_rieska_
- Liittynyt:
- 13.4.2010 22:07
Kiillotappa sie ajankuluksi jotakin, se jos mikä on ihan perseestä. Aina alottaessa tuntuu hyvältä idealta mutta pian innostus laantuu ja kirosanoja kuuluu. Kehitteleppä kuiskuis jotain systeemiä jolla annat osviittaa tehoista, esim. penkitys, kiihdytysmatka ja aika tms....
KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Pitää noita ulkonäkö seikkoja katella, nyt tuli taas tosin sitä kuuluisaa ongelmaa. Taino oikeastaan jo eilen.
Elikkäs kauppareissun aikana Derbin sytytys(?) meni vituilleen. Lähdin kaverin pihalta kauppaan jolloin möpö vielä käynnistyi ja toimi normaalisti, pääsin kaupalle ja päästin kaasun kokonaan niin sammui jotenkin oudosti itsestään eikä käynyt tyhjäkäyntiä. Tulin kaupasta ja ei lähtenytkään polkemalla käyntiin, työnsin käyntiin ja huomasin että kun päästää tyhjäkäynnin tuntumaan nii kone yrittää vähän väliä vaihtaa pyörimis suuntaa. Eli vauhtipyörä ihan silmissä nopeasti pysähtyy/pikaisesti nytkähtää toisee suuntaa.
Tänä aamuna kokeilin niin lähti muutamalla polkasulla käyntiin, mutta heti kun ryypyn otti pois ja päästi normaalille tyhjäkäynnille niin kone tahtoisi vaihtaa suuntaa. Ja käy vähän pätkivän kuulloisesti juuri sen takia. Kaasulla sen saa kiertämään normaalisti mutta usein myös vain kone meinaa hyytyä.
Mistä helvetistä tämä voisi johtua, sytytystä ilmeisesti kuitenkin myöhäsemmälle?
Onko mahdollista että vauhtipyörä olisi päässyt liikkumaan?
Viimeksi muokannut KUISKUIS päivämäärä 1.7.2013 14:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Präääm pärpärpärpär
_rieska_
- Liittynyt:
- 13.4.2010 22:07
Onko sulla magneeton pohjalevy kunnolla kiinni? Ja onhan vauhtis vedetty pulttimopolla kunnolla kii?
KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Mitä merkitystä tuolla pohjalevyllä muutes on tässä? Siis kun omasta mielestä se lähinnä näissä MVT:n sähköissä "ohjaa" tuota staattoria että pysyy suorassa? Muttajuu vauhtis on pyssyllä vedetty kiinni.
Saaatana kun tänään varmaan walden putki tulee takaisin ja sitten tuli tällänen ongelma
Ketjutkin meni katkeamaan kun nykäs ketjut pois paikoiltaan ja kone kääntykin sitte oikeinpäin pyörimään. Pjeerkele, noh olihan ne jo vaihtokunnossa.
Präääm pärpärpärpär
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Sytytys liian aikasellaan, sytyttää liian lähellä YKK:ta, ja meinaa pyörähtää väärään suuntaan? Kiekkaa antaessa sytytys myöhästyy ihan minimaalisesti, mutta kuitenkin tarpeeksi että jenkaa antaessa pyörii oikein päin?
Pelkkää ideointiahan tuo on, mutta tuommoinen nyt tuli ensimmäisenä mieleen. En sitten kylläkään ole varma kisasähköjen viiveistä, jos niitä edes on
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
miksuhh
- Liittynyt:
- 13.7.2009 22:30
Tyhmä kysymys mutta onhan sulla kiila siellä?
Koneremontteja (derbi, gilera, aprilia) , kysy
http://www.motot.net/talli/osat/id53967/
KarsTa
- Liittynyt:
- 7.3.2010 21:58
Varmaa jokin tyyppivika mvt sähköissä toi kun niissä tahtoo ennakko aina männä liika aikaselle. Uus ajootus vaa. Kisasähköjen vauhtipyäräs ei oo kiilan uraa
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
Nimetön
- Pyörä:
- 77cc & 250cc
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 19.10.2004 16:45
Riippuu aivan sähköistä. Joissakin on, joissakin ei.
If speed kills, prepare to die!
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Ei tuo ilmiö ole välttämättä ihmekkään kevyellä vauhtipyörällä ja pienillä kierroksilla. Tosin jos se ei ennen oo tehny, niin jotain on varmaan pielessä. Ellei sytytys oo liikkunut(vauhtis löysällä)? niin voi tuon aiheuttaa karstaantunut tulppakin joka antaa heikkoa kipinää tai sitten jostain syystä pieleen mennyt alakierrosten seos jotka aiheuttaa sen että kone ei oikeen jaksa tuottaa voimaa pienillä kierroksilla jolloin kevyen vauhtipyörän pieni hitausvoima ei jaksa pyöräyttää konetta puristusvaiheen yli. Mutta enpä ihmettelis jos vika ois tosiaan sytytyksessä kun aika rajusti kuulosti paukkuvan ja pätkivän alakiekoilla tuossa edellisessä videossa..
Unohtunut muuten kommentoida, näkyishän tuo aika rivakasti lähtevän kun kaasua antaa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Jjuh no, en tiiä tää tais olla sitten taas tässä... kuului vaan sviiks ja pakosillat+mämtä palasina. Nopeasti pakoaukosta katottuna ei skraaduja näyt pytyssä muttajoo... ei helvetti ei saatana vittu, sain tänään juuri walden putken kiinni ja toimi muutes paremmin kuin osasin edes odottaa. Sitten suht pienillä kierroksilla tapahtui tämä...
Ensin se vain sammui, kokeilin poljinta ja puristukset täys nolla, ajattelin että nytkö se männänrengas meni. Noh kaveri työns kotii, otin putken irti ja saatana..
Hmm jos pytyssä ei ole muuta, onnistuuko että esim vingulla vetää nuo jälellä olevat palaset pois että pakoaukko olisi vain yksi iso? Vaarana tietysti että lähtee pinnote lohkeilemaan..
Präääm pärpärpärpär
Porkola^^
- Pyörä:
- Peugeot XPS '09
- Paikkakunta:
- Kauhava
- Liittynyt:
- 2.4.2011 17:52
Justiin ku tämä meinas toimia hyvin! Ei kyllä voi sanoa muutakun, että paska säkä :/
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Ei voi muuta sanoa, ku että ei jumalauta vittu. Eihän tuota voi yhdeksi aukoksi vetästä, kun sillo männänrenkaat sanoo ittensä irti varmaanki noin heti. Ei tossa ois käyny sitte sellasta, että jos Walde viilannu noita sivupakoja, niin heikentyny sitte ratkasevasti noi välirivat
Paska säkä. Melkeen sanoisin, että ostat nyt vielä yhen parmakitin pyttysarjan ja laitat tän vihdoin toimimaan.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Khohh, kannatti sittenkin viimesen kerran vilasta motottia kännykällä ennen ku pistän silmät kii
Ellei noita pakosiltoja viilattu luokkaa monta milliä, niin sanosin että osaksi myös pytyn suunnitteluvikaa. Nuo sillat sais jatkua pidemmälle pakokanavaan ja olla leveämpiä kun nuohan kuumenee helvatasti kun molemmilta puolilta virtaa kuumia kaasuja. Eihän tuo parmakitti kovin laatu pytyltä vaikuttanu muutenkaan aiempien juttujen perusteella.
Noh, vaikka et tätä enää jatkaisikaan niin onhan tässä projussa jo legendaa kerrakseen. Muistan kun tästä turistiin joskus yläasteella ruokapöydässä josta taitaa olla pitkästi yli vuosi
Vinguta siltojen jämät pois, uus mäntä sisään ja pidetään veikkaus montako sekunttia rengas kestää? Tai ei muuta kuin kaupasta alumiini hitsipuikkoa ja sillä turaamaan uudet..
edit: jokunen sivu taaksepäin lukee ettei walde viilannut noita pakosiltoja ollenkaan.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Vegemon
- Liittynyt:
- 25.6.2012 3:22
Hitsillä uudet rivat ja uutta mäntää sisää vaan?
En tosin sano että se helppoa tulee olemaan.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Voisin veikata, että Walden putkesta lähti liikaa tehoa ja mäntä ja sylinteri ei vain sitä kestänyt.. Helppo löytää yy, liikaa tehoa..
Kyllä vaan sulla on niin paskaa tuuria..Mistä mäntään tuli tuo painauma, mihin se osunut?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista