nevssoni virittää: vauhtipäivät

Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 16.10.2013 10:09

Paloista tekemällä on ehkä hiukan haasteellisempaa :) Millinen pelti on vielä ihan ok, mutta puolentoista-kahden millin pelti on vaikea jo leikata oikeanlaiseks. Muotoilussa mankeli ja alasin on imo ehdoton jotta saadaan hyviä tuloksia, etenkin pienitelainen mankeli. Pullista alkukäyrä ja paisarin teet käsin?
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut nevssons » 16.10.2013 14:06

Nythän vain löpisen täällä saamatta mitään aikaan tai edes päätettyä että miten meinaan sen saada aikaan. Jatkaakko jo tehtyjen osien muotoilulla vai yrittääkkö uudestaan ja jos yrittää uudestaan niin millä tyylillä :D

Katotaan päästäänkö huomenna johonkin suuntaan ja millä tyylillä. Josko sen paisarin sitten käsin kääntäisi, niin tulisi sitäkin kokeiltua. Tai sitten ei.

Myykös muuten rautakaupat peltiä metritavarana? Tai myyvätkö yleensäkkään missä muodossa järkevään hintaan? Nettisivuilta ei ole mitään mainintaa.
Tattarisuolta meikäläinen tosin saisi kaupungin sopimusalennuksella, mutta ajomatkan hinnalla pellit voisi ostaa yhtähyvin biltemasta.

E: No lähimmästä K-raudasta ei ainakaan saanut kun soittelin. Jatketaan tutkimuksia. Tarkoituksena olisi vain metsästää vähän paksumpaa kuin tuo 0.75mm mitä nyt on käsillä.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 17.10.2013 0:20

Pellin hinta on täälläpäin neliöltä n. 15e, joka on kuulemma aikalailla se hinta millä kuluttaja sitä voipi ostaa. Tuosta jos otat osviittaa hintoihin, ei tosiaankaan ole järkeä maksaa mitään bilteman tms. puljun tuplahintoja. Varmasti löytyy sieltä lähistöltä joku metallialan firma, joten ei muutako soittoa että saako ja mihin hintaan. Joskus saattavat antavat jämäpaloista valkata ihan vapaasti ilman maksua.
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 17.10.2013 10:12

Meilläpäin carlsonilta 0,75mm oli n. 14e 2neliöö, joten veikaan että esim 1,5mm on samalla hinta/massasuhteella eli ~30e 2neliötä?
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut nevssons » 17.10.2013 21:18

Peltiä saatiin sitten kylmävalssattua millistä kun laitettiin oikea mies asialle. Hintaa tuli 25€ kahdelle neliölle ja lähtöhinta oli kuulemma 43€. Jos joku tarvitsee tuon toisen neliön niin ottakee yhteyttä :) Perhanan varastomies muuten väitti minulle että löytyy vain kuumasinkittynä. Ihme juttu.

Ja tuo mopo pisti taas männän päreiksi. Puristukset katosi varottamatta ja avaimella kun sörkin tulpanreijästä niin mäntään on reikä tullut. :(

Uskotaan nyt rossipoja spekulointeja laihalla käymisestä ja laitetaan sinne reippaasti isompaa suutinta. Nyt kun suuttimen haku lähti liian pienestä koosta, niin kai se on mahdollista että se on liian laihalla, mutta minä vain en sitä huomaa. Ja jos isompi suutin vain röpöttää, niin sitten sytkää myöhemmälle.

Putkihommatkaan ei mene niin kivasti kun toivoisi. Tuo kanttaaminen tosiaan tuo ihan omat haasteensa hitsaamiseen, mitä pelkäsinkin ja soppaan lisää viellä, että hitsin porrastettu virransäätö ei löydä sopivaa virtaa millisen hitsailuun. Ykkösellä ei tartu ja kakkonen poltaa turhan helposti läpi. Lankaa enempi sitten vaan, mutta ei se hitsaaminen ihan lastenleikkiä siltikään ole.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut nevssons » 18.10.2013 10:29

Kauhugallerian uusin jäsen:
Kuva
Reikäpä reikä. Ihan komiasti sulanut.

Nyt muuten vasta tajusin että tottahan tuo laihalle on vetänyt kannen lopullisten muutosten jälkeen. Enhän minä sen jälkeen tajunnut isompaa suutinta kokeilla kun toimi ihan kivasti sillä mikä siellä oli.

Tällä kuitenkin vedettiin urku auki kehätiellä ennen lopullisia muutoksia, ja silloin oli viellä pienempi tilavuus kannessa. Silloin jos joskus olisi pitänyt hajota nakuttamiseen tai laihailla käyntiin jos niitä silloin olisi ilmennyt.

P.S. Taivaalta tippuu jotain lunta muistuttavaa, joten tavoite rikkoa satku syksyn aikana näyttää jääneen vain tavoitteeksi. Tosin tavoite sisälsi myös vakiopytyn käytön joten kai se on sitten hyllytetty idea. Mutta räpellys jatkuu vaikka nastat oliskin alla, ei syytä huoleen.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Street macig & Derbi/Taasko se männän poltti?

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 18.10.2013 10:49

Hienosti on sulanut. :D
Eikö mitään merkkejä laihalla käymisestä ollut, saa nimittäin aika lämpösenä käydä että noin komean reiän tekee.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Taasko se männän poltti?

ViestiKirjoittanut nevssons » 18.10.2013 11:55

Ei. Mitään booamista ei koneen lämmettyä tapahtunut ja tuo männän lakihan on ihan kauttaaltaan lähtenyt sulamaan. Ihme juttu. Pytyssä eikä männän reunoissa ole naarmukaan. Nakutus?

Männän renkaissa sen sijaan oli pienoinen jälki pakoaukon sillan kohdilla, joten sitä hinkutin viellä jonkiverta alas. Olin minä sitä aikaisemminkin viilauksen yhteydessä keventänyt. Tosin jos se on laihalla käynyt niin eiköhän se silta myös kuumenee enempi kuin normaalisti.

E: Moparin myyjä tykkäsi että kävisi helkutin laihalla, kuulemma 30 kokoa isompi suutin olisi hyvä lähtökohta. Pistää kyllä epäilemään ennemminkin imuvuotoa, eli käydääs nyt imukurkku ja magneeton stefa tarkistamssa alkuunsa.

E #2: Mäntä sisässä, Imukaula ja magneeton stefa oli paikoillaan ja pitää. Ryypyn kanssa kun kotia ajelin niin ainakin pintakaasu röpötteli niinkuin ryypyn kanssa säädöissä kuuluukin. Ehkä se imuvuoto voidaan hetkellisesti sivuuttaa ja kokeillaan sitten sitä isompaa suutinta alkuun.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Street macig & Derbi/Taasko se männän poltti?

ViestiKirjoittanut Palezu » 18.10.2013 23:13

Täähän alkaa muistuttaa niitä pahimpia aikoja benellin kanssa :D Kyllä se siitä kun laittaa kaiken kerralla kuntoon ja huolella tekee niin alkaa pelaamaan. Liian iso suutin vaan alkuun ja pykälä kerrallaan laihentaa niin ei voi mennä pieleen.

On se jännä että mäntä voi kuumeta niin paljon että laki sulaa, mutta ei siltikään leikkaa pyttyyn kiinni.. :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46
Re: Street macig & Derbi/Taasko se männän poltti?

ViestiKirjoittanut rossipoika » 20.10.2013 13:04

nevssons kirjoitti:hitsin porrastettu virransäätö ei löydä sopivaa virtaa millisen hitsailuun. Ykkösellä ei tartu ja kakkonen poltaa turhan helposti läpi. Lankaa enempi sitten vaan, mutta ei se hitsaaminen ihan lastenleikkiä siltikään ole.
En tiedä auttaako mitään, mutta kannattaa huomata, että jos se laite on yhtään normaali, niin se nk. "virransäätö nuppi" onkin oikeasti jännitteensäätö. Virta säätyy langansyötön mukaan.
Kokeile hitsata erilaisilla vapaalangan pituuksilla. Se vaikuttaa hitsausvirtaan. Kokeile myös eroa työntävällä ja vetävällä liikkeellä tai hitsaa pystyasennossa ylhäältä alaspäin. 0,6mm lanka vois rokata jos semmosta ei vielä ole. Mikää ei tietenkään auta jos se hitsauskone vaan on käsittämättömän paska.

Joo ei tuo reikä nakutuksesta ole. Liikaa lämpöä.
Jos ne kaasarin säädöt tuntuu olevan kohdallaan, mutta pitkään yhtä jaksosesti vedättäessä kone alkaa pikkuhiljaa uuvahtaa, niin sielä ei bensalinja virtaa tarpeeks kamaa kaasuttimelle. Jos polttoaineen saannissa ei ole ongelmaa ja tulpan lämpöarvokin on kohdallaan (~9), niin sitten aletaan pudottamaan sytkäennakkoa.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Taasko se männän poltti?

ViestiKirjoittanut nevssons » 20.10.2013 14:12

Tuo hitsikone on semmonen perus vanhempi kemppiläinen jota varmaan puolet motottilaisista on tottunut yläasteen teknisentyön luokassa näkemään. Nurkassa on viellä vähän vanhempi AGAn masiina, jossa on vähän enempi säätely mahdollisuuksia, eli pitänee sitäkin kokeilla kunhan siihen lankaa saa. Lankaa on ikävä kyllä vain 0.8 paksuisena.

Käytettäväksihän löytyy myös migin ja kaasun lisäksi viellä joku tigi jonka senkin pitäisi olla ihan taistelukunnossa. Täytynee sillä vähän leikkiä, josko nuo paloista käännetyt osat saisi sillä liitettyä.

Nämä siis kaikki löytyy kaupungin tiloista, ennenkun joku erehtyy luulemaan että meikäläisellä hyvätkin tilat olisi kotona. Kerrostalokämppä ja minun huoneeni on se autotalli.

Suutinrumban tuloksena paikkansa kaasuttimesta löysi 108 kokoinen suutin (ennen oli 100). Onhan tuollakin jo 16% enemmän reijällä pinta-alaa. Kyllähän joku mode joskus varoitteli 10 kokoa pienemmän suuttimen nostavan pakolämpöjä 200 astetta jossain tietyssä tapauksessa, eli kaiketi se tuon seurauksenakin voi hyvällä tuurilla tuhoa saada aikaan. Nyt kyllä tosissaan harmittaa, että miksen tajunnut isompaa suutinta kannen muutosten jälkeen kokeilla. Kantapään kautta...

Tehokuoppa ei tuolla lähtenyt, kuten jo neulan kanssa seosten vaikutusta kokeillessa tuli todettua. 120 kokoisella suuttimella se tosin tuntui kadonneen, mutta eihän mopo sillä kiertänytkään 9k enempi.

Sytkän säätöäkin voisi harrastaa. Nyt on käännetty airsalin antamien ohjeitten mukaan aluslevyä 0.5mm kehältä myöhemmälle, mutta eihän ne nyt meikäläisen tekemien muutosten jälkeen päde. Täytyy tosin tähän aiheeseen meikäläisen viellä paremmin tutustua. Ja ylipäätänsäkkin kannen suunnitteluun itseasiassa.

Huomenna mennöö muuten nastaset alle. Oli vähän liukasta eilen illalla.

P.S. Olen muuten ihan oikeasti tosissani, että jos joku tarvitsee neliön millistä peltiä, niin lähtisi halvemmalla kun mistään PK seudulta yksityinen sitä saa.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Taasko se männän poltti?

ViestiKirjoittanut nevssons » 23.11.2013 15:48

Taas on aika kulunut ja paljon on tapahtunut mutta mihkää ei olla edistytty.

Muttapa mutta:
Kuva
Semmoset terveiset männältä. Rupeaa meikäläisen kokeilut näitten halpojen tasalakisiksi sorvattujen mäntien kanssa olemaan tässä :) Täytyy siis kehitellä ihan kuvullinen kansi ja männäksi ostetaan airsaliin myytävä vertex.

Ja sattuipas somasti! Kuvaanhan sattui täysin sattumalta taustalle ilmestymään vähän osviittaa siitä mitä nyt on keretty putken kanssa tyräämään. Alkukäyrä odottelee viellä pullistusta. Ehkäpä nyt on aikaa tuota putkeakin taas vähän duunata kun saa mäntää odotella saksalasta.

Dynovedot tuli kanssa vedettyä vain päivää ennen männän hajoamista. Muutosta on tapahtunut, edistystä ei niinkään. Paitsi tehokuopan osalta. Oranssi käyrä on uudempi:
Kuva
No mitä v**tua ei edistystä muka? Tossaha o niiQ tullu tehoo lisää! Jeps, vaan kiihtyvyyttä ei. Huomaattoko tuon kuopan keskellä parasta tehoaluetta? Sen ansiosta kiihtyvyyttä väilillä 8500-11500rpm on jopa hiukan vähemmän kuin ennen.


Streetmagicin kone on ajankuluksi niputettu, mutta pitäs löytää jostain vasempaan lohkoon tulevat stefat. Sepä ei ollutkaan niin helppoa. Pitänee marmoritiskille marssia kunhan semmoisenkaan löytää... Kyllä tostakin varmaan joskus kuitenkin mopo tulee :D
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Street macig & Derbi/Hattutemppu ja edistymättömyyttä

ViestiKirjoittanut Palezu » 23.11.2013 21:37

Mäntiä menee :D Ootko ite sorvannu ne männät tasalakisiksi? Onko se laki sitten jo niin ohut vai voisko vieläkin nakuttaa tai jotain? Ei luulis ainakaan liikaa painetta pytyssä olevan vielä noilla tehoilla kierroksiin nähden. Tai eihän noista kiinanmännistä tiedä mikä on liikaa.. :D

Mitä muutoksia koneeseen on siis tehty noiden käyrien välillä? Aika mielenkiintosen näköinen, kumman jyrkästi tosiaan tippuu väännöt huipputehon jälkeen mutta sitten nousee taas hieman. Kuinka paljon kulkua löytyy tällä hetkellä noin suunnilleen?

Ei muuta kuin uusi putki kasaan ja kokeilemaan, se on aina jännä nähdä millä lailla uusi pakopönttö muuttaa tehokäyrää. Itelläkin olisi suunnitelmissa vähän pytyn viilausta ja kaikennäköistä muuta kokeilua tälle viikonlopulle jos sitä kuuluisaa piikkiä saisi sinne käyrään taiottua mutta saa nähdä viitsiikö sitä vaivautua täältä sisältä lämpimästä.. :s
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Hattutemppu ja edistymättömyyttä

ViestiKirjoittanut nevssons » 24.11.2013 0:21

Unohtuikin tosiaan kertoa mikä oli muuttunut :) Oli nimittäin sorvattu vakiokannesta uusi päähine koneelle. Tilavuus sama, muoto eri.

Kantta vaihdoin vaan, koska edellinen lähti vuotamaan taas, joten päätin suoraan sorvata uuden kun noita aihioita kerran on. Ja edellisessähän oli rumia painaumia.

Kansi saatiin pitämään kun kingin silikoni vaihtui ultracopperiin jossa oli suurimpana edityksenä käyttöohjeet :) . Lisäksi kannesta sorvattiin ulkopinnalta ja pulttien ympäriltä 0.025mm pois jotta palotilan ympärille tiiviys olisi taattu.

Muistaakseni rossipojalta opittu niksi ja toimi hyvin ;)

Hajoamisen syyksi epäilen ihan vaan että liian vähän huonolaatuista matskua laessa. Kaverin kanssa ajettaessa sitten kierrosten ja kuorman noustessa jatkuvasti suuriksi päätti väsähtää. Matskua laesta löytyy tasalakiseksi sorvattuna n. 3.5mm.

Niin ja menneittein mäntien arvo yhteenlakuettuna tekee semmoset 54€ ja moparista voi hakea ilman kovin suuria bensakuluja. Ehkä nää halvat männät on siis ihan hyviä "harjotteluun" ;)

Nyt sitten niskasta kiinni ja rykästään tuo putki valmiiksi niin saadaan jotain edistystäkin ehkä. Mutta muutosta ainakin :)
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46
Re: Street macig & Derbi/Hattutemppu ja edistymättömyyttä

ViestiKirjoittanut rossipoika » 24.11.2013 13:02

nevssons kirjoitti:No mitä v**tua ei edistystä muka? Tossaha o niiQ tullu tehoo lisää! Jeps, vaan kiihtyvyyttä ei. Huomaattoko tuon kuopan keskellä parasta tehoaluetta? Sen ansiosta kiihtyvyyttä väilillä 8500-11500rpm on jopa hiukan vähemmän kuin ennen.
Niin kiihtyvyys mitattuna millä vaihteella? Hommahan menee karkeasti niin, että kun vastustavat voimat ovat pieniä (pieni vaihde) niin kiihtyvyyskäyrä myötäilee vääntökäyrää. Ja silmämääräsesti integroituna tossa oranssissa käyrässä on enemmän vääntöä 8500-11500. Suuremmilla vastuksilla/vaihteilla käy taas niin, että noi kuopat korostuu. Kone jää junnaamaan siihen ennen ku yli pääsee jos pääsee.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista