Tunturi Break -> Kisakäyttis saavutettu joten lukkoa!

Nalle Puch
Re: Tunturi Break -> Kisanen käyttömopo: Metra Ja Dellu kiin

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 6.11.2011 22:58

Lainaile jostain GPS kyytiin, niin selviää todellinen lukema.
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc

ViestiKirjoittanut pbt » 7.11.2011 16:21

jooh onhan mulla puhelimessa gps jolla noi luvut saatiin :D Mutta ei siihen oo kyllä paljoa luottamista
pbt
Pyörä:

ViestiKirjoittanut pbt » 9.11.2011 16:49

jooh nyt olis sitte metrakitin imupuoli hitsausta vaille valmis. Sen jälkeen ylös virtaus kanavia parannellaan. Ja käytetään porautuksessa. Tuli tuossa vaan mieleen kun tota vinguttelin että samalla vaivalla tuohon läpät istuttaa mutta onhan ne mopot ilman läppiäkin kulkenu.

Kuva imupuolesta:
Kuva
pbt
Pyörä:
Re: Tunturi Break -> Kisanen käyttömopo: Metrakitin kuulumis

ViestiKirjoittanut pbt » 11.11.2011 16:59

Nonniin "teho" pytystä kuvia:

Imu:
Kuva

Hitsattu aluksi umpeen jolloin korjattiin kierteet ja sen jälkeen avarrettiin kokoon 19mm.

Pako:
Kuva

Vakio lukuun ottamatta sitä että pako on sylinterin putkeen asti saman kokoinen.

Huuhtelut:
Kuva

Portaat vingutettu portaat huolella pois mutta vielä kesken.

Aukot pytystä päin.
Kuva

Ylä-tiiviste pintaa laskettu 0,5 mm ja ala-päästä arviolta 0,1 mm
Nalle Puch
Re: Tunturi Break -> Kisanen käyttömopo: Metrapytyn kuvasarj

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 11.11.2011 22:20

Aikas hienosti imupuolen laippa uusiksi. Pakokanava näyttää... hmm... aika kuoppaiselta. Se varmaan siistiytyy vielä?
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
pbt
Pyörä:

ViestiKirjoittanut pbt » 11.11.2011 22:37

kyllähänse siitä suoristuu kun löytyy oikeenlaiset viilat kun koulun vingut on tommoseen sinne päin tekemiseen.
pbt
Pyörä:

ViestiKirjoittanut pbt » 13.11.2011 21:37

nonniin näyttihänse gps oikeat lukemat: 76,4 km/h. Joka mun mielestä hyvä saavutus tunan vakio pytylle ilma viilausta (lukuun ottamatta pako aukon oikaisua). Niin joo pitäisköhän huolestua kun ajaa pienillä kierroksilla esim. taajamassa 4 vaihteella 40 niinkuin runko laakerit huutais. Ääni katoaa sitten tehokierroksilla tai sitte ne vaan peittyy imuäänien taakse.
Nalle Puch

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 13.11.2011 21:42

pbt kirjoitti:nonniin näyttihänse gps oikeat lukemat: 76,4 km/h. Joka mun mielestä hyvä saavutus tunan vakio pytylle ilma viilausta (lukuun ottamatta pako aukon oikaisua)

Oho, 76 km/h viilaamattomalla Puchilla kuulostaa mun mielestä lähinnä mahdottomalta...
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.

ViestiKirjoittanut AGK » 13.11.2011 21:43

Katoppa, ettei sulla vaan ketjut rullaa jossain? Meinaa, ettei se ääni johdu ketjuista? Ei muuta, kuin perä ylös ja rengasta pyöritteleen.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
pbt
Pyörä:

ViestiKirjoittanut pbt » 13.11.2011 22:01

Nalle Puch kirjoitti:
pbt kirjoitti:nonniin näyttihänse gps oikeat lukemat: 76,4 km/h. Joka mun mielestä hyvä saavutus tunan vakio pytylle ilma viilausta (lukuun ottamatta pako aukon oikaisua)

Oho, 76 km/h viilaamattomalla Puchilla kuulostaa mun mielestä lähinnä mahdottomalta...

Kuullostat epäilevältä? kyllä se sen menee :D kun kaverin hmn mittari näytti 73 ylämäkeen ja ei ne autot kauaksi pääse jos ajavat tiellä 80. Ainniin unohin sanoo että välit on 13/30

Ja joo ketjut saattavat olla aikalailla kireellä :D
-slayer-
Pyörä:
ne kaikki kakskytä

ViestiKirjoittanut -slayer- » 14.11.2011 0:57

Nalle Puch kirjoitti:

Samaa mieltä nallen kanssa. Mitäs tämän vakiopytyn kaverina oli? Kaasutin, pakoputki ja minkälaisilla välityksillä(en tiedä ymmärsinkö oikein, että lortto ja metra)? Ettei olis ylipitkää välitystä ja alamäkeen napannut tuon nopeuden?

Meinaan tuo lukema on mulle niin tuttu, saman otti Super Sportti 50-Autisalla, metran putkella, 18mm lortolla(vai oliko se 16mm, saatto olla) ja 13/36 välityksillä. Pyttykin oli siistitty, kansi tehty ja mäntänä toimi L-renkainen. Ite mopo sulla tiesi break, mutta koska tässä on pienemmät pyörät lisää tämä entisestään epäillyksiä. Ei kait toi niin aerodynaaminenkaan ole :)

Sori vaan tämä kauhea epäily, hienoa jos nappaa ton verran viilaamattomalla, mutta se vain tuntuu lähes mahottomuudelta.

Metrasta: Vielä kun siistit imua ja pakoa niin tuo on oikein mukava sylinteri. Vaatii vaan kaveriksi hyvän männän :)

Ja vinkki mertan putkea koskien: Tee parempi kannake putkelle, tuollainen ilmastointikisko (siis jos silmäni näkee oikein että on vain tällainen kannakkeena) päästää putken täriseen niin pirusti että rikkoo ajan kanssa pakopuolelta kierteet, etenkin kun vähän vielä johonkin kantoon kolauttaa.

Pirun nätti Break kyllä sulla! Milloinhan viimeksi tällaisen olisin nähnyt liikenteessä..siitä on aikaa! Pentuna mökkinaapurin breakin tarakasta otettiin kiinni ja perässä tultiin rullalaudoilla kiskan pihaan :)
-slayer- kaikkien kirjotusvirheiden äiti
pbt
Pyörä:

ViestiKirjoittanut pbt » 14.11.2011 15:21

Kattoppas vaan slayerki kommentoi tänne :D Siis vakio pytty jota on sillälailla viilattu että pakoaukon oikaisin ku joku pälli oli sen vetäny päin sitä itseään. Joo ja pytylle ruokaa tuo 16mm kaasari ja vastapaineista vastaa mufflerin putki. Välit on 13/30 vaikka kuullostaa siltä että ovat aivan liian pitkät niin väärin arvasitte. Koska jaksaa keulia vielä 2 vaihteella piikiltä nypättessä ja välit kelaa loppuun sellasella 400m suoralla ja kone huutaa kuolemaa kun pääsee männän renkaitten sirityksen ohi. No huiput tuli tiellä mikä on suurimmaksi osaksi ylämäkeä tosin siinä oli myös alamäkeä mutta ei sellasia missä vauhti kerkiäs kasvamaan siitä minkä ottaa tasasella.

Metran pytyn imulle en aijo tehdä enää mitään kun eihän se imu saisi olla kiiltävä? Ja pakoaukon suoristan ja oikasen heti kun saan innostusta. Männäksi tulee l-profiili kuten vakio pytyllekkin kun tulee oikeaa kokoa mopparille.

putken kiinnityskin paranee kun vaan sais noi kärjet pysymään oikeella kohdalla kun tahtoo pakeliitti kulua liika paljon.

Eihän toi mikään ruusu oo mutta kukkiihan se perunakin. Sillä pääsee paikasta A paikkaan B ja tarvittaessa paikkojen C ja D kautta.

Tulipas pitkä teksti mutta toivottavasti selvensi.
Nalle Puch

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 14.11.2011 22:13

pbt kirjoitti:Kuullostat epäilevältä? kyllä se sen menee :D
Kuulostan epäilevältä, koska tuollainen vauhti ei mun kokemuksen mukaan onnistu noilla vireillä. Tai sitten pakoaukkoa oikaistessa on lähtenyt aika reilusti lastua? Jos se noin kulkee, niin mun parempi lähettää jatkossa pytyt sulle viilattavaksi. ;)
pbt
Pyörä:

ViestiKirjoittanut pbt » 23.11.2011 18:01

Nalle Puch kirjoitti:
pbt kirjoitti:Kuullostat epäilevältä? kyllä se sen menee :D
Kuulostan epäilevältä, koska tuollainen vauhti ei mun kokemuksen mukaan onnistu noilla vireillä. Tai sitten pakoaukkoa oikaistessa on lähtenyt aika reilusti lastua? Jos se noin kulkee, niin mun parempi lähettää jatkossa pytyt sulle viilattavaksi. ;)

No sitä en suosittele tekemään :D Noh joka tapauksessa eiköhän lopeta turha jauhaminen asiasta joka on erittäin lähellä totta.

No joo joka tapauksessa. Ensimmäiset liukkaan kelin ajotkin ajettiin :D mahtavaa ajaa kun saa 3 vaihteella piikillä nakella perää sivulle. 4 vaihteella ei sitte puhutakkaan että sutisi. En tiedä johtuisiko kaasarin säädöistä vai siitä että on liikaa pitoa tai että on liika vähän tehoa. Muuten toimii täysin.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita

ViestiKirjoittanut Throttle » 23.11.2011 18:34

Ei huonoa lukemaa tullut ;)

Muinoin itse pääsin Supersportilla 50 Autisalla, kp-kannella, 16mm, tp376, 13/3x väleillä 90km/h
Tunturin RR-stongalla..

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista