jonik1 kirjoitti:Varmasti vaikuttaa. Mulla pyöritti 10mm² kaapeleilla huomattavasti paremmin kuin vakioilla, vakiot tais olla 6mm².
Jep, huomasin itse äsken ku vaihoin noi jatketut kapeet johot yhtäpaksuihin ku vakiot niin johan alko pyörii tasasta vauhtia kokoajan sähköstartti ja johot pysyy viileänä! Yks ongelma ratkaistu ja sitte toi käynnistyminen ois seuraava.
Elikkä tulpan tarkistin uudellee että antaako millasta kipinää, ihan normaalin kokoista antas! Seuraavaks katoin läpät, ne aivan vähän raottaa, että tuskin vaikuttaa (ei oo kertaakaan ajettu ku ei lähe käyntiin). No sitten muistin ku kaveri puhu tyhjäkäynti suuttimesta niin sehän on tuossa kaasarissa tällä hetkellä 60 kokonen! Onko se liian iso? Minusta vähän tuntuu että joku 50kokone olisi lähempänä oikeaa jos kerran heti startatessa kastelee tulpan eikä ehi edes hörähtää tai mitään merkkejä antaa käynnistymisestä. Kyseessähän on Dellorto PHBG 16mm kaasari.
Tollainen akku nykyään siis kiinni.
Vielä lopuksi kysyisin noista takavalon johdoista! Mikä noista 3:sta johdosta on mikäkin, ei oo mitään hajua itellä noista, ja en oo netistä löytäny ollenkaa apuja. Eli jos joku tietää niin hieno homma niin osaan sitte oikein asentaa takavalon että se ei hajoa Nykysen ledilampun ajovalo/jarruvalo meni paskaks ku ei enää toimi, mutta rekisterikilven valo vielä toimii, mutta paljoapa sekin auttaa.
Kiitos jo etukäteen! Vähän ehkä turhaa päivittelyä tänne projektitopicciin ku ei oikein oo edes edistyny ku koittanu noita paria ongelmaa ratkoa, mutta paremmin sen vastauksen täältä aika varmasti saan