lokitekki kirjoitti:Oisko aika siirtyä käyttään kittauksessa sellasta tosi hienoa viimmestelykittiä, vetästä se isolle alueelle ja hioa joustavalla, mutta jämäkällä kapulalla, niin muoto ois oikea ennenkuin laitetaan pintaan hiontamaalia?
Lossilla tota on tullu jynssättyä ja käytetty tosiaan hienojakoista 2k multipolyesteri kittiä. Hiontamaalia oon laskenu siihen vaan sen takia että näkee miten muodot alkaa peilaamaan ja toi maali menee melkein ruiskukitistä, eli täyttää pienempiä kolosia huomattavasti nopeammin ku perus kitti. punottua lasikuitukangasta käytin katteiden ulkopinnoilla, koska se on taipuisampaa kun hiilikuitu niin selviää vähemmällä kittauksella yms pohjatöillä. Kuhan kerkeän hakemaan lisää hartsia niin vahvistan perän kauttaaltaan hiilikuitukankaalla sisäpuolelta ( tällähetkellä ducktailissä ja sivukatteissa vasta kerrokset ja tuokin vahvisti rakennetta huomattavasti). Tällätavoin katteiden "seinämä paksuus" ei pitäisi karata mahdottoman paksuksi, mutta tulee silti tarpeeksi jämerä!
Tänään saatiin siis suunnitelmien mukaan rungot maalattua, suurin ongelma siinäkin
hommassa oli värien valinta
Nrg:n runko maalattiin Lexuksen värikartasta bongatulla Liguid blue pearl 2c maalilla ja roxin runkoon valittiin Peugeotin helmiäis kulta.
Molempiin maaleihin (tarkasti ottaen lakkaan) sekoitettiin vielä helmiäistä / fleikkiä tuomaan lisää syvyyttä.
Melkein kakki roxin katteet on nyt hiottu puhtaaksi edellisten omistajien taidokkaista maalauksista. Olipahan muuten hommaa varsinkin sisäkatteissa kun piti hioa puhtaalle muoville asti. Nyt niissä on muovitartunta-aineet niskassa ja kerkesin osaan pohjamaalinkin jo laskea. Päätin samalla etten ala noita roxin vanteita kiillottamaan, on nimittäin sen verran kauhea valujälki verrattuna esim Jontun Nrg:n vanteisiin.
Molempien skoottereiden värimaailma alkaa olemaan selvillä: Nrg maalataan kauttaaltaan Lexuksen värikartan Diamond white pearl 3kerros sävyllä ja joitain pikkuosia (ilmanohjaimia yms) tolla helmiäis sinisellä. Nrg:n alumiiniosien valu jälki on melko priimaa, joten vanteet, varikoppa yms. kiillotetaan.
Roxin väreiksi valikoitui Chryslerin kartastosta
Inferno red sekä Director Red ulkokatteisiin ja tuolla Peugeotin Jaune Vermeer -kultaisella sisäkatteet sekä vanteet. Eli ulkokatteisiin "kirsikan" punaista, sekä korostukseksi tummempaa viininpunaista ja valkoinen/hopea rajaus.
Annetaan runkojen kuivaa ja maalin kovettua
nyt pari päivää ettei vahingossakaan tuu naarmutettua uutta maalia asennus hommissa. Roxin katteet tarvitsee siis vielä hieman hartsia (etuvalon kuidutus kesken, perän jäykistys sekä muutamien kiinnikeiden tekeminen hiilikuidusta).
Loppuun vielä yks fiilistely kuva
Ohhoh tulipahan taas tarina. Toivottavasti siitä saa jotain selkoa, kirjoitusvirheet kuuluu hintaan