Järeä monkey, 187cc turbo

lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 19.11.2012 20:13

Rupesin tuosa kattoon että oiskohan aution auton porukka osannu laittaa kampuran limput suoraan, niin kyllähän sen näki jo silmällä puolenmetrin päästä että heittoa kummassaki päässä 0.3mm, pitää perhana tilata itelle mittakello että saa suoraan :D
Mittakello ehotuksia taikka oisko kellään joutilaana? :D
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 19.11.2012 20:39

lokitekki kirjoitti:Rupesin tuosa kattoon että oiskohan aution auton porukka osannu laittaa kampuran limput suoraan, niin kyllähän sen näki jo silmällä puolenmetrin päästä että heittoa kummassaki päässä 0.3mm, pitää perhana tilata itelle mittakello että saa suoraan :D
Mittakello ehotuksia taikka oisko kellään joutilaana? :D


-> http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Mi ... kello/1485

Tossa ei näyttäs olevan pahan hintasia. Autotallikäytössä varmasti just jees.

Josko heittäsit kampuran takaisin niille jampoille ja sanot että eikös tän suoraan pitäny tulla?
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut aeroxman » 19.11.2012 21:08

ch-poika kirjoitti:Tai missä kevarissa on yli 40hp tuottavat tehot?

Esajuppelin räsässä oli ~40hp

Helvetin hieno manki kyllä! Ensimmäistä kertaa tänää näin kokonaiskuvan ja hatun nostot täältä suunnalta. Tälläisiä mankiprojuja voi jopa seuratakkin :)
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut pbt » 19.11.2012 21:27

Esajuppeli kirjoitti:itselläni kesti 415-ketjut ja rattaat kulumatta:


Mitäs helekkarin ketjuja sää oikeen käytät?! Tunassa kun ei kestä puoltavuotta kauempaa noi.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 19.11.2012 21:35

SellYourSoul.90 kirjoitti:-> http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Mi ... kello/1485

Tossa ei näyttäs olevan pahan hintasia. Autotallikäytössä varmasti just jees.

Josko heittäsit kampuran takaisin niille jampoille ja sanot että eikös tän suoraan pitäny tulla?


Tuon vois laittaa tilaukseen. Voishan sen, mutta ois hyvä kokeilla ite että miten tarkasti onnistuu tehä. Samalla kun vihtis tehä vähä tasapainotusta, niin sais kestävämmän, mutta se varmaan vaatis rälläköintiä ja se todennäkösesti pilais laakerit, jos ei sitte teippais ihan tiiviiksi. Tai sitten poraamalla reikiä, mutta se nyt vasta homma ois :roll:
evvk
Pyörä:
Yamaha Dt 80cc usd edition ja honda monkey
Liittynyt:
16.8.2007 22:37
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut evvk » 19.11.2012 21:59

mitutoyon kello ei taida loppujenlopuksi maksaa kuin 35-40e ja itse ainakin kallistuisin siihen.
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 19.11.2012 23:31

Kun ei mopossakaa meinaa 420 ketjut ikuisuutta kestää. Ni mitenkäs 415 jossain piikissä? Mopoissahan yleinsä se 420. Sitte 428 esim DT 125cc mut yleisimmin 520 piikeissä..
Präääm pärpärpärpär
Nelitahtiteidenmahti
Pyörä:
Masai DB 50 -07, Gilera runner SP -99 EX: Piaggio Nrg mc2 -98, Yamaha dt -04
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
29.11.2011 20:56
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Nelitahtiteidenmahti » 20.11.2012 9:54

Tätä on niin ilo seurata, MAHTAVAA! :seko:
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut siimo- » 20.11.2012 12:53

lokitekki kirjoitti:Rupesin tuosa kattoon että oiskohan aution auton porukka osannu laittaa kampuran limput suoraan, niin kyllähän sen näki jo silmällä puolenmetrin päästä että heittoa kummassaki päässä 0.3mm, pitää perhana tilata itelle mittakello että saa suoraan :D
Mittakello ehotuksia taikka oisko kellään joutilaana? :D

Aution autolla kaverin kelkasta kampuran limputki oli laitettu huonosti kiinni nii oli päässy pyörähtämään :D
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 20.11.2012 16:15

Käytin nyt kumminki sielä tuota kun hain hitsilankaa, saivat sen 8satkun tarkkuudelle akselin päistä mitattuna, uusi akseli on silti suorempi, niin aattelin että heptaa tuota vähän kiinni ja sitten koittaa naputtaa suoremmaksi. Oisko se puikolla paras tehä, joustavin sauma?
Myös jos laittas hitsatessa tuon pieneen esijännitykseen siihen suuntaan mihin limput on kierot, mut entiiä onnistuuko. Pitäis vähän ettiä tietoa tuosta hitsauksesta..
Laakerit nyt pitäis ainakin ottaa pois, jollakin patentilla :D
BoX
Pyörä:
Derbi drd ltd edition 05
Liittynyt:
24.7.2009 16:52
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut BoX » 20.11.2012 18:01

Yrskä_ kirjoitti:Mutta monessako kisapiikissä on 415 ketjut? :D

Eihän tuo esajuppelin räsä ole kisapiikki mutta siihen saa esim pjme.ltä 415 ketju/ratas paketin :roll:
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Kääntä » 20.11.2012 18:53

lokitekki kirjoitti:Käytin nyt kumminki sielä tuota kun hain hitsilankaa, saivat sen 8satkun tarkkuudelle akselin päistä mitattuna, uusi akseli on silti suorempi, niin aattelin että heptaa tuota vähän kiinni ja sitten koittaa naputtaa suoremmaksi. Oisko se puikolla paras tehä, joustavin sauma?
Myös jos laittas hitsatessa tuon pieneen esijännitykseen siihen suuntaan mihin limput on kierot, mut entiiä onnistuuko. Pitäis vähän ettiä tietoa tuosta hitsauksesta..
Laakerit nyt pitäis ainakin ottaa pois, jollakin patentilla :D

Oikeestaan esijännityshän ei tossa asennossa juurikaan auta, lämpöäkin kerkee keretä tuskin tarpeeksi että vaikuttais, eikös sitä vois kevyehköllä vasaralla kokeilla oikoa ihan ilman mitään hitsejä yms?
Aution autolla muualtakin kuullu huonoa juttua, työkaverilla oli 3venaa leikannu kiinni kansirempan jälkeen, ilmeisesti ohjurit oli työstetty yhden venan mitoilla ja jokunen vena olikin himpun isompi...
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 20.11.2012 20:37

Niin kai se on, voishan sen kyllä hitsata umpinaiseksi koko tapin.
Miten lie kävis jos hitsais yhteen nuo limput tapin hitsauksen ajaksi :D

Tuli oorilta palio palikkaa, ostin myös 3 daxin lokaria jotka ei oikein sovi.. :|
Lokarit on paksua peltiä.
Kuva
Kuva

Muokkasin pytyn sopimaan lohkoihin, tein sellasen helman että ei tarvinnu paljoa lohkoja avartaa.
Turhaa niitä lohkoja on heikentää, kun tuo toimis jotenkin vaikka kokonaan ilman helmaa..
Kuva
Mäntä on tuossa akk:ssa.
Kuva
Kuva

Hakkailin yhtä lokaria tunninverran, kyllä se sinne muotoutu :D
Vaatii vaan vähä rälläköintiä, päätymuodot on huonot.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Lokari nääs menee pienemmäksi ympärysmitaltaan, kun noita reunoja hakkaa ulospäin..
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut jt-87 » 20.11.2012 21:30

Täälähän on aina mielenkiintoista lukemista! Hienosti etenee projekti ja lokari on varsin porno ilmestys jo nyt :)

ps. turbo hommattuna, öljypumppua haeskelen...
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
oogoo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
17.12.2008 23:06
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut oogoo » 20.11.2012 22:50

Mielenkiintoisa projekti ja varmasti lopputulos on jotain tosi kiintoisaa ja hienoa, mutta itse olisin pitänyt rungon enemmän orkkikseen viittaavana. Tottakai ymmärrän että pitää vahvistaa yms, mutta että runko olisi edes jotenki muistuttanut mankin runkoa.
Mut teehän kunnialla loppuun saakka ni saahaan suomeenki jtn tämmöstä erikoista ;)
http://ollika.kuvat.fi/kuvat/

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista