Nostoa?
Ei oo kiinnostellu päivitellä topikkia kun vähän siltä tuntuu ettei tämä ketään kiinnosta, ja miksi kiinnostaisi, ei mitään erityistä tässä tehdäkkään,VIELÄ ainakaan.
Aloiotetaan vaikka mankista. Löysin siihen kipinän, kuljin töissä sillä ja ajelin muutenkin paljon.
IMG-20160607-WA0031 by
tommi_savela, on Flickr
Sitten tuli taukoa mankilla ajosta kun derbi oli taas kunnossa. Kiinni oli hetken lainassa kaverin enox.
IMG-20160607-WA0025 by
tommi_savela, on Flickr
Sitten kilkkasi kone, alakerta jumiin.
IMG-20160607-WA0033 by
tommi_savela, on Flickr
Konetta tarpeeksi purettuani totesin että halvempi ostaa toinen kone.
Manki ajoon taas. Ei mennyt kauaa kunnes TAAS kolmannen kerran vaihteisto rippasi.
IMG-20160607-WA0029 by
tommi_savela, on Flickr
Sai riittäähondan koneen kanssa. Vaidoin sen osina ehjään 110 koneeseen.
Sillä ajettiin jonkun verran, toimi niinkuin manki yleensä, paskasti. ventiilit vuosi ja keskiö irtoili plus kaikkea muuta.
IMG-20160607-WA0032 by
tommi_savela, on Flickr
Sitten laittelin mankin myyntikuntoon, eiköhän ala pätkiä homona, ja kun aloin sitä korjaamaan niin alakerrassa hajoaa joku ja kone rahisee helvetisti kun polkasee. Tää mopo ei anna mun myydä sitä. Noh, tämmönen se nyt oli myyntikunnossa, pitää kone käyttää auki josain välissä.
DSC_0020 by
tommi_savela, on Flickr
IMG-20160607-WA0030 by
tommi_savela, on Flickr
Tässä välissä derbiä kunnosteltiin pikkuhiljaa, vanteita kiillotin ja töissä niihin pyöräytin uudet kumit, pirelli ja metzeler.
IMG-20160607-WA0026 by
tommi_savela, on Flickr
Takakumi helvetin korkea, mutta ilmasena kelpaa kyllä.
Palkka kun tuli niin ostin satasella rempatun vm rabasan koneen, italkitin 50ccllä.
VAIHTAKAA 70AIRSALIIN(VM RABASA)!! Masennus iski kun paskoin männän helman ja luulin että palaset meni kampikammioon. Derbi seisoipari viikkoa lisää. Sitten tilasin yläpään tiivistesarjan ja ostin uuden männän, kasasin ja derbi heräsi monen kuukauden tauon jälkeen.
Ensin putkena oli metra, todettiin paskaksi, pois. Muokattiin sitten läpällä vakioputkesta alakauttanen, se oli kiinni viikonlopun ajan.Parempi kuin metra. Sitten ostin vanhan kunnon enoxin, se olikin melkein viikon ja vaiihdoin sen yasuni r2:seen. On hyvä putki.
yasunilla kulkee 90-91, enoxilla meni 87, metralla päälle 70. Välit 12-53.
Jarrujen kannsa ollut suurin tappelu. Ensin ajoin Ilman jarruja, sitten oli viikonverran jarrut takana kun kävin koulussa laitteella ilmaamassa. No ne katos. Eikä taas millään jarruja. Vaikutti olevan satulan vika,kävin ostamassa uuden kun kyllästyin kenkien pohjien puhkeamisiin ja siihen kun ei päässyt keulimaan. Ei siltimillään jarruja, ei jaksa nostaa paineita, tarvis sen ilmauslaitteen. Huomenna testailen lääkeruiskulla, jossei onnistu, pitää käydä jossain lainaamassa ilmauslaitetta. Kuvia nyt viikon sisältä.
IMG-20160607-WA0022 by
tommi_savela, on Flickr
IMG-20160607-WA0024 by
tommi_savela, on Flickr
IMG-20160607-WA0023 by
tommi_savela, on Flickr
IMG-20160607-WA0023 by
tommi_savela, on Flickr
Kaikki samalta puolelta.
Mutta summasummaarum. Jos jarruja ei lasketa, ei oo mikään mopo ikinänäin kauaa kestänyt hajoamatta. Yli 500km rullailtu jo teknisesti ongelmitta. Ilman konetta ollessa sai hyvin kaikki asiat laiteltua kuntoon, sen huomaa.
Vielä fiilistely/ikävöintikuva viime syksyltä.
IMG-20160607-WA0027 by
tommi_savela, on Flickr
Nyt sitten sanotte jotain jos luette tätä. Protippejä jarruihin yms. Meni helvetin kauan kirjoittaa tääja laittaa kuvat yms yms. ajattelin ruveta päivittään useamminkin jos nyt vain jotain kiinnostusta heräisi. Jossain vaiheessamaalaan ja projektoin yms, nyt hirveissä maaleissa.
-Tolppa