Eilen tuli leväytettyä kone ja vaihdettua mg-laakeri ja kampuran stefat. Tänään jatkettiin pytyn hoonauksella (välystäkin alkaa jo olla ihan kivasti), männän muokkauksella ja paketin kasauksella. Sytkää säädettiin melko myöhäiselle.
Moparilta tuli haettua pari mäntää, tulppia ja yleistä koneremppasälää. Myyjälle tuli näytettyä mäntää, sanoi että polttoainepuolen syytä olisi sulaminen... Ovat kuulemma 10 vuotta jo myyneet samoja mäntiä kun valittelin alumiinin laadusta.
Männästä tuli otettua hieman ohuempi lastu laesta, helmat lyheni 4,5mm ja katkoskohtakin siirtyi.
Mutta, testipaikalle ja HC kuupat jesarilla kiinni. Tulos ekalla vedolla 112,4km/h@GPS. Veti aikas kevyeen välit joten pajalle ja 15 piikkistä eteen. Uutta tesmiä ja huiput enää 107km/h, alkoi se siinä kilistäkin epäilyttävästi. Sytkää aikaisemmalle ja uutta vetoa: pienillä vaihteilla kiertää enemmän ja vetää napakammin, mutta eipä se siltikään jaksanut vetää nelosta loppuun.
Huomenna pitää katsoa onko rengas tallella, vaihtaa 14 piikkinen takaisin ja ehkäpä wräpätä putki. Jotain muutakin saattaa tulla säädeltyä.
Ja videon linkin lisään viestiin, jahka se on latautunut juutuupiin.
Ja niin...
Jos kovempaa vedät kuin minä, lupaan ja vannon(kautta emännän vihan ja jurotuksen) että yritän vielä tänä syksynä päästä kovempaa
Tuli nimittäin jo vähän ikään kuin luvattua että mopo jää talviteloille
Taitaa käydä jiiteen matka pajalle kukkakaupan kautta.