Oisit vaan hakenu jostaki normi tavaratalosta jonku rälläkän ja rälläköiny sisällä. hitsaukset sitten oiski ollu eri asia. mut +1 siittä että oot jaksanu tehhä tuon loppuun tän parmakitti barbin koskas tämä penkitettään
Yam4ha kirjoitti:Miksi tuohon putkeen sylinteriin on pitänyt tussilla mennä suttaamaan?
Touko kirjoitti:Jep taitaa olla kaiverrettu. Oishan senki voinu siistimmin/huomaamattomammin tehdä. Nyt näyttää vähän kun toi olis sotkettu vaan tohon.
IMO just hieno signeeraus, tietää ainaki et tehoa pitäis löytyä.
Tohon putkeen tuolle ns. väärällä puolelle kaiversin, sen saa nätisti piiloon jos vetää vaikka kerroksen maalia päälle, niin se kaiverrus näkyy huomaamattomasti sieltä alta. En oo kerenny teettään vielä semmmosia sopivia rosterisia tunnuslätkiä.
Heh, tosiaan. Viimeset 24h on oikeasti asennettu&säädetty ja ei edes nukuttu. Tuli kokonaan toinen runko, kun tuntui että tuo vanha oikeasti lahosi joka kohdasta. Olisin mielummin kromisen pitänyt mutta ihmekyllä tuo kelta/musta sopiikin omaan silmään ainakin.
Runkoon porattiin normaalisti syyläreiden "kiinnikkeiden" reiät ja turhat palaset otettiin irti että sai tilaa. Kun kaikki oli lopulta yhden yön aikana siirrettynä rungosta toiseen ja ensikäynnistys tuli ihmeteltiin kun ei vesi kierrä vaikka mitä teki. Lopulta tuli avattua vesipumppu josta olikin mennyt kierteet paskaksi siitä mutterista. Joten pyöri tyhjää. Nyt kiertää nesteetkin oivasti ja lämpötilat pysyy matalalla.
Ikäviä uutisia oli että Walden putki ei sopinutkaan ensiyrittämällä tuohon. Otti hieman runkoon kiinni, ja tottakai onhan se suht haastavaa tehdä sopiva putki ilman runkoa/malliputken kanssa. Joten mennään nyt vielä tuon Bidalotin kanssa. Kunnes saadaan tuo homma korjailtua. Mutta ei tuo tuntunut menoa haittaavaan pahemmin. Pääsuutin alkaa olla kohdillaan mutta neulaa/seosruuvia vois hieman laihemmalle.
Myös ikäviö uutisia että se vaihteiston ongelma että kolmoselle vaihdettaessa pitää "työntää" eteepäin ja nostaa. Että menee 2->3 vaihteelle. 1-2 ja 3-6 vaihteet menee aivan normaalisti.
Meinas tulla ongelmia kun suutinta vaihdettaessa oli kaasu hirttänyt, minkäännäköstä sammutinnappia (ei vielä) ole joten pitää sammuttaa niin että vaihde silmään. Takajarrukaan ei ollut vielä ilmattu silloin. Vaikka kaasu hirtti vähän yli puolenvälin se perkele poltti kumia kunnes nelosella ei jaksanu kun kaveri tuli painamaan takalipasta alas vielä
Tässä nyt muutama kuva ja tottakai aivan alimmaisena pieni ajopätkä, takarenkaaksi on vielä samanlainen kuin edessäkin mutta ei jaksanut enää vaihtaa Hmm onko muutes keinoja vähentää täristystä vai onko vaan kestettävä noiden kanssa.
Hienoa että pyörä saatu ajoon. Putki tulee vielä mulle takaisin, odottelen vaan kuvia että tiedän mihin suuntaan pitää paisaria kääntää. Erittäin hankalaa se tosiaan on tehdä putki ilman mopoa. Mutta kyllä se saadaan vielä järjestymään.
Ite katoin kans että on varmasti vittumaista vääntää mopoa kassaan pihalla. Niinja tuohon tärinään että renkaat voi olla paskat että aiheuttaa tärinää tai sitten kone tärisyttää. kokeile pistää koneen kiinnikkeisiin pulttien välliin jokku kumiset resonoinnin esto hommat et lopettas tuon liiallisen tärinän.