VinskiMo Kesäprojekti 2012: SAX1 / Päätös video :) s.10

VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 10.6.2012 0:19

Noniin ;D Tänään pääsin taas projussa etiäppäin!

Kuva

Eli SAX1:ssä on nyt kiinni 12v jännitteen säädin ja lain vaatimat sähköt :P

Kuva

Sähköalalla kun olen tapana on tehdä asiat sillein että ne kestää suomen sää olosuhteet, IP56 mallia oleva AP9 ja sille "asennus tila" vanhasta lokarin pätkästä on just passelit tuoho XD

Ja ajomukavuus tulee kyllä kärsimään vähäsen jos meinaat 3-numeroista huippunopeutta


No eipäs höpöjä puhuta, axan jämäkkä alusta alla! NO EI :D:D Eli alusta on ihan kaamottava, ajaminen on kiikkerää ja tuollasen painopisteen myötä myös keulii TODELLA herkästi, malossilla heitin jo yli tehopiikillä kun en jaksanu laittaa takajarrua kiinni :D Ketterä se on ja ihan mukava ajaa tuonne 50km/h asti, sen jälkeen alkaa vitunmoinen vatkaus ja vitkutus kaikkialta ja kyllä pelottaa meno!

Tosiaan onko jollakin ideaa millaset laakerit ja laakeri karat isken tohon että tuo klappaus loppuu?

Samoin swingin DIY puslat puutarhaletkusta ja erikokosista putkista meni pahasti mettään joten joku ratkasu pitäis kehittää... Mistähän sais AX orkkis puslat? Löytyis kyllä swingiin käypät laakerit mutta ne on 8mm akselille joka tuskin tulee kestämään?

Projekti etenee pikkuhiljaa, nytkun alkaa sähköt ja tekniikka olemaan kasassa niin vois alkaa noita ulkonäkö asioita miettiä......... (joskos kannattaa, antiikki mopo on aina antiikkia, ei siitä mihinkään pääse)

Huomenna valmistuu myös KX80 putken, beta mopon putken, luhaon ja 1mm pellin risteytys pakoputki :D Saa nähä mitä siitäkin tulee.

Pytyksi päätin että laitan tuon plusarin kun löytyy siihen mäntiä jne, ja ainoo mikä on tuliterä.

Eli specsejä vähäsen;

-Pakoaukko; 19mm/70%
-imuaukot; 2mm männänhelman peittoalueelta ulospäin, aukiolo asteita varmasti vähintään niin paljon kun tuo pakoaukko tartteis :D
-läppäventtiili; Kawasaki kx80 läppä, keskirivaton ja reippaasti suurennettu läppärunko ja läppäkanava
-kaasariks; 22mm dellorto TAI HAKUSESSA 24 tai 26mm kaasari mieluiten pikasuuttimen vaihdolla!
-putkeks; Itsemitoitettu 9000rpm tienoille tuleva alakauttanen tai Kawasaki kx80 modattu putki
-putsari; Perus piper crossi hyvin öljyttynä
-mäntä; portaattomat h-lähdöt, imuhelmasta 4mm pois
-ylösvirtauskanavat; siistitty ja hiekkapuhallettu :)
-kansi; 3mm laskettu 50mm squisheilla

Eihän noi nyt mitkään mahdottomat ole mutta katotaan paljonko noilla pääsee ja jossei päästä sinne sataan/edes lähelle niin viilataan lisää, tehdään entistäkin parempi putki, lasketaan aukiolot ja kaikki uudestaan ja uudestaan niin kauan että se kulkee :P Kokeiluahan tämän on...

Ja suuret kiitokset teille, mukava että luette miten tämä hirmuinen katseiden kääntäjä (poispäin :D) etenee! Myös kaikki kommentit on tervetulleita, mukava aina lukea mitä ootte asioista mieltä.
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut Betaversio » 10.6.2012 0:42

Yleisesti topicista: Koeta kirjoittaa todella selkeää tekstiä. Selkeää tekstiä on mukavempi lukea ja siitä saa paremmin selkoa. Kirjakieltä ei tarvi olla, mutta perusjutut pitäisi olla kohdillaan. Mulla on ainakin tapana jättää huonosti kirjoitetut pitkät viestit lukematta. Esimerkkejä löytyy muutamista muistakin projutopikeista. :P

Ja muuten: En laittaisi 26mm kaasaria plusuun kovin helposti. Tai ainakaan sellaiseen plusuun minkä voi tehdä ihan viilaamalla. Jos on isompia modauksia tehty niin asia voi olla eri. Tuosta 22 millistä voi olla järkevää isontaa sitten kun se 110kmh rupeaa paukkumaan rikki.

