K_mrY kirjoitti:Tuleeko isosta Kymcosta myös pitkä ja matala?
Ps. On muutes Kymcon jalostus onnistunut todella hyvin, sillä ainakun katsoo kuvia skobasta niin tulee iso WOW-fiilis
Etpä kuule arvaakkaan miten paljon tuon kertominen merkitsee mulle!
Kun itellekin tämä on niin palkitsevaa kun näkee miten ideat ja haaveet muuttuu todeksi.
Siis tämä olis aivan mahtava laite liikenteeseen. Erittäin matala painopiste, helppo hallittavuus kun kädet on niin korkeella. Vakaakin on kun vanteella on leveyttä. Ja asennetta riittää. Mutta se huono puoli on tehonpuute ja tehon laittomuus. JOTEN ratkaisu on 125 Kymco!
Kevarikymcosta tulee siis kakkosversio otsikon skootterista. Mut ei pelkoo, ei siitä välttämättä tule pidempi, matalampi, leveempivanteinen tai korkeampitankoinen vaan mittasuhteet pidetään tyylikkään hillittyinä.
Tänään siis haettiin viimein se 125 liikkeestä. Tankkasivat vielä sen! Hyvä palvelu. Entinen RS agilityni oli siellä ostajaa odottamassa ja eivät olleet korjanneet käynnistyspoljinta vaikka se alenti hyvitettyä hintaa.
Äiskähän se siellä skootterin kuskina. Ajettiin Timpan kanssa perässä ja ei oikein pysytty mukana. Loppuun vielä äiskä kiihytti kotikadun ylämäkeen. Aika äkäseen liikahti Kymco.
Ja joo kävin kuvauskeikan heittämässä kadun päässä ja taluttaessa kokeilin miten vastaa kaasuun. Kyllä se suti.
Sanon tuon entisenä kuussatas kuskina mutta mopoja on niin paljon ollut sen jälkeen.
Tässä kuvassa näyttää Kymco aika pieneltä, mut niin se onkin! Mopon kokonen.
Kokeilin kevarin kilpee mopon takarenkaaseen. Kilpi on aika ikävän näköinen rengasta peittämässä jos kevariin tulee samallainen rengas.
Ratkaisu on ehkä joko pienempi kilpi tai leveempi vanne. Kuvassa näkyy pimeässä nuo oranssit vanteen lipat ja aattelin että näkyyhän ne ajossakin pimeässä takaa! Aika tyylikästä. Rengas muuten on pitänyt paineensa jo pitkän aikaa.
Putki vietiin konepajalle hitsattavaksi. Saas nähdä mitä siitäkin tulee. Jatkaavat sitä ulospäin sopivan verran. Sit taitellaan ja tehdään kiinnikkeitä. Eli. Vakioputki säilyy.
Nyt kun on kevarin katteet niin voi suunnitella sen underin. Ja kilpi siihen niin että peittää underista tunkevan tankin pohjan. Sattuu olemaan mulla sellanen euro motor centerin kilventausta. Sen voi nyt alkuun lätkäistä kilpeä esittämään.
Auton rassaus ei oikein jaksa innostaa mutta näihin skoottereihin mulla on vielä suuri palo.