Violetin, jo useampaan kertaan korjattu, kaasuttimen kumikurkku repeyty totaalisesti em. ajokerralla. Hieman vajavaisilla säädöillä kuitenkin pysty ajaan, vaikka kone röpötteli ja booaili miten sattu
Tallilla raapasin kumikurkun irti sen alumiinilaipasta ja hitsasin laippaan putken tumpin, johon kaasarin sai letkulla kiinni. Tämän jälkeen säädöt meni aivan metsään, eikä tyhjäkäyntiä löytynyt ollenkaan.
Vika paikallistettiin tyhjäkäyntisuuttimeen, jossa oli hiuksenhieno roska. Puhdistuksesta huolimatta ala- ja keskikierrosalue oli todella rikkaalla, eli imukaula oli vuotanut aikasemmin enemmän tai vähemmän. Seosruuvin ja neulan säätöalue ei riittänyt korjaan tilannetta.
Koska suuttimia ja neuloja ei ollut heti käden ulottuvilla, hain testimielessä kannullisen E85 polttoainetta. Tällä oli sen verran positiivinen vaikutus, että ala- ja keskikierroksilla seos on nyt kohdallaan, mutta ylärekisteri veti inansa laihalle ja nopee kaasun avaus piiskaa putkesta ketunhäntää