Aikalailla ikuisuus on, kun olen viimeksi käynyt täällä päin.
Mutta joo, tuossa parisen viikkoa sitten sain vähän inspiraatiota tälle jotain tehdä, kun ei mopo mene kaupaksi eikä tuota paskaa jaksa nurkissakaan katsella. Viimeiseen about kolmeen vuoteen en ole koskenut mopoon ollenkaan, joten ehkä nyt vanhoilla mopoikäpäivillä (olen siis päälle parikymppinen) tämän edes saisi siihen kuntoon, että lähtisi käyntiin ja voisi mökillä ajella.
Viime kesältä parit kuvat
Pientä edistystä on jo tullut, tilasin kaasuttimen mikuni vm16 tilalle, jota ei ikinä oikein säädöissä pysynyt, sekä ostin uuden sytytyspuolan tähän.
Eli mitä seuraavaksi tulen tekemään on yritän saada moottorin säätöihin/käyntiin ja vihdoin vakaasti toimimaan aikalailla ensimmäistä kertaa. Aikalailla kaikki mopoihin liittyvät asiat olen unohtanut, mutta ehkä tämä tästä.
Ajan kanssa yritän myös saada tämän vehkeen suht pirteäksi, että jaksaa kuljettaa 195+cm ja päälle 100 kiloista sen kyydissä.
Nopeasti katselin, että kokonaiset 70e maksa mäntinee kaikkinee 70cc sylinteri tähän, mutta sitä ei vielä tähän, aluksi ihan 50cc:llä aloitetaan.
Minkäkokoisia suuttimia kannataisi alkaa ostamaan, että saisi läheellekkään säätöihin tuolla 19mm kaasarilla? Löytyy tällä hetkellä vakio 50cc kone, sekä tällä hetkellä hukkaputki tukossa oleva normi-putki. 16mm kanssa on vakio suutin 50.
Mutta yritetään päivittää, jos tälle paskalle jotain tapahtuu.
Moottorina siis tässä on jonkinlainen suzuki addressin morini 2-tahtikopiokone. Osia löytyy ainoastaan enää suoraan kiinasta, jos ei halua maksaa itseensä kipeeksi.
Paska mikä paska.