Noh, tänään kun olin perän purkanu vaihtanu putsarin+ pessy kaasarin ja kasannu takas oli setä kipinä hävinny, hattu ja tulppa katottu, selvitys jatkuu. Veikkauksia mistä johtuu
Mulla oli käyny kipinän katoamises niin että oli se tukijalan kytkimen johto irti liittimestään, laitoin takasin kiinni ja alko pärisemään Siis se kytkin mikä menee tukijalasta sinne takasivukatteen taakke, oot sen varmaan joutunu irrottamaan kun oot putsaria vaihtanu?
Kato että sulake eioo palanu / sulakkeen johto ihme asennossa / staattori / tuo jalan liitin. Ite jouduin DT:eeseen vaihtamaan staattorin, tulpan johdon ennekun vika löytyki tosta sulakkeen johdosta joka piti olla tietyssä asennossa tai ei tule kipinää
Onkos DT:n sähköt niin vekkulit että heittää sytytysvirranki akuläpi vakiona vaiko Vanha -98 vm aprillia toimi hyvi ilma sulaketta/akkua ainut minkä virrat tuli sieltä on mittarit+ vilkut, nekin toimi ilman mutta rele ku sai liikaaa virtaa ni strobotti vilkkuja huolel.
Ja Kakkutukalle viel et se putsari oli niin vitulline kyllä vaihtaa, puol mopoo pitää atomisoida et saa sen lootan ulos. Kaikesta koitetaan tehä liian kompaktia nykyisin ._.
Juuh elikkäs päivän saldo: 6kpl palaneita sulakkeita sähkövika staattorissa neulan sokka ties missä
Staattorin kun sain toimimaan -> laakista käymään savutti niin maar perkeleesti 115 suuttimella, pienen säätelyn jälkeen alko jenkaamaan vapaalla reilu 12k jonka jälkeen ajamaan. Hetken kun kiihdytti täyskaasulla alko booaamaan, oletuksena tuli että neula liian alhaalla -> kaasari auki "Jumalauta ei helvetti" neula pohjas ja sokkaa ei näy.
Elikkäs magneeton lukia oli siirtyny senverra että ei tuottanu sähköä ja fiilikseni tähän
Ei syö miestä
Viimeksi muokannut -Cubeko- päivämäärä 27.7.2013 17:43, muokattu yhteensä 1 kerran
-Cubeko- kirjoitti:Ja Kakkutukalle viel et se putsari oli niin vitulline kyllä vaihtaa, puol mopoo pitää atomisoida et saa sen lootan ulos. Kaikesta koitetaan tehä liian kompaktia nykyisin ._.
Tiedän, useemminkin putsarin irrottaneena. Siinä kannattaa ottaa kaikki takahäkistä irti ja silleensä, helpoin tapa. Vakioputsari on kuitenki ehdottomasti paras vielä teharilla ettei kummempaa tarviis tehdä. Ja mites tuo kaasarin kanssa noin kävi? Onko noi detsin vakiolortot niin paskaa laatua olevinaan vaikka delluja nekin on? Mullakin levis kaasari, tosin en tiedä johtuko konerempan tekijästä joka putsasi kaasarin vai itse säätäjästä..
Tuo +12k rpm kierto tuntuu kyllä aika mahdottomalta Tosin se mitä koneesta saadaan ulos on ihan eri asia kuin paikallaan kierto.
Pakko kai tätä on seurailla, tuttuja nää detsit ja kokemuksen kautta voin sanoo että tee perkele huolellisesti! Kantapään kautta oppinut, enkä halua jakaa onnea muille
senverta jenkas että alko pulttaamaan auki putsarin mutteria änkä reikärautaa ja putken lämpösuojaa Ja tuo lorto sokka on edellee mysteeri, putsasin kaasarin ja irrotin sokan mutta painoin peukalolla oikee kunnolla paikkaas, ei kai siin muuta ku huome uutta sokkaa jä lisää säätöö.
Juuh elikkäs nyt kun oli säädöt saatu valmiiksi ja keulan stefat+jarrupalat vaihettu, ehin ajamaan abt 10km ja kun heitin vaihteita mutkaan pienemmälle niin ensin hyyty jonka jälkee sammu dt, sitä poljin hetke käyntii ja lopultahan se pärähti. Alamäki vaan kuitenki jatku kun alko tupruttaa savua ku höyrylaiva ja kierrokset ei noussu yli 5000, kokeillu räplätä säätöruuvia ja öljynsyöttä vaan ei tunnu vaikuttavan, ensin röpeltää 5000 jonka jälkeen booaa. Alkaa menemään usko tuohon tämänhetkiseen kokoonpanoon ._.
Noniin, johan saatiin taas DT toimimaan, e-nox 12-62 110 suutin ja tason 9000 sukkahousuputsari kun ei löytyny sopivaa suutinta kotoa, kulki abt 85 röpels tyhjäkäynnil mut yläkierroksia löytyki sitte vetoja, eile lähettii kaveri kanssa ajamaan suomusjärven keskustaa kohti, saatanalline sadekuuro yllätti ja mopo sammu kun seinään, siitä sitten ensdiagnoosia eikä mitään isompaa löytyny ku anto kipinää ja kasto tulpan, kaveri mummolle siitä sitte mentii ja noin 6h uurastuksen jälkeen löyty vika, kun tulpanhattu oli paikallaan, tulppa löi jännitteen bensatankin lämpösuojaan, mutta kun tulpan otti ulos ja kokeili kipinää niin liikkui tarpeeksi jottai ei maadoittanu, nyt parempi putsari 13-62 välit ja tg huippuja mittariin 98 ja raskaampiakin välejä jaksais vetää, kiihtyvyys parani tuntuvasti noista 12-62 välityksistä
Vklp aikana ois tarkotus tilaa takapyörän laakerit uus tulpanhattu ja mahollisesti hiilikuituläpät?
Tänään tuli tallia siivoiltua ja löytyhä jotai hyvääkin gilardonin sisäänajettu alumiini racing pytty ja kansi sekä legendaarinen minarelli motorsin 112 sylinteri, nyt siis tähän metsästämään mäntää ja tiivisteitä ja oottelemaan koneremppaa
Änkkä vaihtoon ja sitten jos takarattaan maalaat mattamustalla tms ettei paista tolleen ? Punaset ketjut vois olla ihan kivat kanssa mutta eipä tohon mitään muuta kannata alkaa enää tekemään, sopivan alkuperäishenkinen nyt