Jehvetin rojektit DT 80cc MHR team, käy ja kukkuu!

.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Jehvetin rojektit DT 80cc MHR team, käy ja kukkuu!

ViestiKirjoittanut .Juho » 29.6.2015 12:24

Laitahan siitä siun pytystä kuvaa.
(ei siitä pytystä, josta on jo kuvia galleriassasi.. :D )

On kyllä laaja tehoalue siinä siun koneessa.
Putkea vaihtamalla saa sitä tehoaluetta (ja tehoja) muokattua paljonkin.. esim. Metrakit Pro Racella huipputeho siirtyisi yli 13,000rpm tienoille, ja todennäköisesti alle 9,000rpm tehoa olisi alle 4hv käytössä.

Kiinnostaisi sylinterin ja palotilan speksit.
Esim. aukkojen aukioloajat, pinta-alat.. mahdollisesti suuntaukset (°).. ja palotilan tilavuus, squishratio, squishangle (jos tasalakinen mäntä; 0°) ja squishvälys.

Sitten pystyy vertailemaan sylinteriä ja palotilaa muihin.
Huomaa sitten vertailulla, että onko laaja tehoalue vain sylinteri + palotila -yhdistelmästä kiinni, vai venyykö turbokitin (?) tehoalue oikeasti noinkin ylös.

Ton mhr teamin männän renkaita ja mäntää saa vaihtaa.

Miten usein vaihdat?
Ja ootko mitannut sylinterin ja männän välystä, sekä m-renkaan katkosvälystä?
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: Jehvetin rojektit DT 80cc MHR team, käy ja kukkuu!

ViestiKirjoittanut sitkuura » 30.6.2015 11:21

Putki on 2t:ssä kaikki kaikessa! sillä voi saada huonosta kohtalaisen tai tapettua hyvän täysin. Täältä Tuna-71 penkitti hiljattain pv:ssä (täysin bolt-on viritys. Uus viilaamaton malossi, vakio kans, vakio sytty ja 20mm kaasari) 23 putkea saman päivän aikana ja huonoimman ja parhahaimman ero huipputehossa oli ~30% (~6-9hp) Esim. pv:n vakioputkella tuli ~7hp ~8500-9500rpm alueella ja laajavetosella diy-putkella ~8hp ~8700-12000rpm/maks.8,9hp@11600rpm alueella. Tarkemmat käppyrät löytyy pv-foorumilta. Vaikkakin kyseessä on nykymittapuulla varsin mieto vireinen 2t on sanoma selvä, erot vaan korostuu kireämmillä koneilla. Taitaa saaha tuon ~9hp am6:sta jo 50cc pannulla ja jotain on pielessä jos ei 70cc anna ~15hp:tä?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Jehvetin rojektit DT 80cc MHR team, käy ja kukkuu!

ViestiKirjoittanut .Juho » 30.6.2015 13:59

Taitaa saaha tuon ~9hp am6:sta jo 50cc pannulla ja jotain on pielessä jos ei 70cc anna ~15hp:tä?

Esimerkiksi Airsal 70cc sylinterin kanssa saavuttaa n. 11hv takarenkaalta.
(toki esim. erilaisilla putkilla voi saada tehoa lisää, tai vähemmän

Kuva

- Yasuni R3 putkisto -- 11,2hv@10,200rpm | ~6.9bar BMEP
- Bidalot SMR -- n. 11hv@9,500rpm | ~7.05bar BMEP

Että ei nyt mitään kovin suuria BMEP lukemia tuota.
Varmasti lisää tehoa saa jonkin verran, kun jyrsii lohkojen huuhtelulähdöt järkevämmän muotoiseksi, eikä synny mitään portaita / jyrkkiä muodonmuutoksia.

Sekä squishvälys ja aukkojen aukioloajat kuntoon (sopivan paksuinen alatiiviste ja sorvissa kannesta lastua, kunnes squishvälys on n. 0.70mm luokkaa). Ehkä voi olla mahdollista saavuttaa 13hv takarenkaalta sitten ym. putkistoilla.

En oikein usko siihen, että AM6 vakiosylinterin ja kannen kanssa 9hv olisi mahdollista.. mut tää on ennemmin mielipidekysymys, kun mitään 100% faktoja ei ole esittää. :|
_____

Tietääkseni turbokitin paisarilla saavuttaa kapean tehoalueen, joka loppuu kuin seinään. Ainakin siltä se tuntuu 50/70cc mopolla.
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Jehvetin rojektit DT 80cc MHR team, käy ja kukkuu!

ViestiKirjoittanut derbinisti » 30.6.2015 20:17

.Juho kirjoitti:
Tietääkseni turbokitin paisarilla saavuttaa kapean tehoalueen, joka loppuu kuin seinään. Ainakin siltä se tuntuu 50/70cc mopolla.


Oikeassa olet, setuppina itsellä 70cc airsal ja tk ja piikki on alemmilla vaihteilla repäisevä, mutta veto loppuu kesken varsinkin pidemmillä väleillä jo jossain 11krpm paikkeilla. Puhumattakaan olemattomista alatehoista.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista