KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Ei helvetti teen kohta MHR Teamin alle korotiivistettä ja sitten tuleekin 90cc MHR Team 7t. Siihen Bidalotin putki kylkeen naukumaan. Muuten stuppi olisikin hyvä
nojoo.. entiiä, pitää miettiä että vielä yhden kerranko uusi Parmakit vai mitä.
Ei järkeä oikeastaan alkaa korjailemaan koska mäntä 150e+tiivisteet+postikulut. Ja uusi pytty sen reilu 300, tulisi siis varmaan kalliimaaksi korjata se. Ja tottakai korjaaminenkin tai edes sen yrittäminenkin olisi aina pieni riski.
Tuollanen vielä tuli pakoputkesta kun ihmettelin kilinää lieko mäntää vai mitä....
Präääm pärpärpärpär
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Gearpartsilta sai kyllä mun mielestä männän 80e. Uus pyttysarja siellä joku 350e.
KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Juu muttakon tuo on B-kokoa niin ei saakkaan.. joku Parmakitin salajuoni lähettää mulle erikois kokonen sylinteri että mäntä pitää sitte tilata 150e hintaan
Präääm pärpärpärpär
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
No sitte uus pytty vaan suoraa
Jesma
- Pyörä:
- -91, -89 & -85 Suzuki Pv
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 10.7.2011 3:45
Tuon korjaaminen kyllä ois melko haastavaa & en pinnoitusten hintaa tiedä, mutta en usko että ainakaan paljoa halvemmaksi ei tulisi, kun uuden pyttysarjan ostaminen.
Kyllähän tuo hitsaaminen onnistuisi. Waldekin on pyttyihin hitsaillut väliripoja tms. Tiedä sitten millaista hitsattavaa tuo pytty on. Pitäis vaan hitsauksen jälkeen porauttaa ja pinnoittaa.
Jos sulla rahaa on, niin pistä vaan uus sylinterisarja tilaukseen! Älä luovuta nyt, ku oli jo niin lähellä
Mutta tosiaan kyllä melko kusinen homma! Tiedä sitten, oliko viilattu liian paljon.
E: Sitä ei kyllä minkäänlainen männänrengas kestä, jos nuo sillat kokonaan viilaat pois. Se on varma.
E2: Siis onko nuo sillat vakionakin nuin ohuet
Viimeksi muokannut Jesma päivämäärä 2.7.2013 17:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Waltter-Racing
- Liittynyt:
- 28.4.2009 22:17
Näköjään tuskien taival ei ole ohi. Ottaisin heti vastuun itselleni sylinterin hajoamisesta jos tietäisin ja olisin noihin pakopuolen siltoihin sattunut. Tiedostin jo heti kun näin pytyn, että ovat kyllä helvetin hauraan näköiset. Tämän takia ne jätettiin ehdottomasti koskemattomiksi. Aukoista ei ole mennyt läpi kuin P280 hiomapaperi pinnan puhdistuksen takia.
Syytä hankala arpoa, niin kuin kaikki aina on. Yhtenä tulee mieleen m-renkaan jumittaminen ratkaisevalla hetkellä uraansa ja pinnoitteiden lohkeaminen silloista. Sillon kun sylinteri/mäntä yhdistelmä tuli mulle tutkailtavaksi, oli rengas melkoisen lujasti uranssaan ja oli pieni työ saada se ehjänä irti ja takaisin liikkumaan normaalisti.
Edit:
viewtopic.php?f=72&t=82744&p=4214782#p4214782
L_rppa
- Pyörä:
- 2x NSR 125
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 23.12.2007 22:52
Siis mitä vittua oikeesti, onko noi välirivat noin ohuet miltä näyttävät?
Ite kyllä ehotan että unohat parmakitin ja alat jonkun muun pytyn kanssa väsäämään, esim. se MHR? EIköhän siinäkin vetoja piisaa
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Onhan tuossa voinut olla syynä sekin että on käynyt laihalla (uuden putken takia, tai jo aiemmin?) tai sitten sytytys myöhässä -> normaalia kuumemmat pakokaasut ja välisillat ovat saaneet sitten vielä lisää kärvennystä.
Joku aika sitten törmäsin pit-lane.biz nimisellä sivustolla varsin mielenkiintoiseen keskusteluun missä Aprilian 125cc GP pyörää kehittäneet insinöörit vastaili 2-tahtivirittäjien kysymyksiin. Joku kysyi noista välisiltojen ohentamisesta ja vastaus oli:
"I tried to keep them separated by making the 'dividing wall' longer.
I did this mainly to keep it from cracking!
It resulted in power loss and a lot less max. revs
So I had to make the 'dividing wall' as short as possible.
Sometimes it cracked when a piston seized, then it was impossible to repair."
Eli on mahdollista myös että käynyt laihalla, mäntä turvonnut ja katkaissut sitten ne sillat. Tästä kertoisi myös tuo sulaneen näköinen männänlaki tuossa kuiskuisin kuvassa, tosin se on saattanut tulla myös siitä että joku alumiinin palanen jäänyt väliin. Pura kone ja laita lisää kuvia, männänpäästä ainakin näkee jos se on käynyt jostain syystä niin kuumana että lähtenyt sulamaan..
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Hmm no kierroksiahan ei ollu paljo mitään, tulppaa mitä kattelin niin oli vähän tumma eli ei aineskaan viittaisi että olisi laihalla käynyt. Mutta tiedä sitte... niin ja eihän noissa kuvissa männän päätä edes kunnolla näy. Mutta aikasemminhan se kävi kuitenkin paljon kovemmilla kierroks7lla.
Tässä alkaa pikkuhiljaa mieli luovuttaa. Ei tekis mieli enää koskeakkaan parmakittiin. Mutta toisaalta.. hmm en sitte tiedä. Jos tulis inspiraatio ehkä vielä takaisin
Mitä mieltä ootte?
Viiiieeeläkö yhden kerran Parmakit. Jos sen työstäisi mahd hyvään kuntoon ennen asennusta?
Präääm pärpärpärpär
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Tätä seuraa niin monta jätkää täällä, ja Suomessa sen verran uniikki vehje tekniikkansa puolesta, että olis aikamoinen dickmove meitä kaikkia, ja varsinki itteäs kohtaan jos kaiken tän rahanmenon ja työtuntien jälkeen heittäisit hanskat tiskiin!
Kolmas kerta toden sanoo, ja laitahan parmakitille viestiä, jospa olis vaikka jonkinlainen "osta 3, maksa 2" tarjous!
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Dumppi95
- Pyörä:
- Yamaha DT 50r -06 -EX-, Aprilia RS 125 -01 -EX-, Kinroad Windbell-kiinanskootteri (stunttipeli)
- Paikkakunta:
- Savonlinna
- Liittynyt:
- 18.11.2009 21:27
Siulla sit on tuota huonoa tuuria näköjään vaikka muille jakaa..
Miks et tällä kertaa vaikka tilailis sitä Bidalotin 94cc sarjaa? Sitä ei varmaankaan vielä Suomessa kellään ole(?) niin olis sen puolesta ainakin uniikki laitos.
Ja niin kun täällä topicissa on puhuttu, että huonolaatusia nuo Parmakitin pytyt niin kannattaako enää ottaa riskiä ja koittaa kolmatta?
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Parmakitille on jo valmiiksi avarrettu lohkot, putki ja kampura, joten siihen bidalottiin menisi paljon enemmän aikaa ja rahaa
Dumppi95
- Pyörä:
- Yamaha DT 50r -06 -EX-, Aprilia RS 125 -01 -EX-, Kinroad Windbell-kiinanskootteri (stunttipeli)
- Paikkakunta:
- Savonlinna
- Liittynyt:
- 18.11.2009 21:27
Niin no se on totta, mutta rahaa ja aikaahan tähän on jo mennyt ja tulee menemään varmasti vielä ja jos vaan rahaa ja aikaa on niin kannattaako enää parmaa ottaa jos käy taas jotain samanlaista.
Ja Bidalotin putkihan kuiskuissilla on, joten eihän siihen muuta tarviis, kun hankkia uudet lohkot jostain ja avartaa ne ja ostaa pytty sarja.
Muut specsit luulis varmaan riittävän, tietty kaasari uusiin säätöihin ja sytytys kohilleen.
Edit: Eipä se sittenkään taida niin kannattavaa olla, kun Bidalotin sarjan, missä kampiakseli mukana, hintaan saa jo melkeinpä 2 parmakitin pytty sarjaa..
Qki Jr
- Liittynyt:
- 31.10.2011 21:30
lähetä parman tehtaalle pytty ja mäntä ja kaikki mikkä viimmeksi, ei omaan järkeen käy et kävis rikkaalla ja mäntä sulais...
Wheelie#
- Pyörä:
- Derbi Te4m 80cc
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 24.11.2012 21:28
On kyllä viimisenpäälle onnetonta touhua Parmakitiltä. Laita se Bidalotin 94cc ja sen viilaat. Ja se Walden putki niin eiköhän ole menoja.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista