notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Kyllä se pidempi-iskuisen kampuran vaihtoehto oli suunnitteluvaiheessa esillä, mutta kuten tuolla aiemmin todettiin, se voi onnistua tai mennä metsään. Päätettiin tässä vaiheessa mennä varman päälle ja ottaa vakio iskunpituus. Kestävyys ja luotettavuus on kuitenkin yksi oleellinen tekijä ja pidempi isku, vaikka kaikki muokkaukset onnistuisi hyvin, lyhentäisi ainakin männän vaihtoväliä jossei muuta.
Toisaalta, pitäähän sitä jotain viritysmahdollisuuksia jättää tuonnemmaksi, muutoin kehitys pysähtyy
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
DRD Pro Racing Team:ssä on paikka vapaana yhdelle "kisakuskille".
Kiinnostuneelta edellytetään omia ajovarusteita ja ajajalisenssin hankintaa.
Kaikki muu tulee tallin puolesta.
Kiinnostuneen asuinpaikka olisi hyvä sijaita niin, että sieltä pääsisi torstai-iltaisin Helsingin Kartingradalle tattarisuolle, missä pääosin harjoittelemme ( maksaa muistaakseni 5€/kerta, pyörämaksun hoitaa talli ).
Koska vain lahjattomat harjoittelee, aikaisemman kisakokemuksen omaavan asuinpaikalla ei ole väliä.
Jos kiinnostaa, pistä yv.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Pyörä on nyt valmis.
![Kuva](http://i511.photobucket.com/albums/s352/Notreal_photo/55.jpg)
Muutoksia tehdään sitä mukaan kun tarpeelliseksi nähdään.
Jakkinakki
- Pyörä:
- Monta rikkinäistä
- Paikkakunta:
- Satakunta
- Liittynyt:
- 28.10.2015 0:18
Nätti tuo pyörä on kyllä ollut alusta asti mutta nyt on jotenkin nätimpi
![Virne :D](http://www.motot.net/forum/images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ainut asia mikä pistää silmään on tuo änkkä mutta ei paha silti. Paljonko tällänen viiskymppinen kisavehje ottaa huippuja?
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Huiput on aina välityksistä kiinni ja ne taas valitaan radan mukaan, eli aika paha sanoa. Pidemmille välityksille sopivalla radalla huiput on varmaan sadan tuntumassa mutta usein miten luokkaa 85-90km/h. Jos välityksillä hakisi pelkästään huippunopeutta niin veikkaisin ettei 140km/h olisi temppu eikä mikään. Mutta on todettava etten tiedä ketään kukaan olisi "viitsinyt" sitä lähteä testaamaan.
JX
- Pyörä:
- [EX] Derbi Senda 90cc 09'
- Liittynyt:
- 26.8.2013 14:57
notreal911 kirjoitti: Jos välityksillä hakisi pelkästään huippunopeutta niin veikkaisin ettei 140km/h olisi temppu eikä mikään.
Jos meinaat tämän hetkisellä rungolla ja tekniikalla saavuttaa tuon nopeuden niin sen haluan kyllä nähdä.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Kuten kirjoitin, en meinaa vaan veikkaan ja tämä arvio perustuu vain teho/paino suhteeseen.
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 14.3.2016 21:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei lainata.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä.
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
Tuli vain tässä mietittyä että onko multa mennyt kokonaan ohi vai olisiko siinä mitään ideaa, että tähän laitettaisiin nesteidenlämpömittari? Jos joku paikka kilkkaisi niin osaisi tajuta lämpömittarista, että joku on pahasti pielessä ja ajaisi varikolle ennenkö on liian myöhäistä.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Onhan sitä ainakin ehdotettu monen näköistä mittaria ym. mutta se edellyttäisi virtalähdettä joka pitäisi ladata ( akku ) sitten ennen ajosuoritusta. Kisasähköistä kun ei latausta saa. Akku on ainakin teoriassa mahdollista laittaa jne. mutta en kuitenkaan ole asialle vielä lämmennyt.
ma$$i
- Pyörä:
- Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
- Liittynyt:
- 24.4.2014 18:38
Komia tuli
![Cool 8)](http://www.motot.net/forum/images/smilies/icon_cool.gif)
Yksinkertaisimmillaan oon nähny kinkun paistomittarin tökättynä ja tiivistettynä syylärin letkuun
![Nauru :lol:](http://www.motot.net/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
,ehkä erikoinen mutta toimi
Aleksii|
- Pyörä:
- Kisa derbi
- Paikkakunta:
- Lohja
- Liittynyt:
- 15.9.2009 10:45
Lämpömittarista olis käytännössä hyötyä vain varikolla käydessä. Mutta ne varikkokäynnitkin on niin nopeita käytännössä juostaan tankkaukseen siinä muutama sanan vaihto ja seuraava radalle. Ja jos mopon sammuttaa varikon alussa ja käynnistää, kun lähtee radalle lienee lämpömittarin virka turha? Siinä kisan tiimellyksessä ei sitä mittaria juuri ehdi seuraamaan. Hyvillä säädöillä ja kokoonpanolla lämpömittaria ei tarvitse minun mielestä, nimimerkillä samaa asiaa pohtinut. Onkos se nyt vaan 3 kisaa tänä vuonna? Nummela ensimmäisenä? Kait se on tultava kattomaan, kun kävelymatkan päässä:D
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
NMK/ Nummelan kisa on 21.5.
HäMK:n kisa Kaanassa 19.6.
Helsinki mopoGP 3.9.
Muista ei ainakaan varmuutta, voipi olla että vain näillä mennään tämä kausi.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
ma$$i kirjoitti:Komia tuli
![Cool 8)](http://www.motot.net/forum/images/smilies/icon_cool.gif)
Yksinkertaisimmillaan oon nähny kinkun paistomittarin tökättynä ja tiivistettynä syylärin letkuun
![Nauru :lol:](http://www.motot.net/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
,ehkä erikoinen mutta toimi
Sitähän on sellaisia patterilla toimivia paistovahteja äänimerkillä. Jos laittaisi sellaisen mikä leipoessä pimputtaa niin tietää kun pullat on valmiit.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Nyt olisi taas hakusessa 300mm etujarrulevy, kun tuli hankituksi "varavanteet". Että jos jollain sellainen pyörii nurkissa tai osaa vinkata mistä löytää. Hetken voin katsella löytyiskö hyväkuntoista käytettyä ennenkuin haen kaupasta uutta.
![Iskee silmää ;)](http://www.motot.net/forum/images/smilies/icon_e_wink.gif)
Edit: Eip ole enää hakusessa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista