Tässä projektissahan pitää vetää kaikki överiksi, niin siksi ilmaputsarinakin on Stage6 30cm pitkä putsari
. Kyseessä 30x30 ''pala'' josta pitäisi leikkata skootterin vakioputsaria varten sopiva pala, mutta miksi sitä ei voisi käyttää myös vaihteellisessa mopossa!
http://www.maxiscoot.com/double-mousse-de-filtre-a-air-universelle-stage6.htmlTuollainen ilmestys, pitäisi tuokin vain vääntää sopivaan muotoon.
Tekniikkaanhan on rahaa pistää sellainen just 500e, mutta sekin edellyttää sitä, että tuo nykyinen tekniikka myytäisiin pois.
Itseäni kiinnostaa eniten tuo Maxiscootin MXS GP2 90cc, koska tämänhetkisistä sylintereistä se tehokkain.
Maxiscootin herrat olivat saaneet 32hp, tosin pytty ei ollut täysin vakiokuosissa. Tuon pytyn edellisestä versiosta eli GP1 oli taas saatu Gearpartsin penkissä 28hp.Hintaahan pytty+kampura setille kertyy se 680, joka tarkoittaa sitä että rahankeruuseen olisi ryhdyttävä.
Budjetin puolesta ja itseni mielestä parhain vaihtoehto olisi MVTn 90cc pytiskä, kuuluu Hyper-racing luokkaan. Sylinterissä 7-huuhtelua (vrt. Prorace 6-huuhtelua.) Viilaahan tuolle varmaan voisi antaa ehkä, jopa, hiukan?
Kansihan on ''normaali'', eli ei ole kaksiosainen kuten monissa muissa H-E pytyissä.
Toinen varteenotettava budjettiluokan vaihtoehto on BRK/Airsal 88. Pyttysarjahan taisi olla keväällä Scootfastilla vajaa 400e (pytty+kampura.) ja esimerkiksi Team Fouleck 33 menestyi todella hyvin kiihdytyskisoissa Ranskassa tuon pyttysarjan ja Mostin 80-90 putken kanssa. Taisivat voittaa jopa mestaruuden tuolla setupilla vuonna 2013.
Olisihan se kiva pistää tekniikkaan rahaa, mutta yhdeksi ongelmaksi muodostuu aikataulu. Koska 31.1 loppuu ilmoittautumiset ACSään ja viimeistään silloin pitäisi olla 80% valmista, ja täysin keskeneräisellä koneella tuonna voi olla vaikea päästä