Minkälaiset ajoitukset huuhteluilla ja imulla on? Onko imupuolen viilauksista kuvaa? Lisäksi olen havaitsevinani ristiriitaa 9000rpm:lle tulevan putken ja 19mm/195 asteisen / ~11-12krpm pakoaukon välillä... Jos blair-laskuriin laittaa kierrosluvuksi 9krpm, tulee aika äkkiä liika pitkää tötteröä... :s

Eipä siinä, malttia vaaditaan että saa tehtyä kaiken huolella. Varsinkin pytyn viilaukset voi kusta pelkästään siihen ettei viitsi ajatella asioita loppuun asti. Ei ne ajoitusmittaukset kasatusta koneesta ihan turhia ole :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 10.6.2012 11:11

Betaversio kirjoitti:Ja muuten: En laittaisi 26mm kaasaria plusuun kovin helposti. Tai ainakaan sellaiseen plusuun minkä voi tehdä ihan viilaamalla. Jos on isompia modauksia tehty niin asia voi olla eri. Tuosta 22 millistä voi olla järkevää isontaa sitten kun se 110kmh rupeaa paukkumaan rikki.

Minkälaiset ajoitukset huuhteluilla ja imulla on? Onko imupuolen viilauksista kuvaa? Lisäksi olen havaitsevinani ristiriitaa 9000rpm:lle tulevan putken ja 19mm/195 asteisen / ~11-12krpm pakoaukon välillä... Jos blair-laskuriin laittaa kierrosluvuksi 9krpm, tulee aika äkkiä liika pitkää tötteröä... :s

Eipä siinä, malttia vaaditaan että saa tehtyä kaiken huolella. Varsinkin pytyn viilaukset voi kusta pelkästään siihen ettei viitsi ajatella asioita loppuun asti. Ei ne ajoitusmittaukset kasatusta koneesta ihan turhia ole :)


Totta totta :) Kusin jo homman yhen 60cc plusun kanssa josta opin sen että tuo pakoaukko on aika ronkeli asteiden kanssa, tuossakin oli tarkotus tehä vaan 18mm korkea pakoaukko just siks ettei siitä tulis sellanen moottorisaha niinku yhestä edellisestä, mutta kyllähän sekin lipsahti 19mm "siistimisen" merkeissä :D

Juu koitin jo tehä tolla laskurilla 7500rpm putken kevyesti viilattuun 74cc (vääntävään) ja siitä tuli kyllä aivan paska, Gianellikin toimi paremmin :D Kokeilemalla ilmeisesti selviää nämäkin hommat, tein nyt kerralla muutaman mitotetun putken parille eri pytylle ja kävin pöllimässä ukilta (vanha ammatti hitsari) kaikki sen ohkaset peltilevyt ja näistä olisi tarkoitus synnyttää _edes yksi_ toimiva putki jonka sitten kehtaan laittaa tänne kuviin :D

Juu ja tuon maltillisuudenkin olen oppinut jo jotenkin erehdysten kautta, Tekee asiat tarpeeks hitaasti ja miettii mitä tekee ja millä työkaluilla niin voip jokin jopa onnistua!

Nyt meikäläinen lähtee eka viilaamaan tuon plusun toisen imun ja sitten harjotus hitsailen pari tuntia tuota 1mm peltiä yhteen ja sitten aloitan operaatio; Seka sikiön! Eli beta mopon, kawasaki kx80, luhao, peltilevy risteytys putken tekemisen. Saa nähä mitä siitäkin tulee.

