Long&(s)low NG Büüster

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut Shape » 21.12.2011 16:06

Tubeless kumin voi paikata muullakin kuin paikkausvaahdolla. Sitä paitsi se paikkausvaahto on vain tilapäinen paikkaus. Paras ja pysyvä paikkaus tulee kun käyttää karvamatoja, eli tälläisiä. Myydään nimellä tubeless paikkasarja.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Next generation TalviBooster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 21.12.2011 18:15

Oolrait. Rengasliikkeessä töissä oleva kaveri vaan jotain puheli et skootterin tubelesseissa ei noi paikat pitäis. Mutta täytynee soitella.

Roxin pumput noudan joku päivä kaverilta, vähän kierossa, mutta pyrin suoristelemaan. Niistä askarrellaan sitten se matalempi keula. ;)

Tänään vois mennä hiukan alotteleen sitä etukatetta hiomisen merkeissä. Samalla vois karsia ainakin oikeenpuolen kahvarungon sähköt erillisiin nappeihin, ja tilalle pikakaasua tai jotain muuta "napitonta" kaasukahvaa.
Pikakaasukahvoja saa siis tarjoilla myös! :)
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 23.12.2011 21:56

Etukatetta aloteltu hiomalla ja kasaamalla kaikki puuttuvat palaset kokoon. :lol:
Tohon umpion "kehykseen" kaveri kuiduttelikin noi luomet, mutta päin helvettiä. Ottivat kiinni umpioon kiinni laittaessa, eli noi leikataan pois, ja tehään itse uudet..
Kuva

Kuva
Nuo kolme osaa siis tarkotus leipoa yhteen, ja tehä noi luomet uusiksi.

Ja sitten löysin tieltä täysin ehjän h4 polttimon. ( :D ) Joten päätin lykätä sen sitten tonne umpioon, ihan vaan tekemisen iloksi. Mikäli paranis valotehokin hiukan? Tosin ei sillä nyt juurikaan niin väliä oo.
Kuva

Subframet matkalla tänne päin, ja pumput saan luultavasti parin päivän päästä.
Toinen liukuputki ainakin on kiero, vinkkejä suoristamiseen kotikonstein? Prässillä sais, mutta sellasta en omista. Eikä se nyt niin tarkkaa oo, toi keula jää suurinpiirtein jäykkäkeulaksi, ehkä sellasella 2-3cm joustolla, mutta kumminkin. :) Kunhan sais suurinpiirtein suoraksi.

Palaillaan kun saan etukatteeseen ekat kuidut, ja kun osat saapuvat.
Hyvät joulut foorumilaisille! :)
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut temeee. » 24.12.2011 13:27

Noniin, alkaa kuulostaa hyvältä 8) Luomista suuri plussa ku teet, imo boosteri ei oo mitään ilman luomia ;) Keep going :)
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 29.12.2011 23:30

Kyllä kyllä. ;)


Subframet saapuivat ja niihin eka kerros maalia päälle:
Kuva
Maalattu tosiaan vasaralakalla, pinta ei oo mitään priimaa, mut eipä sen tartte noissa ollakkaan. Omaan silmään tulee jopa ihan hienon näköset tolla. :) Toinen kerros vielä ja sitten valmis pultattavaks.

Ja hermot meni noihin hiton vesikeleihin, lunta ei oo tulossa kumminkaan ihan heti niin päätin nakata roxin vanteen takasin taakse. Kaveri sai kleebon paikattua, eipä alkanut vuotaa ainakaan testilenkillä. Kuvaa:
Kuva


Seuraavaks kai katteitten pariin. Voi olla että lykkään noi subframet jo talveksikin kiinni, jos saan hankittua muutamia osia sopuhintaan. Ensinnäkin:
Pikakaasu + pidempi kaasuvaijeri
Mahollisesti pidempi ryyppyvaijeri/ ryypyn uudelleen sijoitus
Pidempi takaiskari
Pidempi takajarruvaijeri (tähänkin kyllä patentti jo suunniteltu, eri asia toimiiko. :D )

Pitänee myös hiukan tutkailla et kuinka pitkä sen takaiskarin pitäis ees olla. Mikäli löytyis sopivaa niin saa tarjota. ;)
Wozer
Pyörä:
kahen litran ohc turbokolmosen kautta nelosen puhaltimella
Liittynyt:
16.10.2011 18:38
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut Wozer » 30.12.2011 0:23

'' Heidän opettajistaan tulee miljonäärejä''

Hyvältä näyttää tämä projekti!
Laman ja energiansäästösyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu.Terv. Jumala
Mikkis-
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
19.8.2007 18:22
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut Mikkis- » 30.12.2011 1:00

Hyvin näyttää etenevän ja hyvältä vaikuttaa suunnitelmat! ;) Seuraillaan aina, kun tulee seurattavaa.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut Sudee » 30.12.2011 10:18

Tästä tulee jotain niiiiin siistiä. Kattelin tätä jo aluksi ja silloin näyttivät jo suunnitelmat lupaavilta, mutta nyt kun osan näkee jo käytännössä niin nättiä tulee. 8)

Multa löytyisi ylimääräisenä 330mm iskari, jos kiinnostaa heitälläs yv:tä. ;)
Aerox/Nitro osia
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 31.12.2011 16:23

Kiitokset kaikille!

Subframeihin maalattu päälle toinen kerros, ihan hyvät noista tuli. Kuvaa kun ovat kuivuneet täysin.

Tänään purin kaveriltani ostaman Roxin keulan, joka pitäis siis tontittaa. Toinen liukuputkista on kiero, ja molemmista on lähtenyt pinnoitetta suurinpiirtein stefan kohdalta. Mutta osiksi vaan:
Kuva

Kuva

Mitenkäs noista nyt sais tarpeeks pois? Useempia senttejä ois tarkotus tippua, ja joustovaran jäädä siihen ~3-4cm. Jousista ois helppo ottaa pois, kuin myös noista tapeista joihin se pumpun alapään pultti kiinnittyy (sinne sitten uudet kierteet tietty). Liukuputkien kanssa on pientä ongelmaa, toivon että boosterin vakiokeulan liukuputket sais tohon roxin keulaan kiinni. :s Ja mikäli noita muita osia pätkin, jää ongelmaksi se että keula lyö pohjaan koska liukuputket on liian pitkät(?) Ja niitten lyhentäminen sitten taas on jo suhteellisen hankalaa..

Ideoita saa esittää! Noin sitä oon kumminkin pohtinut.
Joksuuu-
Pyörä:
Exc 125
Paikkakunta:
lpr
Liittynyt:
6.2.2011 12:54
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut Joksuuu- » 31.12.2011 16:49

hyvältä vaikuttaa!! rupesin näin myöhään seuraaamaaan ku näyttää siltä et tulee aika maukas !! ;) mut eiks se nii oo et parempo myöhää ku ei millokaa? :lol: :lol:
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut Kääntä » 31.12.2011 17:29

roxin keulaa pysty laskeen laittamalla jonku holkin tonne keulan sisälle. ei kannata alkaa leikkeleen ku on kuulemma paljo helpompi kikka.
roximiehet kertokoon tekniikan

ja sehän on hyvä että se pinnote on lähteny stefan kohalta, sehän menee sitte öjyyn ja pois huolesta ku laskee :)
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 31.12.2011 17:49

Tottahan tuokin. Toinen kumminkin pitäis vähintään suoristaa. Eiköhän ton prässillä sais..? Jos ei muuten ni lämpöä ja vääntämään. :)

Ja luulen tietäväni mistä holkista kyse, mut pitäis mun mieleen laskee enemmän kun ton holkin verran (mittailematta sanoisin holkin olevan joku 25-30mm pitkä.), eli aika paljonkin lisää. Saas nähä. :)
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut Topsa- » 31.12.2011 18:22

Vie koneistamolle, uskoisin että suoristavat lämmön kanssa, kotikonstein sitä ei oikeastaan kannata ruveta tekemään ellei ole joku tuttu metallipuolella ruuvin tekiä :D
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut Kääntä » 31.12.2011 18:37

sehän riippuu paljonko ja mistä kohtaa se on kiero. pieni kieroushan ei pumpun sisällä mitään haittaa jos se laskee nii paljo mutta liikkumakohdasa huomaa jo hyvin pienen mutkan
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 31.12.2011 18:51

Sepä siinä onkin, taipunu just T-palan kiinnityskohdasta, sillai "terävästi". Ei mitenkään hirveen paljoa, mut kumminkin. Eipä ainakaan tuollaisenaa tolla liukuputkella mitään tee, eli ens viikolla kyseleen et paljon mahtais maksaa suoristus. :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista