Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Romua romppeilta ynnämuuta

sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > hyvin menee mut menköö

ViestiKirjoittanut sasumeil » 20.1.2013 13:01

Eiku juttuha o ny se että pitäs saada suoraks.. Tankki on menossa pulverimaalaukseen kuten kaikki muukin joten pakkelia ei saa laittaa :s
Tsekkaa pv proju!
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > hyvin menee mut menköö

ViestiKirjoittanut sasumeil » 5.2.2013 23:31

Herrajumala että on taas vierähtäny... Paljon on "tapahtunu"..

Eli luonnollisesti koitettiin vaihteeks tota tankkia suoristaa :roll:

Kuva

Eli tolla lähettiin, lämmiteltiin jtn 5min ja sitte sprayta ja toisin päin ja sisäpuolelta jne eikä mitää vaikutusta...

Kuva
Kuva

Kuvat tarjoaa lumia :D

Pakastaakkin koitettiin, keitettiin viel vesikin. Ei se mihinkää suoristunu, ehkä tais vähän vuotaa korkista. Mitäköhä sillekkin tekis ?

Täytyy varmaa hitsillä suoristamista seuraavaks harkita...

Sitte taas vaihteeks sain halvalla :D

Ostin 30 suutinta väliltä 44-155 xd

Kuva

Kansi jonka myyjä kauppas RM kantena... mut myyjän kanssa asiat jo sovittu ettei siitä sen enempää. Uudenmallin vakiokannekshan toi paljastu.
Kuva

Sitten se suurin ostos mitä tuli tehtyä. 8) Eli kinukki skootterini pääs ensiks leipomaan ja kuljin viikon bussilla. No olihan se niin hanurista et ostin sitten käyttis proju PVn.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sitten tästä vehkeestä vähän tietoa. Eli siis sain omasta mielestäni aivan hemmetin halvalla siihen nähden että saan vielä suoraan kilpiin ilman katsastusta. Kaikki osat siis tuli mukaan, kuviin vaan ehdittiin ottaa jo pois.

Aattelin tästäki sit vähä tarinaa kertoa tässä samalla. Tää ny ku ois tarkotus saada piakkoi liikenteeseenki :D Kyseessä on siis 83vm pv melkolailla originellissa kuosissa. Mukaan kaupassa tuli mielestäni aivan täysin koskematon vakioläpätön! Vakioputki ja jotain rattaita.


Mitä oon tehny:

Avasin koneen koska tuntu siltä et kansi vuotaa. No tiivistehhän siellä oliki aiva paskana. Samalla tsekkasin männän, pytyn ja kampuran. Ei se omistaja paskaa puhunu että uus mäntä ja pytty siellä oli, mallia p+ 50cc. Kampurakin oli aivan loistavassa kunnossa, luulen että uus. Männällä ainaakaan ei ollu ajettu varmaan sataa kilometriä. Tein mäntään öljyviisteet ja läjään. Puristukset ei ainakaa parantunu... Saattaa tosin johtua siitä että putki valskaa. Läpätkin vaihdoin hiilareista peltiläppiin kun aattelin et ovat luotettavemmat :)

Koko paskassahan oli kiinni myös 8 lämpöarvon tulppa, 13-48 Kyllä, 48... välit ja vakioputsari ilman sisuksia. Mitä kummallisinta, kaasari oli ulkoapäin täysin mikuni 12mm näköinen, mutta sisämitta olikin vain 10mm... Kasasin sitten vanhan mikunin raatoon 12mm miken ja heitin kii. Tuurilla nakkasin 63 suuttimen et lähetään siitä sitte säätää...

Tän lisäks sit vielä vaihdoin vaihdepolkimen stefan ja pistin sytysjohtoon uudet tinaukset.

sitten TO DO:

Valoille johdot
Etujarrun herkistely
Takajarrupolkimen oikominen
Ilmanputsariin sisukset
Nastat alle
Kasaan
Joskus myöhemmin vakioputki hitsaukseen ja maalaukseen et saa ton gianellin pois.


Nyt pyritään pitää tämän tekniikka ja kulkupuoli hyvin maltillisena. Kuten myös äänet. N. 55 huiput ois jees ku autokortti kolkuttelee ovella. Ei kyl taida noilla väleillä mennä niinkään kovaa :lol:

Äkkipäätä ei paljon muuta tuu mieleen...

Tai no, tankkihan tässä oli ehjä että mielessä kävi että jos kokeilis että oisko se lommoton :lol: mutta siinä vaa äkkiä käy sillee et yhtäkkiä mulla on kolme lommollista tankkia ilman maaleja ja jollain pitäs ajaakkin :D

Sakke kuittaa, kommenttia kaivattas kipeesti !
Tsekkaa pv proju!
hirvisorsa
Pyörä:
Yamaha DT 06' [EX]
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
20.6.2012 22:35
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > hyvin menee mut menköö

ViestiKirjoittanut hirvisorsa » 6.2.2013 0:00

No äkkiäkös yhden tankin maaleihin heittää, jos tuo mustakin osottautuu lommolliseksi. ;)
Katso galleria ja kommentoi.
Ostetaan teharin änkkä. Tarjoa YV:llä!
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut MB93 » 6.2.2013 2:18

Kaikenlaista paskaa se sinne varastoon jaksaakin raahata...
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut sasumeil » 6.2.2013 9:41

Hirvisorsa: Muute hyvä mut sit jos seki o lommoilla nii se pitää kitatata + en pysty talvella maalaa sisällä nii kyl se vähän hankalaa :|

MB oo sinä hiljaa niitte manki romuje kanssa :D
Tsekkaa pv proju!
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut sasumeil » 6.2.2013 22:32

Turha päivitys... Kävin tuossa "tallilla" pyörähtää. Auoin molemmat valot, katoin et polttimot ehjät, vedin johdot paremmin ja maadotin molemmat. Sit takavalolle vedin loputkin johdot. Etuvalon katkasijankin purin ja katoin et on nii hyvä kuntone et vois läpällä laittaa off-on-pitkät katkasijankin toimii ja vedin sille johdot. Nyt puuttuu vaan valojohto katkasijoitte viereen tulevaan johtoon ja sieltä johdot valoon mutta en niitä nyt vetäny kun aattelin kipasta ostaa jtn sukkaa ensiks että tulis vähän ees siistimpi ku noi keltaset johdot paistaa nii pahasti. Vedin kaikki ihan ulkomuistista / päätellen et täytyy toivoa et myös noi katkasijat tuli oikeen :roll:

Sen lisäks sitten etin jostain laatikosta tohon putsariin ritilän ja leikkelin skootterin vanhasta putsarista vaahtomuovin siihen.

Nuo puristukset mua vaan mietityttää... En vaan käsitä ku mäntä / pytty ihan uusia. Tiivisteet oli uusia muuten paitsikannentiivisteestä en ihan sata varma oo ku se oli irrallaan mut näyttää kyllä aivan uudelta. Pitää varmaan pinnapultitkin vaihtaa jos en muuta keksi.. Voiskohan se putken vuotaminen vaikuttaa niin paljon ? Hitto ku ei enää muista miltä se pv täysin kunnossa tuntu polkea :lol:
Tsekkaa pv proju!
DOGI
Liittynyt:
20.11.2011 14:43
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut DOGI » 8.2.2013 23:31

Suoraa paalaamoo koko vehje ja ostat derbin tilalle, puristuksia riittää ku kone jumahtaa kiinni ! ;)

Mutta putken vuodosta on itel ainaki sen verra kokemusta et puristukset ei pahemmi hävinny oo derbeis (tuski eri näiskää) ja kannentiivisteestäkää ei oo itel hävinny puristukset :roll: Vaiha vaikka ne yläpäätiivisteet nii varmasti on uudet, eihä ne nyt paljoa maksa :)

Meinasitko millo saaha valmiiks nii ei tarvis tätä mopo puolta lukee enää ? ;)
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 8.2.2013 23:36

Pidähän '83 kunnossa ja laita mieluusti orggikseksi, haluttua ja arvokasta vuosikertaa.
Kuva
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut sasumeil » 9.2.2013 20:42

DOGI, sustaki kuulee :lol: Derbiä ei ole eikä tule! Tää proju ois tarkotus tän kuun aikana saada ajoon ja tää ns alkuperänen proju ajokuntoon ens kesäks, valmishan se ei varmaa oo ikinä ku aina tekee jtn mieli laittaa ;)

Mäkistation: joo kyllä ois tarkotus pitää tästä PVstä hyvää huolta! on paras vuosikerta minkä äkkipäätä ite keksin ja sopivasti tuli toi 30v täyteen :D Orkkikseks tekis mieli jossai vaiheessa laittaa mut vaikka tuokin on noinki hyvässä kunnossa nii oishan tossa vielä kauheesti tekemistä... Kauheen vaikee jtn noita osia saada kuten vaikka finnspeedejä ku omaniki o aika loppu... Pitää sitä joskus harkita. Tullaan kuitenkin pitämään melko vakion näkösenä ja gianellikin vaihetaan pois kunhan saan vakioputken joskus hitsattua :) PS on muute asialline kuva!

Alkaa pikkuhiljaa tuntuja siltä et oiskohan toi leikannu vähäse edellisellä omistajalla kun se kansi vuoti :roll: selittäs sen et huonot puristukset vaikka onkin uus pytty jne...

Tänää käytiin vaihtaa nastat alle ja etujarrua herkistelemässä. Eipä ollu etujarrussa ollenkaan paloja niitte kenkie päällä nii ei ihme ettei kauhee hyvi toiminu :D Takajarru poljintaki oikastiin mut meni poikki... Laitoin jonkun kieron hyllystä tilalle mutta ajaa asiansa. Heitin mikuniinkiin vielä uuden suuttime ja kilven kiinnitin. Enää valojenjohdot, tappokatkasija, putsari, toinen gianelli tilalle, kytkin vaijeri, tankki ja hana ja sit pitäs päästä koittaa :D olettaen että se pakoaukko ny vuotaa nii paljo että sen takia ei oo puristuksia.... Toiveajattelua
Tsekkaa pv proju!
purpl3
Pyörä:
Suzuki Pv Projekti
Paikkakunta:
LPR
Liittynyt:
30.1.2013 18:35
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut purpl3 » 9.2.2013 21:51

Näppärän näköset projut sulla, seuraillaan! :D
DOGI
Liittynyt:
20.11.2011 14:43
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut DOGI » 10.2.2013 2:01

hyvähyvä :) Odotelles lopputulosta ja muista pitää pevikka sit valmiiks saatuas sisäl piilos nii ei karkaa taas ;)


kannattaa seurata miu räsä projua piikki puolel ;) Ja missäs jätkä nykysi lusmuilee ku ei oo näkyny :lol:
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut sasumeil » 10.2.2013 12:06

Kiitoksia kummallekkin ;) Tätä PVtä ei varastuteta tai ainaki otetaan kunnon vakuutus :D
Tsekkaa pv proju!
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut sasumeil » 15.2.2013 14:28

Taas tuli eilen käytyä ton käyttisprojun kimpussa. Kuvia laitan ens viikolla kun pääsen koneelle.

Eli vedin kaikki johdot putken sisään ja omasta mielestä tuli tosi siistit. Sit rupesin niitä puristuksia tutkii. Vaihdoin kannentiivisteen ja kannen mutta eipä auttanut. Kaivoin sitten hyllystä 60cc olisin mikä joskus tullu jonku pvn mukana. Tein mäntään viisteet ja sisään, puristukset parani -> uus gianelli kii > putsari kii > 85 suutin sisään. Sit uus kykinvaijeri ja tankki paikoilleen. Polkasen ja puristukset taas tosi paskat ??? Oliko toikin väljä valmiiks vai mikä on ?
Kokeiltiin kuitenkin käyntiin. No ei lähde. Ei saa kipinää. Tappokatkasimessa jokin vika ja laitoin johdon poikki. Sit laulo kipinä ilosesti mut ei lähde. Kaasari irti ja se on aivan kuiva. Päästi hyvin läpi ennen ku laitto kohokammion kii, eli kohossa jtn hämminkiä... No tästä jatkuu ens viikolla ! :roll:
Tsekkaa pv proju!
krisuuu
Liittynyt:
19.9.2010 11:44
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut krisuuu » 15.2.2013 16:09

EI vakio peeveessä oo paljoa puristuksia vaikka ois kuinka timmi.
Mutta jos on ihan paskat puristukset. Ni kokeile jos männänrenkaat jumittaa. Voi olla et ne on laitettu väärinpäin sinne uriin ja siks jumittais. Ja noissa plusuissa on aika isot toleranssit. Jotkut voi olla melkeempä väljiä ihan uutena, ja jotkut taas leikkaa melkein heti kiinni, koska käyntivälys liian pieni. Kokeiles mitata jos löytyy välineet..
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut Alluu- » 15.2.2013 23:58

Kannattaa myös kattoo, ettei ilmaa päästä vaikka kannentiivisteen läpitte, jolloin puristukset huononis, toinen vaihtoehto voi olla myös, että kytkin luistaa sen verran, että vähentää niitä puristuksia.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista