tuuninkiX kirjoitti:Toi SCR Corsen 50-70 ei nyt kauheasti eroa ''perustehareista'', SCRn parhaimpia putkia ovat nuo racinglinet (itel oli RL70, perkeleen bueno). Malossin MHR 50 on yksi parhaimmista 50cc-pytyist, mutta niinkuin J11 sanoi, huoltovälit on todellakin lyhyet, koska nuo midrace ja high-end 50cc pytyt on tehty lähinnä kisaamiseen. Kampiakselia kannattaa vaihtaa, mutta vakiokampurakin on hyvä, jos ei ole ajettu kauheasti. Kaasariksi tuo 21mm on luultavasti paras vaihtoehto. Hiilikuituläpät on minun mielestäni turhaa, ellei tavoittele todella kovia tehoja mopostaan (25-30hp).
Eli jos haluat välttämättä pysyä tossa MHR (50cc) pytyssä, hommaa SCR Corse Racingline 50cc ulkomailta (dam-sport, scootfast tai gearparts24).
Kaasariks 21-24mm kaasutin. Hiilikuituläpistä on apua korkeammilla kierroksilla. Todennäköisesti +25hp vireillä vakioläppärungolla et tee mitään.
0.4mm hiilikuituläpät, jos tavoittelet korkeille kierroksille tehoja. (oma mielipide).
Kiertokangen suosittelen vaihdattamaan. Tulee halvemmaksi, eikä siinä ole mitään muuta eroa "kisakampiakseliin" kuin hinta ja valmistaja. Esim. Metrakitin kiertokanki vois olla iha jees. (löytyy mopo-sportilta).
Jos toi tulee matka-ajoon ja temppuiluun, kuten tuossa ylemmässä viestissäsi kerrot, myy MHR pytty eteenpäin / peru tilaus, koska se on siulle sitten yks vittumaisin sylinteri noihin asioihin.
Ja hyvin todennäköisesti leikkaa kiinni, jos kaasuttimen säädöt ei ole hyvät ja ajelet miten sattuu (tasakaasulla, moottorijarrua).