Oon puhelimella niin voi tulla vähän sekavaa tekstiä
Eli ensinnäkin, en usko että vuotaa kannen välistä, kun jo toisella kannella kokeiltu. Pitää kuitenkin kokeilla tiivistemassaa laittaa seuraksi. Pitikös massan kanssa kasatessa sen kannen antaa kuivua paikoillaan joku vuorokauden ennen ku polkee ?
Se on aivan totta että kauheat puristukset noissa power pytyissä ei oo mut pitäs mielestäni paremmat olla. Pitää koittaa mite hyvin toimii kunha saan ton kaasarin kuntoon. Kytkimessä ei ainakaa oo vikaa (:
Tohon tankki asiaan. Viimeseen asti koitan välttää sitä että joutus eri maalaukseen viemään, ku ei siitä ikinä kuitenkaa ihan sama tule :/
Koritinaahan on aikasemmin jo toiseen tankkiin koitettu, sillon paikalliset amikset sai tankin kieroks... Joten ilman ammattimiestä se ei ole vaihtoehto. Siitä juttua pari sivua sitten (:
Mitä taas tohon hitsaamiseen tulee, niin suunnitelmahan menis niin että keskelle lommoa täppäis kiinni pitkän m8 pultin. Sitten taas vahvan levyn, jonkun korokkeen ja mutterin avulla kiertämällä pakotettaisiin lommo nousemaan. Sounds bad ?
Pistetääs nyt niistä viime viikon hommista kuvia...
Eli johtoja tosiaan tuli vähän siistittyä, miltä näyttää ?
Ja tossa on se 50cc pytyn mäntä... on vaan niin hyvässä kunnossa :d
Taino.. tänään ny sitte ruettiin taas rassailee. Korjailin sen kaasarin, sit kokeiltiin ihan bensaa tulpanreiästä systeemillä käyntiin. Ei lähteny 60cc käyntiin ja puristukset paskat. Toinen mäntä löyty hyllystä, taas paremmat puristukset mutta ei..... Tota 50cc rupesin kattelee ja ton pytyn on pakko olla uus.. ees sylinterin ylälaidassa ei oo sitä männänrenkaitten yläpuolella olevaan kohtaan jäävää karsta rinkulaa Kokeilin yhellä hyllystä löytyneellä männällä ja tuntu paljo jämäkämmältä mut ei ollu renkaita. Aattelin et läpällä siirrän tosta toisesta nii ei tarvinnu ku vähä nostaa nii katkes anti olla... tänään pitää vielä illemmalla pistää vähän tilausta tulee.. Uudet tiivisteet, pinnapultit, mäntäsarja 41mm, kytkinvaijeri nyt käytetyn tilalle jne
Elikkäs osat saapu, huomenna alotellaan vaihtamaan
Steptwo mäntäsarja 41mm (50cc) + renkaat, sokat ja tappi. Kytkinvaijeri Koko koneen tiivistesarja, tilasin yläkerran mut laitto sitten koko koneen Imutiiviste 14p eturatas ku noi välit on niin saatanan lyhkäset tuo vielä saattas mahtua ketjuihi.. Sylilnteriä ja kaasaria varten uudet pinnapultit.
Kiitos Wandamotor
Taattua steptwo laatua :dd ehkä se siitä... Helmaan viilaukset ny ainakin
Toivotaan et nyt sit kans toimis! wish me luck
E: Mites mää ny tiiän kumpi noista m renkaista menee ylle ja kumpi alle ?? Äkkipäätä en nää noissa mitään eroa tai edes viistettä. Saman väriset eikä edes kirjaimia tms.. Onko yleistäki noissa plusu männissä/pytyissä ?
Laatu mäntä Jos ne renkaat paikallee menee ja kestää hyvi ja menee pyttyy sisää nii kaipa ne sit on samanlaiset ja mitää välii kumpi yllä tai alla ? Itel ainaki derbis ollu sillei et mitää väliä ollu kumman pisti alle tai ylle ku samanlaisia neki ilma mitää merkintöjä, tai sit hyväl tuuril saanu ne aina oikei
Eipähän niissä taida olla mitään eroa. Omasta tarvikepytyn ostosta on jo kohta 4 vuotta, niin ei tarkalleen muista. Taisi olla samanlaiset. Äkkiä vaan ajoon käyttikseksi
BTW. Jäikö sulla ylimääräseks um- kansi? Kun jotain puhuit aikasemmin, että sulla ois um ja vm kansi ja laittaisit vm kannen ?
Mulla on noissa pevun step two mäntäsarjoissa ollut ne renkaat aina semmoset että se renkaan toinen puoli on kartio eli kun tihrustaa valoa vasten sitä renkaan poikkileikkausta niin alapuoli on tasainen ja yläpuoli ohenee männänrenkaan kuviteltua keskipistettä kohti eli se yläpuoli on vähän kuin kartio. Ja rengas pitää laittaa mäntään niin että se kartiopuoli tulee ylös, muuten ne renkaat ei mene sinne uraan kunnolla tai sitten juuttuu sinne kiinni eikä tiivistä. Ja ei ole väliä kumpi rengas tulee ylös ja kumpi alas. Saattaa noissa olla vaihtelua että joissain ei välttämättä ole toinen puoli renkaasta kartio mutta mulla ainakin oli joskus vuosi sitten kun noppeliin noita pevun mäntiä tungettiin. Oon sanonu ennenki mutta pakko sanoa kun se on niin huvittava juttu, 2 viikkoa sitä raiskattiin käyntiin kunnes hoksasin kääntää männänrenkaat oikein päin niin lähti kolmannella tulille ja kaasu hirtti pohjaan
Alotetaan nyt vaikka alusta... Tylsä teksti, huonosti jäsennelty, väsynyttä porukkaa, mutta PYYDÄN että lukekaa jos mitään näitten säätämisestä tiiätte!
Eli perjantaina lähettiin tomiison kanssa tota paskaa kasaamaan. Mää vaihdoin pinnapultteja, imutiivisteitä, läppiä jne samaan aikaan kun tomi viilas mäntään öljy viisteitä. Onneks se terävänä poikana huomas et tässä on ny jotain vikaa. Kuva kertoo enemmän ku tuhat sanaa...
Äkkipäätä ku vilkasee niin eihän tosa mitään vikaa oo. No mutta onhan siinä, männänrenkaitten katkoskohdat pakopuolella... Ei sitten vaihdettu mäntää...
Kello oli jo sen verran et mistään ei saanu uusia mäntiä. Otin sitten parhaimman näkösen männän hyllystä ilman m-renkaita ja vaihdoin nyt tän stepparin mukana tulleet männänrenkaat siihe. No oishan se pitäny arvata et toisessa niissäkin oli jotain vikaa... Se ei vaan asettunu sinne koloon toi viisto ylöspäin. Koitettiin 2 eri mäntään ja ylös sekä alas mutta se vaan ei menny niin hyvin ettei ois jääny irvistää. Jopa vähän hioin sitä mutta eihän se menny. No hyllystä joku random rengas ton uuden kaveriks, Kone kasaan uusilla tiivisteillä ja pinnapulteilla. Kaasarin kiinnitykseen olin vaihtanu ne lyhyemmät wandalta tulleet pinnapultit mut ei helvetti, niitten oman imutiivisteen kanssa ei mahtunu kaasari kii Käytiin sitten tomin metrisestä kierretangosta pätkäsee pari siihen tilalle. Avarrettiin siihen kylkeen toi imutiiviste vielä 14mm. Toi mun mikke olikin 14mm ??? oon mää kyllä sokee ollu ja se mikä tossa mopossa oli alunperin nii olikin 12 vaikka piti olla 10....
Kokeillaan puristuksia, no ei helvetti eihän niitä just ole. Käsi ylös ketä yllätti ? Se riitti perjantai illalta sit siihen...
Tänä aamuna sitte vietiin koko paska tomiison tallille. Tsekattiin sytkä et on merkin kohdalla. Laitettiin 7 tulppa sisään ja ulos polkemaan kasauksen jälkeen. Meni joitaki polkasuja niin se jopa lähti käyntiin No sehän paukku aivan vitusti kannen välistä. -> talliin ja toinen kansi -> vielä enemmän paukku -> talliin ja toinen kansi takas, tiivistemassaa oikee kunnolla molemmille puolelle kannentiivistettä -> granturismo 2h -> kokeillaan. No kyllähän se sitten jo pysy käynnissä. Muutaman kerran paukahti kannen välistä ja pisti putkesta tiivistemassaa mustuneena pois. Sitten se kuitenkin alko käyttäytyy joten kuten paitsi että putkessa se paukkuu välillä. Ideoita mistä se johtuu ?
Käyntiin ku oltiin saatu nii huomattiin että etuvalo ei pala missään katkasijan asennossa, et joko mää oon vetäny noi väärin tai sitten polttimo paskana. Eli väärin varmaanki... Takalamppukin saatiin jossain vaiheessa paskaks, johtuu varmaan siitä että ei jännitteensäädintä nii toi yks takalamppu yksinään ei kestä. Pitäs saada noi kaikki valot yhtäaikaa palaa nii saattas selvitä ilman jännitteensäätimen asennusta
Eli koitin sille kaasua antaa mut ei se nostanu kierroksia millään, ei ryypyllä eikä ilman. Kävi oikeen nätisti tyhjäkäyntiä mut kierrokset ei vaan noussu. Jätin seisoo siks aikaa et haen kameran ja otan videoo. No yllätys sehän ottiki vahingossa kierroksia ??
Joo eli tollee kävi, tuurillahan se ne kierrokset otti. Ei se millään enää sen jälkeen. Eli kun 14mm mikelle vakiosuutin on 72,5 täysläppis pytyn kanssa, niin nyt oli 74 puoliläppiksen kanssa. Mää oisin halunnu heittää pienemmän suuttimen mut Tomi sit puhu järkeä että eihän se ny vakiota pienempää suutinta tarvi ku pyttykin on "kireempi" ja putki tehari. Heitettiin 82 suutin ja se paukku putkessa ehkä pikkusen enemmän. Mielenkiintosesti välillä ryyppy paranti asiaa ja välillä huononti. Kierroksia otti edelleen tosi laiskasti mut piikille se ei menny. Sitten välillä kun laitto ryypyn ja kaasutti nii nosti kierrokset tappiin eikä laskenu ilman ryypyn poistoa. Kerran ajoin kakkosella, heitin ykkösen niin et se nosti kierrokset yli piikin ja vittu että se sitte lähti. Kelas neljävaihetta piikillä vitu hyvi mut kierroksia ei laskenu. Meinas tulla jo vähä suru puseroon ): mut toista kertaa ei tossakaan onnistuttu...
Meno näytti suunnilleen tolta:
Tossa se näkyykin erittäin hyvin, pätkii, paukkuu, leijuu. Mitä vittua ?
Tulppa näytti tolta:
Koitettiin laittaa neulaa rikkaammalle. Ei oikeestaan mitään vaikutusta. Seosruuvilla ei mitään vaikutusta missään vaiheessa. Koitettiin 6 tulppaa. No sillä ei lähteny käyntiin, veikkaisin et paineen alla ei kipinä eli tulppa sökö. Takas seiska sisään ja 85 suutin tupaan. Ehkä ihan vähän paremmin paikalla kierrättäessä sai kiertämään, mutta paukku edelleen putkessa ja liikkeessä ei vaan kierrä. Nyt myöskin lakkas käymästä tyhjäkäyntiä ilman ryyppyä ?
Että semmone päivä. APUJA KAIVATAAN JA KOVASTI! Ei mitään hajua mikä siinä on et pätkii ja putkessa paukkuu. Vuotaako toi kansi vieläkin ? säädöt päin vittua ? minne suuntaan ?
Ainoa asia mikä tänää onnistu oli helvetin hyvä nakkikastike. Terve!
Ps otettiin ny kuva siitä ku se kerranki on tankin kanssa kasassa: