Tottakai se tuunataan!
Led päivävalot, subbari, hiilikuituteippi konepelti, jöm jöm säädettävä alusta, levipellit kapeemmilla kumeilla, niitattavat lasikuitukaaret, renkaan kulutuspinta kaaren tasalle, tarroja. Mut haaveita nää vaan. Kauppaa jo teen alustasta ja levipeltivanteista. Ja kertokaa mikä foorumi on näille autohommille paras? Että sais apuja kun en ymmärrä näistä nelipyöristä paljoa. Moottoritnetti on aika hiljanen vissiin.
Ja pahoittelen etten kerennyt heti kertomaan vanteen asennuksesta kun piti tuo micranen jälkikoeajaa.
Pitää vähän plärätä kuvia kun tuli tänään otettua 47 kuvaa!
Yks pultti eka kiinni spaceriin ja tiukaksi, sitten merkinnät muille rei'ille. Sit poraamaan ne miten sattuu kun terä vetelee. Loppuun älysin käyttää lyömätappia.
Sitten persiilleen menneet reiät viilalla kohdilleen. Ja katos kummaa kaikki pultit tarttu loppujen lopuksi.
Valualuvannekeskiö oli reikien kohdalta joku 4mm paksu eli kestää noilla kuudella pultilla. Epäilin alkuun. Sit pakka kiinni akseliin. Spacerin keskireikä autto kummasti kun sai hylsyn siitä läpi.
Vanteessa vaan ei ole keskireikää joten se asennetaan vasta viimesenä, mutta onpahan hienon näkköinen kun ei ole reikää keskellä. Vanteen laitto olikin sellanen että helposti tuli vaurioitettua oranssia maalausta, mutta en minä stressannut vaikka se vähän kolhiintu.
Ja katos kummaa, vanne pysyy omin voimin kiinni pyörässä. Työ jo niin totuitte siihen että siinä on aina joku palikka tai vannekehä alla.
Sit vaan stancee hieromaan.
Tarkkaa mittaa ei osannut ottaa joten tein 8mm lattaraudasta välipalat rungonjatkeelle.
Takarunko oli vähän vinossa muutenkin, joten sitä suoristamalla vanne keskittyy vielä paremmin... keskelle. Loppuhienosäätö tehdään sitten sorvissa niin saadaan vanne millilleen keskelle.
Sit iso ongelma. Pakoputki! Sitä pitäis hitsata tai sulattaa että saa tarpeeks ulos vanteen viereen.
Se pitäis saada 5cm oikealle päin!
Tässä näkyy miten tuo öljykorkki näkyy tuolta vanteen vierestä.
Ja tässä näkyy putken kanssa miten syvälle se putki menee vanteen eteen.
Eli oikeesti 5cm ulospäin. Aikaani pohdiskeltua aattelin että leikkaan putken kahtia siitä mistä se kääntyy ulospäin koneesta ja liittää siihen 5cm putkea ja hitsaa ne yhteen. Sit vaan vakipaikoille putkenkiinnikkeet pitkillä holkeilla. Parempia ideoita kuunnellaan!
Ja tässä näätte mun puuhanurkan jossa toteutukset tehdään. Sitä ei tarvitse esitellä missä suunnittelu ja ideointi tehdään.
Ja nyt on etuvannekin kiinni ja tuntuu että vanteet sopii yhteen vaikka ovatkin ihan eri maasta.
Ja lippaa riittää vasemmalla puolella.