KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Waltter-Racing
- Liittynyt:
- 28.4.2009 22:17
Pitääpä kysyä ihan täällä.
Huomasin, että männästä on joku mennyt lyhentämään pakohelmaa melkosen rajusti. Miksi ihmeessä? Mäkistationin kanssa kun tutkittiin asiaa, niin homma on sillä lailla että jos männänkupu jäis deckistä (ylätiivistepinnasta) kaksikin milliä alapuolelle YKK:ssa, niin pakoaukko aukeaa jopa toista milliä aukon keskeltä mitattuna kampikammioon. Tuskin kovin järkevää puhalluttaa raakaa soppaa kampikammiosta pakoaukon kautta putkeen kammion täytön aikana.... Olikos se mototin kova tietäjämies, Sami L joka on tota konetta ropannut ja viilannut joskus ennemmin? Saisko jotain selitystä. Multa on tuo koko helmojen pätkiminen mennyt ihan ohitte....
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Lyhennetty vissiin siksi kun otti lohkoon kiinni akk:ssa, jäi kyllä mysteeriksi miksi ei ollu sitten jyrsitty lohkoista tarvittavaa määrää pois vaan männästä. Tulipa muuten ite tehtyä tuo moka tänään että pako aukeaa kampikammioon, voin kertoa että oireena siitä on sitten tolkuton röpellys ja putkeen ampuminen..
Tuosta jyrsityn pytyn kuvasta pitää kysyä että onko nuo pakosillat noin ohuet kuin miltä ne näyttää, meinaan tuntuis että eikö nuo kuumene nyt niin paljo että sulaa tai alkaa taipua kuumettuaan kun männänrengas painaa? Tosin tuossa kohtihan paine lähtee renkaan takaa jo pois että tuskin se sitä kovin kovaa painaa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
Ite kysysin et miks hieno ROSTERISTA tehty putki o vetästy mustaks ? eikös se sitte ois ollu yks ja sama tehä paljon halvemmasta ja helpommin hitsattavasta ? pellistä..
IMO toi näytti rosterisena tosi hyvältä
E. mullakaa ei näy noi kuvat mistä alempana mainittu
Viimeksi muokannut sasumeil päivämäärä 4.6.2013 16:42, muokattu yhteensä 1 kerran
hirvisorsa
- Pyörä:
- Yamaha DT 06' [EX]
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 20.6.2012 22:35
Nuo kuvat eivät näy. Tulee jokin, että "We cannot find the page", ja adblock ei ole estämässä dropboxia.
Katso
galleria ja kommentoi.
Ostetaan teharin änkkä. Tarjoa YV:llä!
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
KarsTa
- Liittynyt:
- 7.3.2010 21:58
Ja nyt kun kunnon ammattilainen on putken tehnyt ja käyttäny siihen paljon aikaa ja vaivaa niin tätä ei sitte varmaan tartte lainata kavereille/ tiputtaa johonki kaarisiltaan tai enskata nevalla ja montulla nii jotta putki heti lytys ?
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
Waltter-Racing
- Liittynyt:
- 28.4.2009 22:17
Pakosiltojen heikkous on tiedossa. Niihin en koskenut ollenkaan paitsi ohuella hiomapaperin palalla. Apupakojen kanavia avattu siltoihin sattumatta, kiertäen ne valun puolelta.
yoyota
- Pyörä:
- Peugeot XP7
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 4.4.2007 16:47
Waltter-Racing kirjoitti:Pitääpä kysyä ihan täällä.
Huomasin, että männästä on joku mennyt lyhentämään pakohelmaa melkosen rajusti. Miksi ihmeessä?
Kirjoittanut Sami L » 10.1.2013 20:33 Pakohelmasta otin pienen siivun jotta mäntä mahtuu pyörimään,
pakoaukko ei kuitenkaan aukea ollenkaan männän ollessa ykk:ssa.
KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Niin, samillahan taisi käydä samalla tavalla kun mulla ekoilla lohkoilla että jäikin ottamatta pieni "kynnys" lohkoista ja otti sitten männästä pois sen verta eikä lohkoista. Ite jaksoin ihme kyllä avata silloin lohkot ja sen pienen palan vetää sieltä pois.
Vai oisko ollu jopa niin että käännettiin kone ympäri, tukittiin kampikammio mahd tiukkaan ja vingulla vedettiin se sieltä
Nomutta, ei se pakoaukko ei tosiaa aukea mutta hieman ottaa päähä kun mäntää vaihtaessa joutuu ottamaan siitä palan aina. Ja riskinä siinä vielä että tulee hiusmurtumia työn toimessa ym...
Mutta tänää tuli tuo moparin paketti missä imukaula&bensahana. Ja juuri tämän viestin jälkee isken ne vanhat tyhjät lohkot runkoon kiinni, mittailen hieman ja kaveri lupaili että tekis huomenna töissä siihe ne palaset ja toisella puolitutulla varmaan pääsisi ne hitsaamaan. Tässä nyt kuumottelee aika paljo kun tekniikka on "valmis" kunhan tulee postista Waldelta palikat takasin. Mutta runko ei
Testasin tuota bensahanaakin vähän niin ei se ainekaan vielä vuotanut. Eikä toivottavasti vuodakkaan:)
Präääm pärpärpärpär
KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Tuli tehtyä tosiaa eilen "piirrustukset" tarvittavista palasista. Unohdin ottaa mukaan tottakai esim paperia&kynän nii väkersin puhelimella kuvia niistä.. ja eihän siitä oikein mitää tullut. Noh, kaiken tarvittavan kuitenkin lopulta tunnin tuskastelun jälkeen sain kuvaan
Niin ja tuossa ns piirrustuksissa tuo punanen on olevinaan kummatkiin etukiinnikkeet kun se katkaistaan sitten keskeltä sitä 20mm reikää. Sitten ne menee putken "ympärille" missä korvakkeet on kiinni. Ja tuo yksi palikka on se takajarrun työsylinterin uusi korvake. Oisi mukava sitäkin jarrua käytellä...
Tuli TZR:ään vaihdettua Gianelli kiinni, pakoaukon tiiviste meni paskaksi ottaessa pois vanhasta putkesta joten iskin jonkun upouuden pv:n tiivisteen ja paljon copperia. PV:n sisähalkaisija oli samankokonen kuin pakoaukon mutta ulkohalkaisija ihan ei. Samalla mäntää tuli kurkattua ja sekään ei ihan ollut hyvässä kunnossa, kuvia alempana. Mutta lauantaina jos on Allrightin miittiin tulossa porukkaa niin olen sielä tällä rojulla jos ei leivo matkalle
Tunnistaa siis kokonaan mattamustasta ja helvetin rumasta tezarista mikä voi kuullostaa siltä että leipoo millä hetkellä hyvänsä.
Präääm pärpärpärpär
Wheelie#
- Pyörä:
- Derbi Te4m 80cc
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 24.11.2012 21:28
viilaa satakympille ja kiiltäväksi pako
ja tosiaan seurantaan menee menny vissin koko ilta ku lueskellu topicin alusta loppuun.
KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Olihan tuo taas aivan liikaa odotettu että joku menisi nappiin tämän kanssa. Posti jumittaa ja kaveri ei kiinnikeittä saakkaan tehtyä. Eli taas pitää suunnitelmia muuttaa, alan perkele kohta rälläköimää täälä sisällä jos ei muuta
Tänään tuli sen verta edes tehtyä että kunnostin tuon Bidalotin änkän sittenkin. Hyvässä kunnossa siihen nähden ulkonäöltään että ihan oikeasti ei viime kesänä ollu päivää etteikö toi olisi tippunut! Monet kerrat jostain yli 100kmh vauheistaki lähteny lentelemään
Änkkää avattaessa paljastu että oli melkein puolet "villoista" palanu ja lentäny ulos silloin viime ajokerralla ja toiset puolet oli vain pelkkää hiiltä. Ei ihme että äänet oli suht pärisevät... Nyt sisällä ihkauudet lasivillat. Niin ja tuo änkän pinta hämää että oisi aivan surkea mutta se on vaan olevinaan sellanen hileinen:) Ainoat naarmut on nuo jälet kummassakin päässä vaimenninta. Tuli myös tökittyä sitä copperi tahnaa kumpaakin päähän ettei varmasti vuoda kun oli ne tiivisterenkaatki vähän kärähtäneen näköset.
Präääm pärpärpärpär
KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Ekaa kertaa tais olla projektin kanssa _tuuria_ kun jostain kumman syystä multa löyty tuolta hyllystä Parmakitin kaks aivan uutta alapään tiivistettä. Nojoo, paketin hain postista ja niputin tottakai innoissani sen kasaan. Mutta sama vanha runko ongelma on vieläkin elossa ja elvytystä ei näy... TZR:än väljä sylinteri vihdoin petti ja sekin hidastaa hommaa.
Innoissani odotan pääsyä testaamaan Walden putkea ja sylinterin muokkauksen tuotoksia. Ja myöskin kun kehtaa vähän paremmin ajella kun änkässä villat
Ja se älytön tärinäkin varmaan nyt loppuu kun saa ne uudet kiinnikkeet. Ei mikään ihme että vibras kun kone vaan takaanta kiinnitetty. Ja edestä sitä vailla ettei halenneet kiinnikkeet "kipannu" ja kone ois lähteny keulimaa
Pytystä en tuolla puhelimella saa parempia kuvia mutta nyt sielä on isommat pakokanavan viisteet ja pakoaukkoa paranneltu muutenkin.
Pitää toivoa että menee mahd hyvin kohilleen putken kiinnikkeet&myöskin ettei esim loppupilli/änkkä ota kiinni swingiin. Voisi katella jos änkälle tekisi myös jonkinlaisen jalkatappii kiinnittyvän tuen. Ettei pääse _taas_ käymään niin että halkeais irti...
Niin ja tuli katottua niin pako ei aukea ollenkaan männän ollessa ykk.
Präääm pärpärpärpär
KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Nyt alko ottaa päähän liikaa tuo rungon paskana oleminen ja lähti oikeastaa jokasee metallifirmaan lähiseudulla sähköpostia tuosta... Perkele kun yrittää kavereiden kautta jotain hoidella nii sitä ei tiiä meneekö viikko vai kuukaus että natsaa nii että kummallaki aikaa samalla hetkellä.
Mutta mietiskelin tuossa nii nytten tämän pitäs olla paperilla parhaimmassa kunnossa mitä on tähän mennessä ollu. Kesäkumit kun jaksaisi vielä vaihtaa alle..
Präääm pärpärpärpär
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista