Mulla on aeroxissa xenonit akulta suoraan. Kestää ajella ne päällä joku mitähän sanoisin 20km? ja alkaa mittariston taustavalo välkkyä ( kierrokset alhaalla= ei pala ja toistepäi) Mutta mulla on halogeeni tossa samassa kanssa, niin heti ku alkaa virta loppuu akusta, heitän halogeenin päälle ja xenonit pois. Ja toinen on että nuo mopojen umpiot ei oo mitään maailman parhaita noille xenoneille. Itellä ainakin umpio roxissa ei sovellu xenoneille laisinkaan.
Se on vaan kiinni siitä polttopisteestä että millaine valokuvio tulee. Kokeile niin että dremelillä vähän sitä xenonpolttimon kantaa ja liikuttele edestakaisin umpioon ja katso vaikka seinäävasten ja kun kuvio kohdallaan niin vaikka epoxilla kiinni. Roxissa toimi oikein hyvin.
ramba__ kirjoitti:Valivalivali, kyllä te jaksatte itkeä kaikesta.
Hienolta minusta näyttää!
Ja tämäkö on oikea asenne rakenteluun kommentoidessa? Maalipinta on jäätävännäköistä katseltavaa ja täällä tapuutellaan päähän että "hyvin tehty, hieno on"? Ilmankos onkin projektipuolen laatu laskenut radikaalisti, tai sitten vaan musta on tullu liian vanha näihin puuhiin.
Ja eipä ole iso homma saada maalipinnasta siedettävännäköistä. Hiontavahalla käy läpi, pitäis jälki parantua jo huimasti. Jos vielä paremman haluaa ja lakkakerros riittää niin erittäin hienolla vesihiomapaperilla läpi ja sitten hiontavahaa. Veikkaan että tämä oli tiedossa jo mutta päätinpä nyt kertoa heillekin jotka eivät tiedä mitä tarkoitetaan maalipinnan myllytyksellä.
Ja lisättäkööt viellä, että ei pihistellä sen lakan kanssa Appelsiinipintaa, liian vähän lakkaa. Ihan hyvältähän se nyt näyttää, mutta kunnollisella maalipinnalla näyttää kyllä poikkeuksetta paremmalta. Rohkeesti siis vaan uutta lakkakerrosta jotta tulloo nätti
Tiettyhän se on paukuilla maalatessa vähän akrobatiaa millon valuu ja millon tulee appelsiinia.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Tossa hieman mallia tekemiseen. Noille nykyisille osille suosittelisin vesihiontaa ja lisää lakkaa, onpahan sitten varaa hioa aplarit pois. Ja tombbis, älä ota ittees, mutta älä myöskään jaksa häiritä tämänkaltaisilla turhilla yksityisviesteillä:
MB93 haluaisin nähdä sinun kaikki maalipintasi lähempää.. Ei kaiken tarvi olla täydellistä, ei nämä kaikki jonnenäyttelyihin mene. Jos käyttöön näitä tekee niin ei tarvi olla pillunpäälle.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Se on yksityisviestillä mulle tullut jonkinlainen mielenosoitus siitä että annan palautetta ja yritän neuvoa.
Enkä ole väittänyt että tekemiseni olisi millään tavalla parempaa, tälläkin hetkellä auto seisoo pihalla kaaret äkkiä ruiskittuna pohjamaaliin. Ja jos käyttöön tekee niin miksei voi tehdä huolella? Omat pyörät ainakin oli suht siedettävännäköisiä ainakin omaan silmääni, galleriasta voit käydä niitä vakoilemassa jos kiinnostaa. Enkä ole sanonut että näyttelypintaa pitäisi olla mutta itse en ainakaan tuonnäköistä pintaa jaksaisi mopossa katsella kun kymmenen minuutin satsauksella saisi hieman siedettävämpää...
Siinä on mun ruiskimaa pintaa, tämä on siis spraykannulla vedetty pikaisesti päivää ennen mopon esittelyä, koko tankin tekemiseen kitatusta ja pellille hiotusta tuohon kuntoon noin neljä tuntia, eli kuivumisajat olivat ihan liian lyhyitä. Joutui siis periaatteessa vetämään märkää märälle joka ei ainakaan spraymaaleilla ole toivottavaa...
E: On totta tuokin, itse olen tykännyt antaa maalin kuivua välissä mahdollisia välihiontoja ajatellen, ja tuohon kun on isketty maali ja lakka peräkkäin päälle niin virheitä on ja valumisriski on isompi kun vetää monta kerrosta päällekäin. Kovettuu kanssa hitaammin...
Omalta puoleltani tämä on nyt käsitelty, räjähti hieman käsistä koko homma eikä tällainen kuulu toisen projektitopikkiin. Toivon vain että rakentava palaute otettaisiin vastaan, ei ole isoista asioista kyse mutta yksityiskohdat tekevät kokonaisuuden.
Viimeksi muokannut MB93 päivämäärä 4.3.2013 19:54, muokattu yhteensä 1 kerran