Stanced Kymco by n3d

n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 15.8.2015 22:46

Kiitos :P

Keep going meininkiä kaipaankin enkä työnnä se suohon meininkiä :lol:
Kuitenkin paljon kirjoittelen kun on tätä aikaa ja näen että täällä käy lukijoita vaikka kommentoijia on vähän. Kohta tuhat lukijaa!

Lähinnä siis teen konttorihommia eli muokkaan kuvia koneella ja kirjotan näitä tekstejä :P Työntekoon en vaan osaa verrata kun voi juoda kaljaa ja kuunnella musiikkia samalla ja voi valita työajat ja nukkua pitkään. Tosin palkkakin on aika huono :lol:

Olin nyt mökillä ja luin tilaamiani GTI magazineja. Päässä pyöri nukkumista vaikeuttavasti ajatuksia skoban tulevasta väristä. Nyt kun oon kotona niin voin muokata kuviin väriehdotuksia ja aika menee kivasti koneen äärellä. Mut hyvä että on harrastus joka kiinnostaa!

Tuli muuten aika loistoidea. Projektorivalojen taustan kun saa maalata koska siinä taustassa ei ole heiastuspintaa, joten teen projektorivalon umpion sisään ja maalaan umpion jollain rajulla värillä 8)

Ja ehkä otan umpion lasin kokonaan pois jolloin ollaan aika uniikin tuotoksen äärellä. Projektorivalot sattuu olemaan aika pitkiä joten taidan rälläköidä lampun puoliksi ja ottaa talteen projektorilinssin ja kehitellä sen taakse esimerkiksi led-paneelin tai h7 polttimon.

Umpion sisään asennettu projektorivalo ei ole uusi idea mutta keksin sen vasta tietämättäni. Työvalo olisi saattanut paistaa vastaantulijan silmään. Tällanen olisi tulossa suunnitelmien mukaan:

Kuva

Pinkki viiva on se mistä sahattaisi. Viistoon tosin että valo osoittaa maahan.

Koitan saada väreiltä muokattuja kuvia kohta ulos jotta näätte mitä on tulossa. Jotain huikeeta kuitenkin!
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 19.8.2015 0:06

Tänään meni aika yliopistossa opiskelevien veljien fillareiden säätämisessä. Välystä oli joka välissä ihan oikeesti!

Jotenkin en osaa arvostaa näytössä numeroina näkyvää työn tulosta niinkuin muuttuneena skootterina tai autona näkyvää työn tulosta. Tosin istumatyöllä tienaa sitten enemmin fygeä jolla saa niitä stage6 palikoita :lol:

Niiden hommien jälkeen sitten rupesin hieman tutkimaan Kymcoa ja purkamaan keulaa. Eturengas ja pumput lähtivät oletetusti helposti irti ja aikaa ei ollut tarpeeksi purkaa pumppuja. Seuraavana tallipäivänä sitten.

Irrotin myös umpion ja etukatteen. Etukatetta oli näköjään korjailtu mutta kuitenkin sen verran hyvin ettei sitä tarvitse uusia. Muovin juottaminen ois kyllä yksi harvoista vahvuuksistani. Oisko kellään ideaa tällasen umpion lasin irroittamiseen?

Kuva

Huomenna kokeilen kuumailmapuhaltimella. Paljon löyty netistä tietoo mutta vaatii kuulemma aikaa ja kärsivällisyyttä. Aikaa mulla on mutta ei kärsivällisyyttä :lol:

Umpion asentaminen ilman lasia onnistuisi kyllä rälläkällä mutta kyllä minä sen lasin jätän niin näyttää asiallisemmalta eikä tarvii selitellä kellekään sitä :)

Kävin myös Biltemassa katsomassa noita projektori sumuvaloja. Oli just sellaiset loistavat että ne saa purettua. Mutta ostan ne sitten kun saan umpion lasin irti. Umpioon saisi ilman lasin irroitustakin asennettua projektorivalon mutta ei se olisi niin hieno jos ei pääsisi maalaamaan lampun taustaa.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 19.8.2015 23:15

