Täähän rupee hahmottumaan kun tänään kävin vähän pyörimässä pajalla... Jotain selvenneitä asioita tässä, vaikka kuvia ei heru
Aquan ja DX:n etuhaarukoiden pumppujen etäisyys on eri, joten DX:n T-palan käyttö vaatisi hieman säätämistä etunavan tienoolle. Toisaalta emäputkea ei tekisi mieli lyhentää, koska runko on muuten muokkamaton lukuunottamatta takahaarukan akselin reikiä, jotka on porattu 12mm kokoon. Tutkiskelen etuhaarukkahommaa ajan kanssa, noilla jutuilla on monesti tapana selvitä kun vähäsen antaa hautua.
Kaasalaiselta on tulossa taka-akselille uudet laakerit ja ketjutrattaat, niiden saapumisen jälkeen takanapa kasaan lähes bolt-on meininkiä muistuttavalla tavalla. Ketjunkiristäjät tarttee tosin vielä tehdä.
Pajan nurkasta löytyi vielä yksi hieman härkitty vakiopytty, joka saa kunnian toimia projektin voimanlähteenä. Pyttyä korotetaan sopivasti ja ylimääräinen metallipöly poistetaan kanavista. Huuhteluja ei muokata, eli mitään kierrostykkiä ei ole luvassa. Sieltä samasta pajan nurkasta ja Kaasalaisen postipaketista löytyvillä hilppeillä täytetään jotkin puchin lohkot. Tälläkertaa vois laittaa jopa magneetonkopan ja sen härön alumiinipellin moottorin kylkeen kiinni, kun aiemmin niitä en ole käyttänyt. Edellyttäen että ne löytyy jostain...
Kaasariksi tulee 16mm PHBG DIY-imukaulalla ja putkeksi "joku luikero". Ajattelin että sellanen yläkauttanen vakioreittiä menevä putki olis ihan kiva.
(Nalle, Rossipoika ja muut, varatkaa nitrot tässä välissä valmiiksi...)Sitten kun mopo on saatu ajokuntoon ja muutenkin "valmiiksi" puretaan koko toosa, puunataan ja maalataan. Kyllä, luit oikein. Maalataan. Sehän vähentää ilmanvastusta, eiks jeh?