Eli SAX1:ssä on nyt kiinni 12v jännitteen säädin ja lain vaatimat sähköt
Sähköalalla kun olen tapana on tehdä asiat sillein että ne kestää suomen sää olosuhteet, IP56 mallia oleva AP9 ja sille "asennus tila" vanhasta lokarin pätkästä on just passelit tuoho XD
Ja ajomukavuus tulee kyllä kärsimään vähäsen jos meinaat 3-numeroista huippunopeutta
No eipäs höpöjä puhuta, axan jämäkkä alusta alla! NO EI :D Eli alusta on ihan kaamottava, ajaminen on kiikkerää ja tuollasen painopisteen myötä myös keulii TODELLA herkästi, malossilla heitin jo yli tehopiikillä kun en jaksanu laittaa takajarrua kiinni Ketterä se on ja ihan mukava ajaa tuonne 50km/h asti, sen jälkeen alkaa vitunmoinen vatkaus ja vitkutus kaikkialta ja kyllä pelottaa meno!
Tosiaan onko jollakin ideaa millaset laakerit ja laakeri karat isken tohon että tuo klappaus loppuu?
Samoin swingin DIY puslat puutarhaletkusta ja erikokosista putkista meni pahasti mettään joten joku ratkasu pitäis kehittää... Mistähän sais AX orkkis puslat? Löytyis kyllä swingiin käypät laakerit mutta ne on 8mm akselille joka tuskin tulee kestämään?
Projekti etenee pikkuhiljaa, nytkun alkaa sähköt ja tekniikka olemaan kasassa niin vois alkaa noita ulkonäkö asioita miettiä......... (joskos kannattaa, antiikki mopo on aina antiikkia, ei siitä mihinkään pääse)
Huomenna valmistuu myös KX80 putken, beta mopon putken, luhaon ja 1mm pellin risteytys pakoputki Saa nähä mitä siitäkin tulee.
Pytyksi päätin että laitan tuon plusarin kun löytyy siihen mäntiä jne, ja ainoo mikä on tuliterä.
Eli specsejä vähäsen;
-Pakoaukko; 19mm/70%
-imuaukot; 2mm männänhelman peittoalueelta ulospäin, aukiolo asteita varmasti vähintään niin paljon kun tuo pakoaukko tartteis
-läppäventtiili; Kawasaki kx80 läppä, keskirivaton ja reippaasti suurennettu läppärunko ja läppäkanava
-kaasariks; 22mm dellorto TAI HAKUSESSA 24 tai 26mm kaasari mieluiten pikasuuttimen vaihdolla!
-putkeks; Itsemitoitettu 9000rpm tienoille tuleva alakauttanen tai Kawasaki kx80 modattu putki
-putsari; Perus piper crossi hyvin öljyttynä
-mäntä; portaattomat h-lähdöt, imuhelmasta 4mm pois
-ylösvirtauskanavat; siistitty ja hiekkapuhallettu
-kansi; 3mm laskettu 50mm squisheilla
Eihän noi nyt mitkään mahdottomat ole mutta katotaan paljonko noilla pääsee ja jossei päästä sinne sataan/edes lähelle niin viilataan lisää, tehdään entistäkin parempi putki, lasketaan aukiolot ja kaikki uudestaan ja uudestaan niin kauan että se kulkee Kokeiluahan tämän on...
Ja suuret kiitokset teille, mukava että luette miten tämä hirmuinen katseiden kääntäjä (poispäin ) etenee! Myös kaikki kommentit on tervetulleita, mukava aina lukea mitä ootte asioista mieltä.
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram