Vähän väärä paikka kiistellä, miten poliisi löytää lakia rikkoneen ihmisen..
Mutta itsekkin olen sitä mieltä, että JX toimi esimerkillisesti.
Muutaman satasen edestä sakkoja, kilpien ja kortin lähtö on parempi kuin kuollut/vakavasti loukkaantunut ihminen
(oli se sitten mopon omistaja/kuljettaja tai joku muu ihminen).
Kyllä se poliisi saa selville, missä asuu jos on tehnyt tarpeeksi vakavan rikkeen, että he viitsivät käyttää aikaansa siihen.
Törkeä liikenteen vaarantaminen, törkeä ylinopeus.. yms. rikkeitä, mitä karkuun ajossa varmasti tulee.. niin nuo riittänee syiksi siihen, että poliisi selvittää kuskin ja kotiosoitteen tuntomerkkien perusteella.
Lähes aina löytyy joku silminnäkijä, joka voi tuntomerkkien perusteella tunnistaa kuskin/mopon omistajan. esim. käyttäjän n3d projektitopikki omat moottoripyörät -keskustelualueellaMiettikää nyt sitä, jos keskustassa (40km/h aluetta, tai jopa 30km/h) paahtaa lähemmäs 120km/h nopeudella liikenteen seassa.. sitten joku iäkkäämpi henkilö tai paljon nuorempi, joka ei ainakaan kykene arvioimaan lähestyvän 2-pyöräsen nopeutta - tai ei ymmärrä, ettei se aio hiljentää tai pysähdy kuin seinään.
Ja se, että mopon huippunopeus on lähemmäs 120km/h, ei tarkoita sitä, että se kiihtyy 0-117km/h muutamassa sekunnissa.
Tähän lopetan omat kukkahattutäti -tarinat.
Siellä on mukavia poliiseja, kun eivät kohtele kuin murhasta
tms. tuomittua rikollista, jos on vähän pirteämpi mopedi.
Onks tossa Mostin tappokatkaisijassa minkälainen systeemi tuon punaisen häkkyrän alla?