<Skootterin umpion lasin irroitus> :nörtti:

Ja projekti etenee nopeasti. Eilen vielä tuskailtiin umpion purkamisen kanssa ja tänään lähettiin kokeilemaan umpion lasin irroitusta. Kyllä se näytti olevan tiukasti siinä ja niin se kyllä olikin. Ensin koitin hiustenkuivaajalla lämmittää tiivistettä pehmeämmäksi. Eihän siitä tullut mitään. Sitten otettiin kuumailmapuhallin kouraan ja johan alkoi pehmetä. Lasikin ja muovi tosin. Eli piti vähän kerrassaan lämmittää ja se pysyikin kauan lämpimänä koko umpio.

Kuva

Näilläpä lähettiin työstämään. Talttapäämeisseli kampeamiseen, mattopuukko tiivisteen leikkaamiseen ja kuumailmapuhallin sormien lämmittämiseen. Jos joku haluaa tehdä saman homman mopolleen niin saapi tulla kysymään tarkemmat ohjeet siihen. Kaveria ei tarvitse tällä hommalla vaivata. Hyvin onnistuu itsekin kun ei tarvitse levittää samalla kun kuumentaa. Se pysyy kuumana pitkään. Umpion taustamuovit saattaa sulaa aika helposti pilalle. Kyllä ne mullakin suli mutta testasin niin ei se näy kun laittaa tuon etukatteen.

Kuva

Valmis! 3 tuntia sulateltiin ja leikeltiin tiivistettä. Reunat näyttää röpeliltä mutta se on vaan tiivistettä. Uuethan tiivisteet siihen laitetaan ja katotaan sitten millanen homma se on. Hyvä ois kuitenkin olla tiivis niin ei pääse kosteutta sisään.

Ja sitten päästään asentamaan projektorivaloja ja ledejä ja maalaamaan tausta jollain kivalla värillä 8)
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 19.8.2015 23:53

Kirjotan tämän saman päivän homman eri tekstiin koska joku umpion purkamista miettivä googlettaja kirjottaa tuon otsikon ja löytää tuon lasin irroitus tekstin niin eipä sotketa hänen ajatuksiaan muulla turhalla.

Elikkä tällanen takamus on umpiolla:

Kuva

H4 tai h7 polttimo pitää repäistä irti ja porata vähän isompi aukko tuohon. Ja sit laitetaan projektorivalon puolikas etupuolelle jollain lämpökestävällä massalla. Tuossa umpiossa on korkeussäätö niin sitä voi käyttää myös projektorivalolla.

Ledit tuli muuten postissa tänään.

Kuva

Johto on aika ohutta mutta valo on kirkas ja 12v.

Kuva

Pitäs vielä tehdä tuosta 6cm pitkiä ja 3cm pitkiä ledinauhoja että saan toteutettua valaistus ideani joka näkyy edellisellä sivulla. Juottaminen vaan vaatii varmaan aikansa kun en tiedä vielä miten noiden pätkät juotetaan. Lediä tuli siis 48cm ja 48 lediä jotka voi lyhentää kuulemma 3 ledin välein. Lasin irroitus helpottaa mukavasti ledien asennusta.

Tein tänään toisenkin mittarin tuuletusaukon. Tuli aivan loistava ja molemmat on suht symmetriset.

Kuva

Etukatteen kanssa nuo näyttää lähinnä hymyileviltä kasvoilta, mutta ei varmaan enää umpion asennuksen jälkeen.

Kuva

Yritin kans irrottaa pumppujen liukuputket mutta kuusiokolopultti pyöri vaan tyhjää. Yritin siis räikällä ja lekalla että tulee tarpeeksi terävä isku. Mutta ei. Sisuskalut vaan pyöri mukana. Onko kellään ideoita siihen? Vai pitääkö käydä liikkeessä jolla on pulttipyssy?
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 20.8.2015 0:15

pulttipyssyllä ite puran aina pumput, ei ne muuten aukea kunnolla
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut sitkuura » 20.8.2015 1:02

Mulla on yhet keewayn pumput missä on 6-kolokanta myös sisäpuolella, pura "yläkautta" jousi eestä pois ni pitäs näkyä. olikohan 10mm tuon koko, ja jatkoja tarttee :eek:
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 22.8.2015 23:34

Joo kiitti!

Siinä päällä on 12mm kuusiokolo. Pitää ostaa sarjana Biltemasta kun ei erikseen ainakaan siellä myydä. Ja sit palauttaa se käytön jälkeen :lol:

No ei. Saattaa sitä joskus vielä tarvita. Sit kun hidastetöyssyihin ja kaivonkansiin tutustuu :D

Oli vähän taukoo rakentelusta kun olin mökillä lukemassa taas GTI lehtiä 8)
Ideoita pukkas juu ja yksi oli tarkotus toteuttaa tänään mutta aika meni tuon umpion kanssa. Eli sellanen pien lippa etukatteen alalaitaan jonka maalaan etukatteen värillä. Olis sellaset tuplalokarit niinkun Yamaha WR:issä. Kuulostaa tyhmältä mutta näyttää sitten mahtavalta. Se on vaan yksi pieni yksityiskohta kokonaisuudessa maalien ja muiden jälkeen.

Tänään siis ahersin umpion kanssa. Tein alumiinipellistä tällasen kiinnikkeen projektorivalolle:

Kuva

Ja sitä ennen rälläköin ostamani Biltema sumuvalon kahtia:

Kuva

Valo siis toimii todennäköisesti Kymcon vakiopolttimolla ja jos ei ole tarpeeksi kirkas niin led paneelilla. Pimeillä teillä ei tällä ajeta mutta tarkotus on että tämä viritelmä näyttää tavan valolta vastaantulijalle. Pelkkä projektorivalon asennus jo muuttaa pyörän ulkonäköä kummasti. Tässä kuvassa vasen on vakiovalolla ja oikea projektorilinssin kera. Projektorin musta kehikko tekee heijastuspinnasta mustan:

Kuva

Kasaan Kymcon varmaan ilman umpion maalausta vielä, kun ei ole tiedossa minkä väristä on tulossa ja mielipiteet värin suhteen muuttuu kokoajan.

Tässä vielä kuva umpiosta projektoreineen, umpioineen ja kiinnikkeineen:

Kuva

Näyttää omaan silmään törkeän hyvältä itsetehdyksi. Pääsin jopa kokeilemaan tätä kokoonpanoa virran kanssa. Pettymys oli kun valoa pääsi projektorin takaa heiastuspinnalle. Tämä korjataan vielä. Jotenkin tiivistämällä ja vaihtamalla pultit matalampikantaisiin. Jotain keksin kuitenkin ajan kanssa.

Jos joku keksii tämän myötä tehdä samanlaisen viritelmän niin saa ostaa halvalla multa tuon toisen projektorivalon. ;)
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 24.8.2015 23:29

Tänään pyörähin motonetillä hakemassa pakoputkentiivistettä prätkään. Ei ollut. Sitten tutkin samalla löytyykö kilvenvaloa ja katevilkkuja. Ei ollut. Jotain piti ostaa joten käteen tarttu neon oranssi spraymaalipurkki kokeeksi. Maalasin sillä sitten palan muovia kokeeksi. Ja laitoin toki myös valkoisen pohjamaalin purkin ohjeiden mukaan. Pyysin veljeltä lainaan hänen akkukotelon kantensa ja en kertonut miksi. Nyt se on oranssi.

Kuva

Kuva

Tämän hetken suunnitelma on maalata koko skootteri puoliks tummanharmaalla ja puoliks oranssilla. Ja en maalauta liikkeessä koska ei tämä ole sen arvoinen. Edellisissä maalauksissa ei ole tullut valumia, mutta kun pihalla maalaa niin niihin tulee jotain epäpuhtauksia joten en pääse täydellisyyteen. Ei haittaa.

Sisäkatteet tulee siis oranssilla. Jos ne olisi harmaat niin näyttäisi liian vakiolta. Ja pitää jalkatilaan laittaa joku päällyste kun ei se maalattuna kestäisi. Ajoonhan tämä tehdään.

Pumppujen purkaminen. Kiitos sitkuuralle. Purin ne yläkautta sillä 12mm kuusiokolohylsyllä. Sieltähän tuli ulos jousi ja keulaöljyt. Mutta ei saanut yläkautta liukuputkea ja keulaputkea irrotettua toisistaan. Pääasia kuitenkin että pääsin miettimään paljonko sitä madallusta tehdään. Vasemmassa kuvassa pumppu on pohjassa ja oikeassa kuvassa madallusta on 6cm.

Kuva

Taitaa mennä liian matalalle. Taidanpa kasata keulan tuolleen madallettuna ja katella sitten miten se toimii sen kanssa.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 25.8.2015 23:52

Noniin! Tänään sitten kasasin tuon etupään ilman jousia. Ihan mielenkiinnosta että miltä näyttää ja mitä tapahtuu kun jouset pohjaa. Hyvin on tilaa liikkua renkaalla jouset pohjassakin. Ja mitä ois päivitys ilman kuvia:

Kuva

Vein remppapaikalta kadun varteen ja aikomus oli käydä koeajolla. Ja niin kävinkin. Helposti lähti käyntiin näillä säädöillä, mutta lämpiäminen vei aikansa. Imuäänet powerfiltterin kanssa ovat häiritsevän kovat muuten näin hiljaisessa menopelissä. Noo asia ratkeaa kun laitetaan pakoäänetkin kovemmiksi.

Kävin siis koeajolla pumput pohjassa ja tahallaan ajoin kaivonkansien päältä ja katukiveyksiltä alas. Ei tuntunut kovinkaan vaaralliselta tai vaikealta. Kääntyminen vaan tuntuu nihkeältä. Joten päätöksen tein että madallan sen 6cm ja joustovaraa jää mukavat 1,4cm. Etupäätä kasatessa tuntu että hölmön hommaahan tämä madaltaminen, mutta niinsanotut hyödyt voittaa haitat.

Loppuun vielä kuva. On tämä aika hyvässä mielessä tylyn näköinen ilman tuota umpiota ja madallettuna 8)

Kuva

Tässä vaiheessa alkaa tuo tuulenhalkoja tangon kate näyttää ylimääräiseltä. Pitänee miettiä sitä crossitankoa ja mittaristoa. Ja toki nuo peilitkin vaihtuu. ;)
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 26.8.2015 22:42

Tänäänpä kiertelin kaupoissa. Rautacarlsonilta tarttui käteen metri 5mm x 10mm lattarautaa ja motonetiltä keulaöljyä, mustaa kuumakestomaalia ja metallihilespraymaalilakkaa. Idea metal flake lakkaan tuli Finantun topicista.

Testailin jo lakkaa. Ainakin oranssissa metallihileet saa päämaalin näyttämään hienommalta, mutta eri valossa maali näyttää vaan vaaleammalta. Ei ole varmaa tuleeko kyseistä metallilakkaa tähän skootteriin.

Musta kuumakestomaali on umpioo varten kun ei ollut tummanharmaata kuumakestoa motonetissä eikä biltemassa.

Päivä meni mukavasti purkaessa kaikki katteet pois pidennyksen suunnittelua varten.

Kuva

Kyllä oli helppo suunnitella jatkot kun ei ollut katteita edessä. Lattaraudat on jo leikattu sopiviksi pätkiksi jatkopalaan ja suunnitelma on selvä. Enää lisää pultteja ja rei'ät pulteille. Tutkin myös mitä letkuja ja vaijereita pitää pidentää, mutta vaikuttaa siltä että pelkkä pidempi kaasuvaijeri pitää tehdä.
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 26.8.2015 22:47

Meikä spotattu torilla tavataan :D
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 30.8.2015 23:26

Lattarauta on siis 50mm x 10mm eikä 5mm x 10mm :P

Tänään sain mittailtua ja porailtua rei'ät lattarautoihin. Pultit on M12 joten kestää paremmin kuin hitsaten ja voi aina lisätä pituutta tekemällä uusia reikiä. Kätevää.

Kuva

Näillä mennään ja pituutta tulee lisää 12cm. Paljon piti raivata tilaa näille jatkoille. Ongelman tekee se että haluan myös perän matalaksi kun yleensä näitä vaan korotetaan perästä. Tankki pitäisi siirtää kuskin penkin alle jos haluaisi oikeesti tonttiin, mut mulle riittää 6cm madallus eestä ja takkaa.

Kuva

Kuva

Meinaan ostaa tähän uudet renkaat vaikka nuokin on hyvässä kuosissa. Isommat tai pienemmät. Tällä hetkellä 130/70 takana ja 120/70 edessä ja vannekoko 12 tuumaa. Pienet 110/70 renkaat edessä ja takana olisi hauskannäköiset mutta tyhmän kapeat. 140/70 renkaat tulee siis molempiin nurkkiin. Hintaa kertyy 50€ renkaalta eli aika paljon! Saa linkata toki halpis kumejakin tuossa koossa tai kaupata omat vanhat 8)

Kuva

Miks se sekopää laitto nyt kukan kuvan? Koska piirsin tänään sen ja aattelin että maalaan skootterini punaiseksi ja sitten liimaan kymmeniä kukkatarroja ja maalaan päälle oranssiksi. Tulis tollasta kuvioo eikä olisi tylsä nykymuodin kaksiväri pyörä. Mutta hintaa tulisi tarroille varmaan sata euroa. Kertokaa vinkki miten teen sen kahellakympillä? :nörtti:

Illat pimenee joka päivä aiemmin joten tänään lopeteltiin ajoissa ja huomenna jos saan kaverin apuun niin asennetaan jatkot kokeeksi ja puretaan maalausta varten.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 31.8.2015 22:17

Kuva

Nyt on jatkot kiinni 8)

Perä on vähän liian matalalla. Pitää tehdä 4cm koropala. Ja sen jälkeen voi korkeutta säätää mielen mukaan löystämällä jousta sen verran että näyttää hyvältä. Etupumput on vielä pohjassa kun oon keskittynyt perään. Ne nousee 2cm. Perä heiluu vielä sivusuunnassa mutta mietin tässä miten saan sen kuriin. Tällä hetkellä takavannetta voi liikuttaa sivusuunnassa lekalla ja sit tehdään vahvikkeet ja se jämähtää siihen asentoon. Tuloo hyvä.

Kokoajan kun rakentaa tätä niin alkaa tykkäämään tästä Kymcosta enemmän. :P
Vielä kun pääsis ajamaan joskus tällä :lol:
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 1.9.2015 22:43

Nyt on kokeiltu pulttien ja lattaraudan kanssa tehdä jatkot. Ei tule kestävää. Vaatisi vartin hitsaustyön saada kestävä. Etsin hitsausyrityksiä ja perushinta tunnin työlle on 65€ joten ei käy kalliiksi. Mutta jonotusaika on 2 viikkoa. Pitää sillä aikaa varmaan hioa katteet, laittaa holkit pumppuihin ja maalata umpio. Ja on mulla 15 muutakin tehtävää hommaa tähän mutta niistä myöhemmin :P
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 2.9.2015 22:21

Pora jumahti joten alotin hiomis ja maalaus homman. Maalipinta kun oli ennestään hyvä niin hioin vaan sen mataksi ja hyvä tuli! Sitten 3 kerrosta pohjamaalia ja 4 kerrosta pääväriä. Oranssia! 8)

Kuva

Metallihilelakka tulee vielä päälle. Harmaat sisustanmuovit vaatii vähän enemmän pohjatöitä. Eka pitäisi tehdä muut muutokset kuten ilma-aukot ja astinlauta. Astinlautarautajumalauta maksaa K-raudassa 70€ sopivankokoinen pala joten pitää kysellä muualta. Skootzstoressa myytiin joskus Agilityyn astinlautaa mutta ei näemmä enää.

Oli muuten kylmä aamu tänään... Ei kun pysytään aiheessa :P

Ja siks pitää nämä ulkonamaalaus hommat tehdä ajoissa valmiiksi.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista