Gilera Runner 172cc | 1/4 mile 15.069@131.2km/h video. sivu2

jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52
Re: Gilera Runner 172cc | 28carb | polini exhaust | v-force3

ViestiKirjoittanut jonttu` » 27.3.2016 4:29

Nytton haettu säätöjä kohdalleen.

tällä hetkellä 11.5gt rullat, polini evolution vastapainejousi. 125 suutin ja neula keski-asennossa.

nyt vielä vakio välit mutta saattaa vaihtua pidempiin. löytyy hyllystä.

Mites tuo viilaus nyt menee? mullakun on tuo 176cc gilardoni ehjä niin sitä voisi viilata ihan kokeen vuoksi. (harjoituksen)



videolla 10.5gr rullat muuten nyt sama setup
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52
Re: Gilera Runner 172cc | Ajovideo sivulla 2

ViestiKirjoittanut jonttu` » 22.4.2016 20:19

Hei.

Nyt on saatu malossi 172cc, 28 pwk, polini tehari yms setuppi saatu toimimaan niin lisää tehoa tekis mieli. :lol: huiput tällähetkellä 138km/h gps:ään ja keulii kaasusta tankki täynnä :seko: bensaa se kyllä vie :s

Mullakun on tuo vakio gilardoni ehjä niin olisiko suomessa semmosta heppua mikä sais siitä viilaamalla kaiken irti?

Vai onko jossain jotai mittoja mitä kannattas käyttää?

Jossain näin jotai pakoaukko juttuja mut en nyt löydä sitä. Siinä oli 50cc minarellìin ja isoon ja pieneen piaggioon jotain...
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52
Re: Gilera Runner 172cc | Ajovideo sivulla 2

ViestiKirjoittanut jonttu` » 24.4.2016 17:20

Tuli tuossa askarreltua Gilardoni 176cc sylinteristä portmap.

Kuva

Kuva ei ehkä mikään paras mutta mitat selviää. Mitähän tuolle kannattaisi tehdä? ei olisi tulossa päivittäiseen ajoon vaan nyt haettaisiin sitä "voimaa".

Pakoputken tekoon mikä olisi hyvä laskuri?

Pitää myös miettiä että nytkun tässä on mopopiaggion läppärunko niin voiko se muodostua pullonkaulaksi? näihinhän saa semmoista korotus adapteria millä saisi cr85 läpät kiinni.

lopuksi vielä että missä myytäisiin vinkuun niitä teriä? ja minkälaisella työkalulla huuhteluihin pääsee käsiksi? hammaslääkäripora?

Kaikki apu on tervetullutta. jos tiedät jotain tästä minulle vielä kovin uudesta aiheesta niin olisitko ystävällinen ja kertoisit? :lol:

Terv. joonas
Jakkinakki
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: Gilera Runner 172cc | Ajovideo sivulla 2

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 24.4.2016 20:26

Tiedän että tästä aiheesta on keskustelua täällä vaikka oot varmaan jo kaikki selannut läpi :D
http://www.motot.net/wiki/Viilaus
viewtopic.php?f=15&t=80072
viewtopic.php?f=33&t=84078
Ja lisään vielä että veikkaan että vaikka motonetistä tai ehkä biltemasta saa vähän vaikka minkämoisia teriä dremeliin. Varmaan myös jossain perus rautakaupoissa on jonkinmoinen valikoima.
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52
Re: Gilera Runner 172cc | Ajovideo sivulla 2

ViestiKirjoittanut jonttu` » 26.4.2016 11:17

jaahas eihä se pitkää sit toiminukkaa :paha:

sähköissä nyt jotain häikkää kun välillä vetää ihan normaalisti ja sit yhtäkkiä rötää ja lyö putkee ja sit taas hetken ehkä toimii ja taas rötää.. Pitää purkaa magneeto pois ja kattoa ettei ole mikään johto ottanu osumaa ja myös kaikki liittimet läpi ettei ole irronnut tärinästä.

mistähän saisi tietää vähän näistä pakoputkista että mikä on tehty mille kierrosluvulle? (maxi skootteri putkia)
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Gilera Runner 172cc | Ajovideo sivulla 2

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 26.4.2016 12:05

Pakoputken teossa olen itse käyttänyt Blair exhaustia, löytyy varmasti tältäkin foorumilta.

Skootteriin voit tehdä pakoputken jossa on suht kapea tehoalue suhteellisen ylhäällä koska oletus on että variaattori on säädetty niin että pitää kierrokset tehoalueella kokoajan.

Sylinterin pakoaukon leveyttä voit lisätä, sen suurin sallittu leveys riippuu siitä mikä on sylinterin halkasija (jottei männän renkaat pääse pullistumaan ulos ja katkeamaan pakoaukon reunaan). Itse olen tehnyt maksimissaan 69% leveitä pakoaukkoja, sylinterin halkaisijasta.

Pakoaukon korkeudella pääset nostamaan tehoaluetta ylemmäs ja tekemään "piikikkäämmän" tehoalueen, eli pakoaukon nosto vaikuttaa tehoalueen kierroksiin, taino oikeistaan pakoaukon aukioloaika, mitataan asteina esim. vauhtikselta, siitä hetkestä kun pakoaukko lähtee aukeamaan, siihen kun pakoaukko sulkeutuu, käytä esim taskulamppua apuna niin näet millon aukko aukeaa ja sulkeutuu.

Pakoaukon muodolla vaikutat myös siihen millainen tehoalue tulee, pyöreällä yläreunalla saat tasasisemman tehoalueen, kauhean kantikkaalla taas tulee piikikäs tehoalue ja riskinä on että männän renkaat katkeavat jos pakoaukko on kovin leveä. Eli pyöreä yläreuna ohjaa renkaat takaisin uraansa paremmin.

Pakoaukon keskimääräistä halkasijaa (senkin laskemiseen on laskuri) ja aukiolo aikaa käytät sitten pakoputken teossa. Ainakin minun silmiin tuo pakoaukko näyttää aika mataltalta, se tietysti riippuu iskupituudesta jne.

Huuhteluihin en ole isommin koskenut, niihin pääsee dremelillä alapuolelta käsiks (esim portaiden poistot ym. valuvirheiden poistot) ja sylinterin puolelta kulmavaihteellisella hammaslääkärin poralla.

Jos ei täältä löydy tietoa 2t virittämisestä niin koitappa taikoa käsiisi jostain Tiittasen kirja ja lue se läpi, löytyy paljon hyvää tietoa. Itse löysin kirjan PDF;fänä noin 5 sekunnissa, kirjoittamalla googleen Seppo Tiittanen...

Läpät kannattaa olla hyvät, itse kallistuihin joihinkin laadukkaiisiin esim v-forceihin, 85cc crossin läpät varmasti on myös riittävät. Multa löytyis jonkun 85cc läppärunko ja imukaula, laita yv jos kiinnostaa.

Niin juu ja myös pakoputken kartioiden kääntely onnistuu Blairilla ->

Kuva

Mun mopotopicista (jos sellainen on enään olemassa?) löytyy kans jonkun verran 2t moottorin virittämisestä.

-VinskiMo
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52
Re: Gilera Runner 172cc | Ajovideo sivulla 2

ViestiKirjoittanut jonttu` » 27.4.2016 18:10

tuo pätkiminen vaivaa edelleen... tulppa ja tulpanhattu vaihdettu, ei vaikutusta.

voiko tuossa koittaa aeroxin puolaa? molempiin menee yksi johto ja ne kaks sakaraa maissa, onko näissä viel jotai eroja kenties sisäisesti?

pirun kalliita nuo osat lähtee ostamaa näihi,,, kaikki johdot ja muut liittimet käyty läpi ja sama jatkuu...

eli toimii siis ehkä hetken kylmänä todella hyvin niinkun ei mitään vikaa olisikaan, menee hetki ja rötäys ja hyytyminen alkaa ja paukkaa samalla putkeen yhtäkkiä taas vetää normaalisti ja sama toistuu ei väliä ajaako pintakaasulla vai ei, toimii siis ehkä 4sek ja rötää 4sek ja sama ralli jatkuu...

:seko: :seko:
Judaxz
Pyörä:
Derbi Senda 08 //
Liittynyt:
8.11.2015 4:42
Re: Gilera Runner 172cc | Ajovideo sivulla 2

ViestiKirjoittanut Judaxz » 28.4.2016 1:11

Mikkeli spotattu :D Torilla tavataa. On muute nättiä tekniikkaa ;) :)
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52
Re: Gilera Runner 172cc | Ajovideo sivulla 2

ViestiKirjoittanut jonttu` » 28.4.2016 9:43

tuli testattua tuota roxin puolaa ja samaa tekee...

toisaalta himottas kisasähköt mutta sit häviäis valot..

cdi ja saattori jälellä :D molemmat "kalliita" :roll:
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52
Re: Gilera Runner 172cc | Ajovideo sivulla 2

ViestiKirjoittanut jonttu` » 28.4.2016 13:40

No tulipa tilattua sitten uusia osia hiukan,

-vakio staattori
-malossi digitronic cdi
-uusi vakiopuola
-uusi takavalo
-koneen puslia.
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52
Re: Gilera Runner 172cc | Ajovideo sivulla 2

ViestiKirjoittanut jonttu` » 8.5.2016 23:29

Runneri kulkee taas :)

Joko staattorissa tai cdi:ssä oli vikaa koska kiinni on nyt roxin puola ja rokkaa silläkin.

Koson mittarinkii asensin ja siihen sain tänään lukemat 138km/h 8)

Cdin vaihto siis poisti kierrosrajoittimen joka oli ennen 10krpm :paha:

Vielähän se sais kovempaa mennä.
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52
Re: Gilera Runner 172cc | 1/4 mile 15.068@131.2km/h video.

ViestiKirjoittanut jonttu` » 4.8.2016 9:31

Tällähän käytiin vartilla tuolla Motopark Fesitivaaleilla.

ajaksi tuli ekalla vedolla 15.069@131.2km/h ja tokalla 15.326@131.6km/h



Vielä on paljon tehtävää talveksi :lol: nyt kytkin on kadulle hyväksi todetuksi säädetty joten videot ja vedot ajettiin niillä, mutta eihä se viivalta piikiltä sitte lähtenykkää niinku tiesin jo.

Lisää kierroksia pitäs saaha koneeseen mutta männän keskituntinopeus nousee yli 20m/s jo 11500rpm niin alkaa mäntä olee kipurajoilla kun noin iso ja painava.

Jotain oon vakiosylinterin viilauksesta kyselly jossain mutta katsotaa katsotaan ;)

Stroukkaus käynyt myös mielessä mut sit mäntä jo yli 20m/s tulee 10500 nii uskaltaako tätä enää kierrättää sinne mahdollisesti 12500-13000? Eihän se pitkä aika aina tietysti ole mutta tämä on myös katu käytössä.
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Gilera Runner 172cc | 1/4 mile 15.069@131.2km/h video.

ViestiKirjoittanut tuuppari » 4.8.2016 15:36

Ihan hyvinhä tuo naukasee, pitäs itekki käydä vartilla joskus koittaa.
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52
Re: Gilera Runner 172cc | 1/4 mile 15.069@131.2km/h video.

ViestiKirjoittanut jonttu` » 4.8.2016 17:10

tuuppari kirjoitti:Ihan hyvinhä tuo naukasee, pitäs itekki käydä vartilla joskus koittaa.


mut ainahan sitä tekis mieli mennä kovempaa ja starttihan tossa meni ihan harakoille... ikinä ennen käyny stripillä nii ei oikee osaa sillee lähtee niillä valoilla et oikeesee aikaa aukasee kaasun ettei se mieti sitä hetkee siin enne ja vihreet palanu jo hetken.

Mut meneekö se sit ennakoinnin puolelle? malossi maxi delta kytkin tähän tulee ainakii nii saahaa säädettyä se lähtee tost viivalta sit paremmi nytkun on fly sinisillä jousilla.
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Gilera Runner 172cc | 1/4 mile 15.069@131.2km/h video.

ViestiKirjoittanut tuuppari » 5.8.2016 13:48

Reaktiohan tossa tekee paljon ja onha se paha ku ekaa kertaa on vartilla ottamassa vetoja, et mistä tätä nyt ajetaa. Sit ku niitäki on 2 eri mittausmenetelmää, millä se lähtökello alkaa tikittää. Mut tossa se kai lähti laskemaan ku mopo liikahti, eikä sillo ku valo syttyy. Paljonko sulla oli reaktio ja 60 jalan tulokset...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista