Päivitellääs taas tekemisiä.
Tosissaan viimekerralla kun tallilla kävin tuli laiteltua kone kasaan ja ketjuja vähän mallailtua, että mihin kohti suurinpiirtein ne tulisi. Vklp olikin sitten muita menoja joten eipä peeveliä kerennyt laitella...
Tänään (16.5)
kuitenkin tuli tallillta oltua jokunen tunti ja kyllähän se edistyy mallikkaasti.
Ensimmäisenä projektina oli suunnitella takajarrupumpulle paikkaa, no pienen mietinnän ja dremelin jälkeen rupesi paikka löytymään.
Vanhasta mankiin tarkotetusta pumppu kiinnikkeestä muokkaillaan sopivaa.
Pumppu siis tulee moottoriin kiinni kahdella pultilla, oli ainoa tukeva ja toimiva vaihtoehto.
Kuitenkin pienen mallailun jälkeen päädyin tähän
Eli pitää tehdä uusi reikä rautaan ja hieman muovailla. Tuen avulla ei pumppu vispaile ympäriinsä kun jarruttaa.
Sitten takajarrun letkujen mallailua.
Pitää kiinnike rautaa muokkailla ja satulalle näyttää dremeliä jotta saa vanteeseen mahtumaan levyn kanssa. myöskin näyttävästi pitää vaihtaa sisäkumin venttiili puoli vetopuolelle, sillä venttiili tulee jarrujen tielle.
Nippuside tulee olemaan väliaikainen, pitää ostaa oikea kiinnike letkulle.
Löyhästi kasattu takarengas ilman levyä.
Tuli myöskin keula kasailtua ja uhrattua ulkojouset kuuluisalle "amis madallukselle"
Todella passelit ja onnistuneet kuitenkin jouset asettui paikalleen ja nesteet meni kivuttomasti sisään. Onneksi eivät ulkojouset uutena kauheasti maksa joten voi pientä morkkista sillä lieventää
Seuraavaksi sitten pitäisi tosissaan jarrut laittaa kunnolla kiinni ja ilmata, sitten pitkälti rupeaa mopo olemaan kuosissa.
Seuraavaan kertaan Kinkki kiittää ja kuittaa