Juhuu, vihdoin sain motivaatiota kirjoitella tännekkin!
Tallissa on taas tapahtunut monenmoista. Tosin ei riejulle, se on toiminut kohtalaisesti niin mitäpä sitä turhaan ruuvata!
Tähän melkein kahdenkuukauden taukoon on mahtunut monenlaista projektia, niistä lisempää alempana.
Veljesten menopelit
Katteet alkaa olemaan hirveässä kunnossa. Talvenmittaan niille on keksittävä jotain.
Jossain vaheessa asensin riejuun tuiningisti tangonpehmusteeseen upottamalla KOSOn lämpö/kiekka/tuntimittarin. Toimihan siinä päivän lämpömittari ja kiekkamittarikin, ainakin melkein... Astetta kisaisempi rieju, mittarin mukaan kiersi äböyt 20k
Kaikinpuolin täys paska koko mittari, muutaman päivän jälkeen näytön alle meni vettä ja siitä muutama päivä niin näppäimet ei enään pelannut
Sähkötkin vaihtui! EFIen tilalle löytyi suht halvalla rajoittamattomat ducatin sähköt. Niiden vaihtaminen ei ollutkaan niin vaivatonta kun luulisi
Yllätys yllätys, uusien sähköjen pohjalevy oli halki, joten se ei pysynyt kuin kahdella ruuvilla kiinni. Vanha vauhtipyörä oli niin piukassa, että sen sai vääntä kynsin ja hampain irti
Sytytysennakon etsiminen, se oli aikaa vievää sillä lohkossa ei ollut merkkejä ja vanhat efithän meni vain yhdessä asennossa paikalleen. Siinä samassa rikoin vauhtiksen kiilan, sillä en tietenkään jaksanut kiinnittää mutteria ja myöhäisellä ennakolla potkaisi takaisin murtaen kiilan.
Nyt mennään ilman kiilaa ja uuttakaan sinne tuskin saa, sen verran lujaan vauhtiksen ruuvasin
Vanhat EFIt myynnissä pilkkahintaan, ilman cditä.
Mistä voisi johtua pätkiminen? Myöhäisestä sytytysennakosta?
Seuraava pilli on jo suunnitteilla ja jonkunlaiset änkkäritkin on valmistumassa. Kesän jälkeen vannetta ja keulaa tilaukseen.
Ne muut projektit:
Komea ja ripeä klassikko
Hups, lipsahti vähän toi rälläkkä
Kawareed
Tälläinen peli syntyi kahdessa viikossa, tarkoitus oli mennä ruohonleikkureiden kiihdytyskisoihin.
Kone kyllä nippanappa valmistui, mutta edeltävänä päivänä ennen kisoja alkoi tekniset murheet... Moottori leikkasi kiinni ja cdi boksista hajosi transistori mitä ei ole koko maailmassa olemassa, edes vastaavuustaulukolla ei löydy. Kuin ihmeenkaupalla satuttiin löytämään uusi mäntä ja ja cdi, taas sora lentää!
Sen verran tehoista, että laatikosta löytyy kuusi vaihdetta. Suurin millä on uskallettu ajaa on kolmonen ...
Pari päivää sitten naapurin isäntä asteli talliin ja kehui että hänellä olisi uus projekti meille. Talliin ajettiin jokapojan unelma mopo, paappa tunturi!
Tuna olisi tarkoitus entisöidä ja samalla vaihtaa väri punaiseksi. Tunasta tulee lisää juttua kun se edistyy.
http://jimis.imgur.com/all/