Aloitin jo koneen irroittamisen siinä luulossa että kiertokanki olisi mennyttä ja pytty piloilla...
Mäntä näyttää OK:lta, yläkerta kenties ehjä?
(Kuvan kone on 50cc varaosa kone)
Sitten huomasin kun olin pyörättämässä konetta että mäntä ei liiku mutta vauhtipyörä pyörii? Noh, vauhtiksen niitit on pettäneet
Empä ole nähnyt vastaavaa ennen.
Limpuista kokeilin kampiakselia ja huomasin että petilaakerien pesässä on hieman väljyyttä joten kone auki ja laakeripesälle tiukka sovite. Samalla vaihdan kiertokangen ja alakerran petilaakerit.
Läpätkin ovat selvästi vaihtokunnossa, uudet läpät hurjat 85€! Pelkkä läppärunko läppineen maksaa 70€
Myös ajattelin hieman vielä hifistellä läppäkanavaa. Teille enemmän katsottavaa ja rempan jälkeen se toivottu video.
Sillävälin tekniikana toimii vanha luotettava 50cc.