Derdi DRD Pro SM 80cc malossi

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derdi DRD Pro SM 80cc malossi

ViestiKirjoittanut Shape » 14.5.2015 12:50

Tuna-71 kirjoitti:Muistaakseni olivat joskus dynotelleet kelkan koneita eri öljyprosenteilla (toki seossuhteet oli korjattu aina tarpeen mukaan): Muistikuvien mukaan paras teho saavutettiin jossain 5-6% tietämillä, mutta sitä en mene vannomaan että kokeilivatko enää suurempia prosentteja.


Oliko kyseessä tämä tapaus?

Mikko Vainiopää kirjoitti:4.3.08 Öljyn määrä 5 %

Kuten on kaikki, itse mukaan lukien aina luultu, että mitä enemmän öljyä sitä vähemmän tehoa. Se tieto ei pidä paikkaansa. Brp:n huolto on tutkinut asiaa ja päässyt selvyyteen, että suurempi öljyn määrä pitää kitkapinnat viileämpinä, liukkaampina, vähentää jäätymistä ja yhteisvaikutuksena lisää tehoa. On olemassa hyviä öljyjä, mutta rotax moottorille on kehitetty oma öljy nimeltä XP-S. Siksi suosittelen voimakkaasti käyttämään ainoastaan sitä öljyä 5 % seoksena. Vaikka öljy on arvokasta, se on myös koneellesi paras suoja kiinnileikkaamista vasten. On sylinterin ja männän vaihtokin kallista. Asiasta kertoi minulle juuri Janne Tapio.


Terveisin

Mikko


http://www.mikkovainionpaa.com/blog2.html#040308
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Aleksii|
Pyörä:
Kisa derbi
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
15.9.2009 10:45
Re: Derdi DRD Pro SM 80cc malossi

ViestiKirjoittanut Aleksii| » 14.5.2015 16:05

Oliko muuten kiertarilla paljon ajettu, kun päätti katketa?


2013 kesällä imatran kisassa meni kiertarin alalaakeri tunteja tasan 30. 2014 keväällä ekat testit ja poikkes (kuva ylhäällä) Kone oli just tehty uusilla laakereilla/sfefoilla/tiivisteillä ja veivillä.

.Juho tuo sinun linkki näyttää jotakin airsalin mäntää?

Veikkaisin että tommosessa vesipyssyssä TTS aka. Power1 Racing välttää oikein hyvin, eikä m-renkaan juuttumisestakaan tarvise huolehtia.


Tämä taitaa lähteä testiin ja helppo hakea motonetista eikä tarvitse tilailla suuria määriä kerrallaan. Kiitos vinkistä!

Malossin paketti saapui tänään, näillä pitäisikin sitten pärjätä melko pitkään:

Kuva

Tilasin siis MHR Team mod-head pytyn:

Kuva

Siinä 50cc ja 80 cc. Kummatkin MHR Team mod-head ja melkoisesti erinäköiset:

Kuva

Kuva

Mielipiteitä?

Kokeilin alustavasti pyttyä lohkoon:

Kuva

Sorvattavaa on paljon ja kokemusta vähän. Olis edes laitteet:D Tämän operaation mielellään luovuttaisin jollekin saman homman tehneelle tietysti korvausta vastaan. Mielellään 100 km säteeltä Lohjalta, saa ilmottautua!
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derdi DRD Pro SM 80cc malossi

ViestiKirjoittanut .Juho » 14.5.2015 16:34

Korjasin linkin.

Onks tuo Malossin kiertokanki 16mm vai 18mm alatapilla?
Kuvan perusteella veikkaisin 18mm.

Joissakin 65/80cc crosseissa käytetään 18mm alatappia.
Alapään neulalaakerin kokoa en ulkoa muista..

125cc crosseilla ammattilaistason kuskit ajaa korkeintaan 50h, ennen kuin alapään neulalaakeri sulaa. Näin kertoi mp-huoltoukko.
Että tuollaisessa kovakierroksisessa 50cc koneessa voi olla max. elinikä sille alapään neulalaakeri 20-30h luokkaa (kisakäytössä)?

Kummatkin MHR Team mod-head ja melkoisesti erinäköiset

Onhan noissa melko reilusti eroa..
Lohkoista saa kyllä ottaa melkoisen paljon tavaraa pois, ettei portaita jää tukkimaan kanavia. :D

Onks muuten tuossa 80cc Teamissä minkä kokoinen pakokanava?
Aleksii|
Pyörä:
Kisa derbi
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
15.9.2009 10:45
Re: Derdi DRD Pro SM 80cc malossi

ViestiKirjoittanut Aleksii| » 16.5.2015 18:06

Onks tuo Malossin kiertokanki 16mm vai 18mm alatapilla?
Kuvan perusteella veikkaisin 18mm.


Huono muistikuva on, mutta muistaakseni 16. Tästä ei varmuutta.

125cc crosseilla ammattilaistason kuskit ajaa korkeintaan 50h, ennen kuin alapään neulalaakeri sulaa. Näin kertoi mp-huoltoukko.
Että tuollaisessa kovakierroksisessa 50cc koneessa voi olla max. elinikä sille alapään neulalaakeri 20-30h luokkaa (kisakäytössä)?


Suurin vaikuttaja huoltoväleihin taitaa olla itse kahvankääntäjä? Vetomiehillä ei kauaa laitteet kestä, varsinkin, jos kaikki mahdollinen voima otetaan ulos. Ajateltiin vaihtaa veivi jossain 15 tunnin kohdalla (mikäli edes sinne asti päästään hajoomatta)

Onks muuten tuossa 80cc Teamissä minkä kokoinen pakokanava?


Pitää selvitellä..

Sitten tämänpäiväisiin juttuihin:

Kuva

Lohkojen avarrus siis aloitettu. Hommattiin kopio dremel ja ei muutaku silmät kiinni ja sinnepäin:D Tähän siis tarvitaan neuvoa.

Kuva

Kuva

Kuva

Uskaltaako vielä enemmän tasoittaa alaspäin lohkoon noita huuhtelujen lähtöjä, jotta ei olisi niin suurta porrasta. Mites tuo toisen kuvan isojen huuhtelujen porras, kannattaako ottaa pois, niinkuin ensimmäisessä kuvassa? Viimeisessä kuvassa hyvin näkyvissä tuo porras.
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: Derdi DRD Pro SM 80cc malossi

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 17.5.2015 12:48

itte ottasin vaan kaikki pykälät pois kaikista huuhteluista että se on ihan tasanen
V99
Pyörä:
Derbi drd sm
Paikkakunta:
Kivijärvi
Liittynyt:
6.8.2013 22:36
Re: Derdi DRD Pro SM 80cc malossi

ViestiKirjoittanut V99 » 18.5.2015 17:06

Joo, eli lohkoista kaikki pykälät pois. Yksi lohko kerrallaan sylkkää välillä koittaen lohkoon, että ei tuu otettua liikaa. Kannattaa tehdä huuhtelu am6 tyyliseksi, eli tee huuhtelut sellaisen kahvikupin korvan muotoiseksi.
Kannattaa myös avarrella ja muotoilla tuota läppäkanavaa, siitäkin löytyy ihan kohtuullisesti työstettävää. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö taas sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Aleksii|
Pyörä:
Kisa derbi
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
15.9.2009 10:45
Re: Derdi DRD Pro SM 80cc malossi

ViestiKirjoittanut Aleksii| » 19.5.2015 17:32

Noniin nyt lohkot käynyt malossi jumalan silmien alla ja siunaus tuli pienen viimeistelyn kera. Männänrenkaan päittäisvälykseksi malossi ohjeensa mukaan ilmoittaa 0,15 mm. Tätä kuitenkin hieman suurennetaan about 0,18-0,2 mm. Syystä, että joskus saattaa tunninkin ajaa radalla putkeen, joten onpahan pelivaraa. M-rengas useimmin sitten vaan vaihtoon. Sama tehtiin 50cc:n kanssa. Malossin ohjeen mukaan squish adjustmentti on 0,55. Tähän myös hieman suurempi ainakin 0,7. Pitää muistaa mitata se tarkasti! Sytytyksen ennakko voisi olla 3,2-3,3 ennen yläkuolokohtaa.

Moottorin kasaus alkaa perjantaina. Vanteista soittelin symoticille ja pitäis viimeistään saapua ensi viikolla. Toivottavasti pääsis jo ensi viikon torstaina tattarinsuon kartingradalle säätämään/ajamaan!
Aleksii|
Pyörä:
Kisa derbi
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
15.9.2009 10:45
Re: Derdi DRD Pro SM 80cc malossi

ViestiKirjoittanut Aleksii| » 28.5.2015 20:09

Tänään oli sitten ensimmäinen ratapäivä Helsingissä. Mopo toimi hyvin, sytkä oli kohdallaan ja pääsuutinta tiputettiin 5 pykälää, nyt siis 165. Vieläkin tulpan mukaan rikkaalla, mutta ajossa toimii, joten olkoon. Takavanteesta meni 1 pinna rikki, ei muistettu kiristää. Oli liian löysällä ollu ja pääs hajoomaa, joten oma vika.

Tuossa kuva tältä päivältä: Kuva

Ajettiin noin 2 tuntia tänään. Ihmeellisesti mopo toimi ja pääs yksin ajamaan koko ajan. Pieniä juttua tuli huomattua, kuten:

Tanko oli vino -> säädetään suoraan
Etujarrulevy kiero ja kulunut -> saa tarjota uutta vastaavaa. Vanne oli just pinnotuksessa ja todettiin suoraksi, joten levy vino.
Keula ehkä hieman löysä, jarrutuksissa menee melko pohjaan-> lisää öljyä?
Putki vuotaa ja änkkärin liitos kumi halki tärinän johdosta. Pitää muuttaa putken asentoa ja tehdä parempi kiinnitys änkkärille, jotta ei pääse tärinä hajottamaan.

Voimaa oli tullut selkeesti lisää. Pikaisilla testeillä 50cc:n parhaasta kierrosajasta lähti sekuntti pois tällä kokoonpanolla. Varmasti lähtee toinen sekuntti, kun saa kuivan kelin renkaat alle ja oppii ajamaan.

Tänne en jostain syystä saanut videota lisättyä, mutta youtuben puolelta löytyy lyhyt pätkä: https://www.youtube.com/watch?v=PzFMZF_SZ3E

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista