Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Romua romppeilta ynnämuuta

OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 16.2.2013 19:57

Et tuu ainakaan hitsin kanssa saamaan tuota tankkia suoraan.. suosittelisin pakkelia ja ruiskua.. :roll:
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 16.2.2013 23:05

Koritina?
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut korker0 » 17.2.2013 3:00

Jos vaikka kokkeilisit pistää jotakin tiivistemassaa sinne väleihin, ainakin tuohon kaverin PV:seen laitottiin sitä, niin parani heti puristukset yms :|
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut sasumeil » 17.2.2013 20:48

Oon puhelimella niin voi tulla vähän sekavaa tekstiä :D

Eli ensinnäkin, en usko että vuotaa kannen välistä, kun jo toisella kannella kokeiltu. Pitää kuitenkin kokeilla tiivistemassaa laittaa seuraksi. Pitikös massan kanssa kasatessa sen kannen antaa kuivua paikoillaan joku vuorokauden ennen ku polkee ?

Se on aivan totta että kauheat puristukset noissa power pytyissä ei oo mut pitäs mielestäni paremmat olla. Pitää koittaa mite hyvin toimii kunha saan ton kaasarin kuntoon. Kytkimessä ei ainakaa oo vikaa (:

Tohon tankki asiaan. Viimeseen asti koitan välttää sitä että joutus eri maalaukseen viemään, ku ei siitä ikinä kuitenkaa ihan sama tule :/

Koritinaahan on aikasemmin jo toiseen tankkiin koitettu, sillon paikalliset amikset sai tankin kieroks... Joten ilman ammattimiestä se ei ole vaihtoehto. Siitä juttua pari sivua sitten (:

Mitä taas tohon hitsaamiseen tulee, niin suunnitelmahan menis niin että keskelle lommoa täppäis kiinni pitkän m8 pultin. Sitten taas vahvan levyn, jonkun korokkeen ja mutterin avulla kiertämällä pakotettaisiin lommo nousemaan. Sounds bad ?

Kiva että tulee apuja ! ;)
Tsekkaa pv proju!
hirvisorsa
Pyörä:
Yamaha DT 06' [EX]
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
20.6.2012 22:35
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut hirvisorsa » 17.2.2013 21:39

Kokeile tuota pulttijuttua, koska sinullahan on kolme tankkia. ;)
Katso galleria ja kommentoi.
Ostetaan teharin änkkä. Tarjoa YV:llä!
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut sasumeil » 18.2.2013 9:51

Jeps niin mää meinasin :D mutta hoidetaan ensiks alta tää käyttis PV ;)
Tsekkaa pv proju!
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toinen PV!

ViestiKirjoittanut sasumeil » 19.2.2013 22:26

Pistetääs nyt niistä viime viikon hommista kuvia...

Eli johtoja tosiaan tuli vähän siistittyä, miltä näyttää ? :)

Kuva

Kuva

Ja tossa on se 50cc pytyn mäntä... on vaan niin hyvässä kunnossa :d

Kuva


Taino.. tänään ny sitte ruettiin taas rassailee. Korjailin sen kaasarin, sit kokeiltiin ihan bensaa tulpanreiästä systeemillä käyntiin. Ei lähteny 60cc käyntiin ja puristukset paskat. Toinen mäntä löyty hyllystä, taas paremmat puristukset mutta ei..... Tota 50cc rupesin kattelee ja ton pytyn on pakko olla uus.. ees sylinterin ylälaidassa ei oo sitä männänrenkaitten yläpuolella olevaan kohtaan jäävää karsta rinkulaa :D Kokeilin yhellä hyllystä löytyneellä männällä ja tuntu paljo jämäkämmältä mut ei ollu renkaita. Aattelin et läpällä siirrän tosta toisesta nii ei tarvinnu ku vähä nostaa nii katkes :D anti olla... tänään pitää vielä illemmalla pistää vähän tilausta tulee.. Uudet tiivisteet, pinnapultit, mäntäsarja 41mm, kytkinvaijeri nyt käytetyn tilalle jne ;)
Tsekkaa pv proju!
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Käyttisprojuun päivitystä

ViestiKirjoittanut MB93 » 20.2.2013 1:52

Normaalia PV:n kanssa leikkimistä, saa arpoa toimivaa yläkertaakin :lol:
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Käyttisprojuun päivitystä

ViestiKirjoittanut sasumeil » 21.2.2013 21:26

Oos ny sinäki siinä ja korjaa se nissanin ovi :lol:

Elikkäs osat saapu, huomenna alotellaan vaihtamaan ;)

Steptwo mäntäsarja 41mm (50cc) + renkaat, sokat ja tappi.
Kytkinvaijeri
Koko koneen tiivistesarja, tilasin yläkerran mut laitto sitten koko koneen 8)
Imutiiviste
14p eturatas ku noi välit on niin saatanan lyhkäset :D tuo vielä saattas mahtua ketjuihi..
Sylilnteriä ja kaasaria varten uudet pinnapultit.

Kiitos Wandamotor :)

Kuva

Kuva
Taattua steptwo laatua :dd ehkä se siitä... Helmaan viilaukset ny ainakin :)

Toivotaan et nyt sit kans toimis! wish me luck ;)

E: Mites mää ny tiiän kumpi noista m renkaista menee ylle ja kumpi alle ?? Äkkipäätä en nää noissa mitään eroa tai edes viistettä. Saman väriset eikä edes kirjaimia tms.. Onko yleistäki noissa plusu männissä/pytyissä ? :D
Tsekkaa pv proju!
DOGI
Liittynyt:
20.11.2011 14:43
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Osatilaus tuli. M-renkaat ?

ViestiKirjoittanut DOGI » 21.2.2013 22:04

Laatu mäntä :lol: Jos ne renkaat paikallee menee ja kestää hyvi ja menee pyttyy sisää nii kaipa ne sit on samanlaiset ja mitää välii kumpi yllä tai alla ? :) Itel ainaki derbis ollu sillei et mitää väliä ollu kumman pisti alle tai ylle ku samanlaisia neki ilma mitää merkintöjä, tai sit hyväl tuuril saanu ne aina oikei :roll:
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Osatilaus tuli. M-renkaat ?

ViestiKirjoittanut sasumeil » 21.2.2013 23:00

Niihän se on tehtävä ellei keltään parempaa tietoa/arvausta tule ?

Sitten vaan kruuna klaava kumpi ylle, ja tunnetustihan mulla on hyvä tuuri uhkapeleissä ;)
Tsekkaa pv proju!
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Osatilaus tuli. M-renkaat ?

ViestiKirjoittanut Alluu- » 22.2.2013 0:19

Eipähän niissä taida olla mitään eroa. Omasta tarvikepytyn ostosta on jo kohta 4 vuotta, niin ei tarkalleen muista. Taisi olla samanlaiset. Äkkiä vaan ajoon käyttikseksi ;)

BTW. Jäikö sulla ylimääräseks um- kansi? Kun jotain puhuit aikasemmin, että sulla ois um ja vm kansi ja laittaisit vm kannen ?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Osatilaus tuli. M-renkaat ?

ViestiKirjoittanut Palezu » 22.2.2013 1:45

Mulla on noissa pevun step two mäntäsarjoissa ollut ne renkaat aina semmoset että se renkaan toinen puoli on kartio eli kun tihrustaa valoa vasten sitä renkaan poikkileikkausta niin alapuoli on tasainen ja yläpuoli ohenee männänrenkaan kuviteltua keskipistettä kohti eli se yläpuoli on vähän kuin kartio. Ja rengas pitää laittaa mäntään niin että se kartiopuoli tulee ylös, muuten ne renkaat ei mene sinne uraan kunnolla tai sitten juuttuu sinne kiinni eikä tiivistä. Ja ei ole väliä kumpi rengas tulee ylös ja kumpi alas. Saattaa noissa olla vaihtelua että joissain ei välttämättä ole toinen puoli renkaasta kartio mutta mulla ainakin oli joskus vuosi sitten kun noppeliin noita pevun mäntiä tungettiin. Oon sanonu ennenki mutta pakko sanoa kun se on niin huvittava juttu, 2 viikkoa sitä raiskattiin käyntiin kunnes hoksasin kääntää männänrenkaat oikein päin niin lähti kolmannella tulille ja kaasu hirtti pohjaan :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Osatilaus tuli. M-renkaat ?

ViestiKirjoittanut sasumeil » 22.2.2013 7:50

Joo kiitti, tota pitää koittaa tihrustaa! ;)

Allu: On mulla joo ns ylimääräsenä koskematon UM ja VM sekä laskettu VM mut en tiiä haluaisinko luopu ku jos tulee käyttöä :p
Tsekkaa pv proju!
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

ViestiKirjoittanut sasumeil » 23.2.2013 21:02

juu eli... Usko_vitun_matonta

Alotetaan nyt vaikka alusta... Tylsä teksti, huonosti jäsennelty, väsynyttä porukkaa, mutta PYYDÄN että lukekaa jos mitään näitten säätämisestä tiiätte!

Eli perjantaina lähettiin tomiison kanssa tota paskaa kasaamaan. Mää vaihdoin pinnapultteja, imutiivisteitä, läppiä jne samaan aikaan kun tomi viilas mäntään öljy viisteitä. Onneks se terävänä poikana huomas et tässä on ny jotain vikaa. Kuva kertoo enemmän ku tuhat sanaa...

Kuva

Äkkipäätä ku vilkasee niin eihän tosa mitään vikaa oo. No mutta onhan siinä, männänrenkaitten katkoskohdat pakopuolella... :paha: Ei sitten vaihdettu mäntää... :roll:

Kello oli jo sen verran et mistään ei saanu uusia mäntiä. Otin sitten parhaimman näkösen männän hyllystä ilman m-renkaita ja vaihdoin nyt tän stepparin mukana tulleet männänrenkaat siihe. No oishan se pitäny arvata et toisessa niissäkin oli jotain vikaa... Se ei vaan asettunu sinne koloon toi viisto ylöspäin. Koitettiin 2 eri mäntään ja ylös sekä alas mutta se vaan ei menny niin hyvin ettei ois jääny irvistää. Jopa vähän hioin sitä mutta eihän se menny. No hyllystä joku random rengas ton uuden kaveriks, Kone kasaan uusilla tiivisteillä ja pinnapulteilla. Kaasarin kiinnitykseen olin vaihtanu ne lyhyemmät wandalta tulleet pinnapultit mut ei helvetti, niitten oman imutiivisteen kanssa ei mahtunu kaasari kii :roll: Käytiin sitten tomin metrisestä kierretangosta pätkäsee pari siihen tilalle. Avarrettiin siihen kylkeen toi imutiiviste vielä 14mm. Toi mun mikke olikin 14mm ??? oon mää kyllä sokee ollu :roll: ja se mikä tossa mopossa oli alunperin nii olikin 12 vaikka piti olla 10....

Kokeillaan puristuksia, no ei helvetti eihän niitä just ole. Käsi ylös ketä yllätti ? Se riitti perjantai illalta sit siihen...

Tänä aamuna sitte vietiin koko paska tomiison tallille. Tsekattiin sytkä et on merkin kohdalla. Laitettiin 7 tulppa sisään ja ulos polkemaan kasauksen jälkeen. Meni joitaki polkasuja niin se jopa lähti käyntiin :eek: No sehän paukku aivan vitusti kannen välistä. -> talliin ja toinen kansi -> vielä enemmän paukku :roll: -> talliin ja toinen kansi takas, tiivistemassaa oikee kunnolla molemmille puolelle kannentiivistettä -> granturismo 2h -> kokeillaan. No kyllähän se sitten jo pysy käynnissä. Muutaman kerran paukahti kannen välistä ja pisti putkesta tiivistemassaa mustuneena pois. Sitten se kuitenkin alko käyttäytyy joten kuten paitsi että putkessa se paukkuu välillä. Ideoita mistä se johtuu ?

Käyntiin ku oltiin saatu nii huomattiin että etuvalo ei pala missään katkasijan asennossa, et joko mää oon vetäny noi väärin tai sitten polttimo paskana. Eli väärin varmaanki... Takalamppukin saatiin jossain vaiheessa paskaks, johtuu varmaan siitä että ei jännitteensäädintä nii toi yks takalamppu yksinään ei kestä. Pitäs saada noi kaikki valot yhtäaikaa palaa nii saattas selvitä ilman jännitteensäätimen asennusta :roll:

Sitte takas tohon säätö ongelmaan:

Eli ps 74, 14mm mikke, 50cc p+, gianelli, vakioputsari, vakiokansi, 7 tulppa, neula keskellä.

Eli koitin sille kaasua antaa mut ei se nostanu kierroksia millään, ei ryypyllä eikä ilman. Kävi oikeen nätisti tyhjäkäyntiä mut kierrokset ei vaan noussu. Jätin seisoo siks aikaa et haen kameran ja otan videoo. No yllätys sehän ottiki vahingossa kierroksia ??



Joo eli tollee kävi, tuurillahan se ne kierrokset otti. Ei se millään enää sen jälkeen. Eli kun 14mm mikelle vakiosuutin on 72,5 täysläppis pytyn kanssa, niin nyt oli 74 puoliläppiksen kanssa. Mää oisin halunnu heittää pienemmän suuttimen mut Tomi sit puhu järkeä että eihän se ny vakiota pienempää suutinta tarvi ku pyttykin on "kireempi" ja putki tehari. Heitettiin 82 suutin ja se paukku putkessa ehkä pikkusen enemmän. Mielenkiintosesti välillä ryyppy paranti asiaa ja välillä huononti. Kierroksia otti edelleen tosi laiskasti mut piikille se ei menny. Sitten välillä kun laitto ryypyn ja kaasutti nii nosti kierrokset tappiin eikä laskenu ilman ryypyn poistoa. Kerran ajoin kakkosella, heitin ykkösen niin et se nosti kierrokset yli piikin ja vittu että se sitte lähti. Kelas neljävaihetta piikillä vitu hyvi mut kierroksia ei laskenu. Meinas tulla jo vähä suru puseroon ): mut toista kertaa ei tossakaan onnistuttu...

Meno näytti suunnilleen tolta:



Tossa se näkyykin erittäin hyvin, pätkii, paukkuu, leijuu. Mitä vittua ?

Tulppa näytti tolta:

Kuva

Koitettiin laittaa neulaa rikkaammalle. Ei oikeestaan mitään vaikutusta. Seosruuvilla ei mitään vaikutusta missään vaiheessa. Koitettiin 6 tulppaa. No sillä ei lähteny käyntiin, veikkaisin et paineen alla ei kipinä eli tulppa sökö. Takas seiska sisään ja 85 suutin tupaan. Ehkä ihan vähän paremmin paikalla kierrättäessä sai kiertämään, mutta paukku edelleen putkessa ja liikkeessä ei vaan kierrä. Nyt myöskin lakkas käymästä tyhjäkäyntiä ilman ryyppyä ?

Että semmone päivä. APUJA KAIVATAAN JA KOVASTI! Ei mitään hajua mikä siinä on et pätkii ja putkessa paukkuu. Vuotaako toi kansi vieläkin ? säädöt päin vittua ? minne suuntaan ?

Ainoa asia mikä tänää onnistu oli helvetin hyvä nakkikastike. Terve! 8)

Ps otettiin ny kuva siitä ku se kerranki on tankin kanssa kasassa:

Kuva
Tsekkaa pv proju!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista