne päivämäärä 17.7.2013 22:13, muokattu yhteensä 2 kertaa
Noniin, eli ebayn kautta hankitut osat saapuivat ja ovat parhaillaan kiinni Pv:ssä. Putki ei mennytkään läheskään suoraan vaan tarvitsi muokkausta melko paljon. Sain kuitenkin säilytettyä putken mitat hyvin lähellä alkuperäistä. Myös OKO:n kaasari tuli. Täytyy sanoa että yllätti positiivisesti, varsinkin kun hintaa tuli posteineen kiinasta n. 52€. Vetoja nyt AIVAN erilailla mitä Ktm putkella ja 28mm Dellortolla.
Viimeinen kuva vähän huonosta kuvakulmasta otettu, näyttää putki töröttävän aika paljon ulkona vaikka todellisuudessa menee melko siististi. Uuden äänenvaimentimen tein myös 2,5 tuuman pakoputkesta, sekin vielä kokeiluvaiheessa ja sen takia nippusiteillä kiinni rungossa. Uusi kiinnike tehdään jahka keretään.
Ja sitten sitä kunnon ajovideota! Oli moviemakerin kanssa sen verran ongelmia etten jaksanut ruveta kummemmin editoimaan, kunhan lätkäsin pätkät leikkaamatta yhteen könttään ja youtubeen:
Ei voi olla pidättämättä naurua kun näkee videolla tossumopon joka vilahtaa jumalatonta vauhtia ohi, rengas sutien keula ilmassa ja ääni on kuin crossissa 5/5 vehje, ja vieläpä hyvin rakennettu!
Nyt on laitos kohdillaan ps: itsekin ostin OKO merkkisen 30mm kaasarin joskus Pärinäkitti Derbiin. Ja hyväksi totesin kun hintaakin oli huimat 50e kieppeillä.