Noniin! Suorastaan ihme tapahtui. Sain migin vihdoin käyttöön ja sen johdosta tulikin noin 10 tuntia hitsaus hommia tehtyä(kaikki eivät liittyny tähän projuun).
Tosiaan nyt on swingin kiinnitys rungossa kiinni ja melkeinpä voisin vannoa että jos joku pettää niin se ei ole minun hitsaus.
Tuohon välikkön passaa siis derbin swingi ja tarvittaessa kawasaki kmx 125 linkku swingi
Nyt kun ekaa kertaa pääs hyppimään mopon päälle swingin kanssa tuli vastaan iso murhe, kaikki iskarit on liian löysiä tohon... Tuli kokeiltua kaikennäköisiä iskareita ja kaikki painuu jo puol väliin joustoa kyytiin istuessa ja vähän hypätessä rysähtävät pohjaan.
Kokeilin laittaa iskaria ylhäältä eri paikkoihin "kiinni" ja pomppia päällä ni huomasin että mitä lähempänä takarengasta yläkiinnitys on niin sen jäykempi systeemi on. Aloinkin miettimään että jos tonne runkoon ylös hitsais 2 paksua ja leveää lattaraudan palaa ns. kiskoiksi ja tekis niihin tasasin välein 12mm reikiä niin tohonhan sais säädettävän korkeuden ja alustan jäykkyyden!
Toisekseen tuli hitsattua jalkatapit syköseen ja muutamat äänenvaimentimen sisälmykset. (voi tehdä mitta tilaus pitusia vaimentimia
) Sitten vaikka alkuperänen suunnitelma oli hitsauttaa jollakin oikeasti osaavalla tankit kasaan niin aloin sitten itse hommaa tekemään. Ensin täppäilin tankin kasaan ja kun homma sujui niin pitihän sitä sitten hitsata kasaan ihan testimielessä. Nooh sinkki paskaa hitsatessa tuli luonnollisesti tajuton päänsärky ja jälkikin oli kamalaa.
ihme ja kumma tankki ei vuotanut kun tasan yhdestä kohtaa. Nooh se pitää paikata ja jättää yön yli tankki täyteen kuivalle alustalle ja katsoa onko pieniä reikiä mistä tihkuis vielä.
Sitten aloin miettimään että olisko huono jos nuo "valmiit" pelti tankit sitten pakkelois ja lasikuiduttais niihin sellasen kuoren?
Nooh homma jatkunee sitten moottorin kasaamisella. Mottina toimii just uudellee laakeroitu 4v lootikko jossa on pieni mutta. Koneesta meni vaan yks kaunis päivä kampuran stefa, no samalla kokeilin kun oli kerta magneetto auki kokeilin petareiden klapin ja sitähän löyty -> loota auki ja huomasin kauhukseni että kampurahan oli raiskattu, juuri siinä kohti että stefa peittää kampuran oli makea rälläkän viilto kampurassa, nooh olihan se tähänkin asti (yhden talven) toiminu niin sen kummempia murehtimatta löin vaa lootan kansaan uusilla laakereilla ja stefoilla. Nyt täytyy vaa toivoa että kestää...
Pytyn kanavista on sellasta alustavaa suunnitelmaa että pytyn aihio on power + 74cc tietysti ja pakoaukon asteita on 197 ja leveyttä ~68-69% ja muoto on pyöreä reunainen (kuva aloitus viestissä), Imu aukot
tullaan työstämään vielä parimilliä korkeammiksi ja männän imuhelmasta pätkästään sen verran pois että imuasteet ovat 185. Läppä kanava tukitaan tietysti ja kaikki portaat poistetaan ym. perus hommat tehdään.
Kaasariks löytyy suzuki ds80 mikuni(24mm) ja tietysti 24mm imukaula. Pytyn imulaippa viilataan 24mm ja imukanavan muoto tasaisesti imuaukkoihinpäin laajenevaksi.
Kansi homma on vielä ihan auki, en oo sitä vielä suunnitellut sen enempiä.
Pakoputkia pitäis pari tehdä itse raaka-pellistä ja mitotukset hoidetaan sillä uusimmalla blairin versiolla ja sen mitotuksissa lienee tarttis vähän neuvoja (meinaan noita halkasija kertoimia ym.) Mutta siitä myöhemmin.
Nopeus tavoitehan on tuon 115km/h jonka yritän paukutella rikki.
Eikait siinä muuta. Hyvää kevättä vaa ja aurinkoisia päiviä kaikille.