Huonokin uutinen löytyy; Maanantaina alkavat kesätyöt jotka kestävät 4 viikkoa, menen sinne aamu seitsämäks ja tulen vasta viiden aikoihin eli ainakin projun eteneminen hidastuu, riippuen miten nyt jaksaa. Säästin tarkotuksella pikku hommia kuten t-palojen maalaukset ja moottorin pesun ja hinkkaamisen tälläselle "hiljaisemmalle" ajalle.
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 10.6.2012 13:34

VinskiMo kirjoitti: Gianellikin toimi paremmin :D


Tuo ei ole ihmekkään, taino en sinusta tiedä, mutta ainakaan minun ensimmäiset putket eivät mitotuksien takia toimineet läheskään yhtähyvin kuin gianelli.
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut Palezu » 10.6.2012 21:47

Voin antaa muutaman oman vinkin tuohon putken tekoon jos on apua. Jos blairexhaustilla suunnittelet niin tehoaluetta ei kannata mitoittaa liian alas, tulee järjettömän pitkä rööri, ei välttämättä kovin tehokas ja ei välttämättä passaa pytynkään kanssa kovin hyvin yhteen. Itse laitoin laskuriin tehoalueeksi 8000rpm ja otti piikin 5500-6000rpm joka on käsittääkseni suht alakiertonen. Tuo on tosiaan tärkeä että se mitoitettu tehoalue vastaa pakoaukon ajoitusta. Ja keskiosan kerroin, 2.2 kertoimella ei ottanut piikkiä vaan väänsi aika tasaisesti ja veto parani sitä mukaa kun kierrokset nousi, mutta 3.0 kertoimella vääntö ei ollut mitenkään tasainen vaan alle 5500rpm vääntöä ei ollut käytännössä yhtään mutta heti siitä ylöspäin hirveä piikki. Jollain 2,7-2,8 keskiosalla tulisi varmaan hyvä kompromissi putki. Siinä pari omaa kokemusta jos auttaisi :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 10.6.2012 23:00

Palezu kirjoitti:Voin antaa muutaman oman vinkin tuohon putken tekoon jos on apua. Jos blairexhaustilla suunnittelet niin tehoaluetta ei kannata mitoittaa liian alas, tulee järjettömän pitkä rööri, ei välttämättä kovin tehokas ja ei välttämättä passaa pytynkään kanssa kovin hyvin yhteen. Itse laitoin laskuriin tehoalueeksi 8000rpm ja otti piikin 5500-6000rpm joka on käsittääkseni suht alakiertonen. Tuo on tosiaan tärkeä että se mitoitettu tehoalue vastaa pakoaukon ajoitusta. Ja keskiosan kerroin, 2.2 kertoimella ei ottanut piikkiä vaan väänsi aika tasaisesti ja veto parani sitä mukaa kun kierrokset nousi, mutta 3.0 kertoimella vääntö ei ollut mitenkään tasainen vaan alle 5500rpm vääntöä ei ollut käytännössä yhtään mutta heti siitä ylöspäin hirveä piikki. Jollain 2,7-2,8 keskiosalla tulisi varmaan hyvä kompromissi putki. Siinä pari omaa kokemusta jos auttaisi :D


Kiitoksia! Noita kerroin juttuja oonkin pääni puhki miettinyt, sen tiesin että ohjelma ampuu kierrosalueen alas mutta täytyypä tosiaan kiinnittää huomiota tuohon kertoimeen :) Kiitoksia vinkeistä, laitan varmaan 2,9 kertoimeks ja 10000rpm kiekoiks niin vois saaha mukavan putken joka vastais tavoitetta, 100km/h :P

Onko jollain ideoita miten saan ton keula klapin pois + mistähän löytäis puslat toho ax swingiin?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 11.6.2012 17:39

VinskiMo kirjoitti:No eipäs höpöjä puhuta, axan jämäkkä alusta alla! NO EI :D:D Eli alusta on ihan kaamottava, ajaminen on kiikkerää ja tuollasen painopisteen myötä myös keulii TODELLA herkästi, malossilla heitin jo yli tehopiikillä kun en jaksanu laittaa takajarrua kiinni :D Ketterä se on ja ihan mukava ajaa tuonne 50km/h asti, sen jälkeen alkaa vitunmoinen vatkaus ja vitkutus kaikkialta ja kyllä pelottaa meno!

VinskiMo kirjoitti:Tosiaan onko jollakin ideaa millaset laakerit ja laakeri karat isken tohon että tuo klappaus loppuu

VinskiMo kirjoitti:Onko jollain ideoita miten saan ton keula klapin pois + mistähän löytäis puslat toho ax swingiin?


Korkeudesta 15cm veks niin rupeaa rauhottumaan, ja onhan se aerodynamiikan kannaltakin kivempi.

Vanteet rihtaukseen jotta ei ole heittoja, vaikka vielä tasapainotat sen sinnepäin niin loppuu ravistus ja lotkutus.. Mukavempi sitten luukuttaa kahtasataa. :)

Keulaan laakerit mallia uudet, ehjät ja oikein asennetut, pitäs parantua sillä.

Puslista voisit ottaa vaikka mitat mitä se vaatii ja vertailla vaikka tavan peeveen pusliin jos löytyis sopivaa. Jos ei löydy niin vaikka nylonista sorvaten.

Eipä mitiä, pistä saxi kulkee.
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 11.6.2012 18:36

SellYourSoul.90 kirjoitti:
VinskiMo kirjoitti:No eipäs höpöjä puhuta, axan jämäkkä alusta alla! NO EI :D:D Eli alusta on ihan kaamottava, ajaminen on kiikkerää ja tuollasen painopisteen myötä myös keulii TODELLA herkästi, malossilla heitin jo yli tehopiikillä kun en jaksanu laittaa takajarrua kiinni :D Ketterä se on ja ihan mukava ajaa tuonne 50km/h asti, sen jälkeen alkaa vitunmoinen vatkaus ja vitkutus kaikkialta ja kyllä pelottaa meno!

VinskiMo kirjoitti:Tosiaan onko jollakin ideaa millaset laakerit ja laakeri karat isken tohon että tuo klappaus loppuu

VinskiMo kirjoitti:Onko jollain ideoita miten saan ton keula klapin pois + mistähän löytäis puslat toho ax swingiin?


Korkeudesta 15cm veks niin rupeaa rauhottumaan, ja onhan se aerodynamiikan kannaltakin kivempi.

Vanteet rihtaukseen jotta ei ole heittoja, vaikka vielä tasapainotat sen sinnepäin niin loppuu ravistus ja lotkutus.. Mukavempi sitten luukuttaa kahtasataa. :)

Keulaan laakerit mallia uudet, ehjät ja oikein asennetut, pitäs parantua sillä.

Puslista voisit ottaa vaikka mitat mitä se vaatii ja vertailla vaikka tavan peeveen pusliin jos löytyis sopivaa. Jos ei löydy niin vaikka nylonista sorvaten.

Eipä mitiä, pistä saxi kulkee.


Ny mie oon ylpee :D itse sellyorsoul kirjotti tänne, sun projektejas seurannu ja kyllä oon muuten tykännyt :P sun virityksiä seuratessa aina nousee suupielet ylös!

Tosiaan vanteet on koitettu suoristella ei ne ainakaan pahasti enään vippaa, laakerit oli pyörissä suht timmit, ehkä se vatkuu johtuu sitten noista väljistä puslista ja keulan klapista... Keulan klappi pitäis juu parantua uusilla laakereilla ja pitää varmaan vaihtaa ne karatkin kun ne nykyiset on jostain polkupyörästä :D

Tosiaan täytyy kattoa joskos pv:n puslat kävis, 10mm akselihan niissä taitaapi olla?

Juu pistän saxin kulkemaan ja vielä ajettavuudenkin sillein että sillä kehtaa luukuttaa :D

Nyt vaa sit purkamaan se swingi....
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut jake--- » 11.6.2012 19:42

Juu 10mm takahaarukan akselihan PV:ssä on. ;)
Kuvat.fi Galleria!
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 11.6.2012 21:38

jake--- kirjoitti:Juu 10mm takahaarukan akselihan PV:ssä on. ;)


Okei, mikähän mahtaa olla niiden ulkohalkaisija? Ax:än swingistä mittasin 22mm... Ostaisin mieluiten suoraan laakerit sinne muttakun niitä löytyy vain 8mm akselille :P Huomisen ohjelmassa on uusien keulan laakereiden osto ja kiinni laitto :)

Mitäs mieltä ootte pitäiskö keulakin maalata mustaksi ja samantien vaihtaa stefatkin sinne :O?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 12.6.2012 21:41

Moro taas! Joku kyseli noista pytyn aukoista kuvia niin täs olis joku +40 kuvaa erinäisten pyttyjen aukoista :)

tästä pääsee albumiin

Tosiaan, päätin tässä että kun rupeen hilipetööriä laakereiden ja puslien muodossa metsästämään niin samalla huolla keulan ja hion messinki rälläkkä harjalla ja maalaan :)

Sain yhen putken tehtyä valmiiks vihdoin mutta siitä tuli niin paska etten kehtaa sitä tänne edes laittaa :D Ajattelin tässä että kunhan saa tota taas läjään niin käväsen koittamassa paljonko menee tälläsellä setillä;

pytyksi:

80cc halvalla saatu plusari
tai
alu autisa

kaasari:
22mm lortolla mennään.....

putki: perus gianelli

välit: 15-28 XD

kansi: 3mm laskettu

Saapi nähdä paljonko pääsee(tiedän, ei jaksa vetää noilla väleillä loppuun)

Pikku pyyntö, pystyiskö joku mittaamaan/kertomaan pv:n puslien ulkohalkasijan? Niitä myydään kyllä joka reijässä mutta mittoja ei löydy :D?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut jake--- » 13.6.2012 16:17

Nopeiten saisit noitten puslien mitat tietoon kun otat puhelimen käteen ja soitat johonkin liikkeeseen jossa myydään niitä, kuten myös muittenkin osien mittojen kanssa.
Kuvat.fi Galleria!
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 13.6.2012 17:12

jake--- kirjoitti:Nopeiten saisit noitten puslien mitat tietoon kun otat puhelimen käteen ja soitat johonkin liikkeeseen jossa myydään niitä, kuten myös muittenkin osien mittojen kanssa.


Täytyy koittaa vaikkapa huomenna jos pääsis töistä sellaseen aikaan että on vielä joku liike auki...

Niin muuten tekniikkaan taas vähän terästystä! Malossin 1 mrenkainen tasalaki mäntä tulossa :)

E: Tällästäkin :P Tietty kaveriks laakerit&stefat :)

Kuva

Puslat teetän rakkaalla Sellyoursoul90:sellä :)

Muuten ihmiset joilla on JURES merkkinen tehoputki / joku muu itse mitotettu ja hyvin toimiva ja ennenkaikkea siisti sellasta voi tarjota tuohon mun malossiin! väliä löytyy ;) http://www.motot.net/talli/osat/id39479/
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 17.6.2012 1:16

Morjenttes!

Tänään onkin tapahtunu (vai onko :D) kummia. Pärrä on taas palasina ja huomasin muuten yhden suunnittelu kukkasen moottoria irrottaessa! Melkein muistin tehä liittimen puolalta tuleville 3 johdolle..... no eikun johdot poikki :( nooh täytyy kehitellä.

joo nappasin swingin ja keulan irti kivasti, laitoin stefat tilaukseen keulaan ja keulaa purkaessa huomasin että toisessa pumpussa ei ollu tippaakaan öljyä :seko: Nooh tuleepa kerralla nyt kuntoon koko etupää, myös maalia näytin keulan osille, perus puoli kiiltävällä mennään.

Kuva

Kuva
Nappasin koneen taas kerran auki ja malossin ikkuna mäntä paistaapi :D
Kuva
Niin joo ja kiinnihhän tulee 80cc viilattu (19mm/70%) jonka kaveriks malossin 1 renkainen mäntä.

Niin joo keulaa purkaessa tietty purin t palat ja laakeri paskat sielt poijes ja mittailin hiukkasen ja 30mm putkeen natsaavat laakeri pesät&laakerit piteis löytää jostakin... Löytyyköhän kario neuliksia nuin pienelle emäputkelle?

Huomenna piteis hommaa saaha jotenkin eteenpäin muttakun mäntä tulee kun tulee (en tiedä onko myyjä edes vielä lähettänyt, ainaan seurantatunnusta ei oo tullu), puslien kanssa menee ens viikkoon ja laakereista ei oo mitee tietoo.

Eli ton suskan alusta/tekniset asiat on mäntää, laakereita ja puslia ja stefoja vaille valmiit. Ulkonäkö seikkoja en oo ees jaksanu miettiä kun tuo tekniikka tärkeempää :D Vakio muovit olis tietty penkin päällystystä vaille bolttis kauraa ja pääsis ottaa vähä tyyppejä (köh köh, ensin sisään ajo :D:D)
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

ViestiKirjoittanut jake--- » 17.6.2012 20:03

VinskiMo kirjoitti:Niin joo ja kiinnihhän tulee 80cc viilattu (19mm/70%) jonka kaveriks malossin 1 renkainen mäntä.


Minkälainen imupuoli tulee olemaan? Mäntäohjattu?
Kuvat.fi Galleria!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista