Herrajumala että on taas vierähtäny... Paljon on "tapahtunu"..
Eli luonnollisesti koitettiin vaihteeks tota tankkia suoristaa
Eli tolla lähettiin, lämmiteltiin jtn 5min ja sitte sprayta ja toisin päin ja sisäpuolelta jne eikä mitää vaikutusta...
Kuvat tarjoaa lumia
Pakastaakkin koitettiin, keitettiin viel vesikin. Ei se mihinkää suoristunu, ehkä tais vähän vuotaa korkista. Mitäköhä sillekkin tekis ?
Täytyy varmaa hitsillä suoristamista seuraavaks harkita...
Sitte taas vaihteeks sain halvalla
Ostin 30 suutinta väliltä 44-155 xd
Kansi jonka myyjä kauppas RM kantena... mut myyjän kanssa asiat jo sovittu ettei siitä sen enempää. Uudenmallin vakiokannekshan toi paljastu.
Sitten se suurin ostos mitä tuli tehtyä.
Eli kinukki skootterini pääs ensiks leipomaan ja kuljin viikon bussilla. No olihan se niin hanurista et ostin sitten käyttis proju PVn.
Sitten tästä vehkeestä vähän tietoa. Eli siis sain omasta mielestäni aivan hemmetin halvalla siihen nähden että saan vielä suoraan kilpiin ilman katsastusta. Kaikki osat siis tuli mukaan, kuviin vaan ehdittiin ottaa jo pois.
Aattelin tästäki sit vähä tarinaa kertoa tässä samalla. Tää ny ku ois tarkotus saada piakkoi liikenteeseenki
Kyseessä on siis 83vm pv melkolailla originellissa kuosissa. Mukaan kaupassa tuli mielestäni aivan täysin koskematon vakioläpätön! Vakioputki ja jotain rattaita.
Mitä oon tehny:
Avasin koneen koska tuntu siltä et kansi vuotaa. No tiivistehhän siellä oliki aiva paskana. Samalla tsekkasin männän, pytyn ja kampuran. Ei se omistaja paskaa puhunu että uus mäntä ja pytty siellä oli, mallia p+ 50cc. Kampurakin oli aivan loistavassa kunnossa, luulen että uus. Männällä ainaakaan ei ollu ajettu varmaan sataa kilometriä. Tein mäntään öljyviisteet ja läjään. Puristukset ei ainakaa parantunu... Saattaa tosin johtua siitä että putki valskaa. Läpätkin vaihdoin hiilareista peltiläppiin kun aattelin et ovat luotettavemmat
Koko paskassahan oli kiinni myös 8 lämpöarvon tulppa, 13-48
Kyllä, 48... välit ja vakioputsari ilman sisuksia. Mitä kummallisinta, kaasari oli ulkoapäin täysin mikuni 12mm näköinen, mutta sisämitta olikin vain 10mm... Kasasin sitten vanhan mikunin raatoon 12mm miken ja heitin kii. Tuurilla nakkasin 63 suuttimen et lähetään siitä sitte säätää...
Tän lisäks sit vielä vaihdoin vaihdepolkimen stefan ja pistin sytysjohtoon uudet tinaukset.
sitten TO DO:
Valoille johdot
Etujarrun herkistely
Takajarrupolkimen oikominen
Ilmanputsariin sisukset
Nastat alle
Kasaan
Joskus myöhemmin vakioputki hitsaukseen ja maalaukseen et saa ton gianellin pois.
Nyt pyritään pitää tämän tekniikka ja kulkupuoli hyvin maltillisena. Kuten myös äänet. N. 55 huiput ois jees ku autokortti kolkuttelee ovella. Ei kyl taida noilla väleillä mennä niinkään kovaa
Äkkipäätä ei paljon muuta tuu mieleen...
Tai no, tankkihan tässä oli ehjä että mielessä kävi että jos kokeilis että oisko se lommoton
mutta siinä vaa äkkiä käy sillee et yhtäkkiä mulla on kolme lommollista tankkia ilman maaleja ja jollain pitäs ajaakkin
Sakke kuittaa, kommenttia kaivattas kipeesti !