No vanhahan se on että ei siitä ny 100% varmuuteen mee. Suoralta näyttää ja reunoihi ei ota kii. Voisha siihe jonku toisen vaihtaa ku noita jtn on mut iha yhtä epäillyttäviä ne on neki
Elikäs käyttisprojuun edistystä. Kävin ostaa uuden kutosen tulpan, 88 pääsuuttimen ja vaihdoin paikoillee -> kokeilee. Hörähtelee mut ei käy. Koko kaasari osiks ja vaihdoin käytännössä kaikki osat toisesta raadosta. Mikä näissä 14mm mikeissä pitäs olla TK suuttimen koko ??? sieltä löyty 15 ja 12mm mikestä löyty kokoa 20, heitin 20.
Lähti käyntiin ja pientä säätöä, saatiin alakierrokset jne pelaamaan jees. TK20, neula keskellä, PS 88, seos 1,5 auki. Käy hyvin, ottaa kierroksia, kiertää, vastaa kaasuun. Ylhäältä pätkii pikkusen ku vähän iso suutin. Ongelmana siis on ku ajan n. 50m pitkään loivaan ylämäkeen kaikki vaihteet loppuun ja rullailen kytkimellä, annan välillä välikaasua jne: Se ei oikeen kestä siinä vaiheessa sitä kaasun antamista (pätkii ja paukkuu putkessa), mooa vaikkei kaasua antaskaan ja lopulta sammuu. Noin 3/4 kerroista pilkkimällä saa pysymään käynnissä. Mitäs säätöä ruettas muuttamaan ?
Nyt ollaan jo lähellä niitä säätöjä kyllä oli mukava pitkästä aikaa vähä pyörittää PVlläkin !
Enää toi vika kuntoon, valot kuntoon ja pitemmät välit, sitten baanalle Aikataulu kyllä kusi tämän(kin) projektin kohalla ihan vitusti
Juu tuli eilen vähä sähköjä tehtyä uusiks. Ideana oli et vetäsin 12v sähköt tähänkin ja rupesin skootterin jännitteensäädintä virittämään. Siitä löytyy keltanen, valkonen, vihree ja punanen. Sähkökaaviota katoin ja jonkun itteäni viisaamman kanssa PV puolella kaua sitte juttelin niin aattelin et keltanen magneetto, vihree maa ja valkoselta valoille. Katotaan sitten miten joskus toimii jäi vaan vielä vähä vaiheeseen...
Mutta edelleen kaivattas ideoita tuohon parin viestin takaiseen ongelmaan
Tänään ois tarkotus lähtee hitsailemaan kunhan toi MB93 suvaitsisi saapua...
Tarkotus ois siis korjata 4 putkea, penkin runko, jarrupoljin ja VIIMEINKIN hitsata siihen tankkiin ne pultit oikasua varten, katotaa mitä tulee..
Tästä lähetään:
Tohon siis uus kiinnitys korvake prikasta, hitsataan änkässä olevat halkeamat kiinni, ja tukitaan reikä, loppupillistä 30cm pois. Siis se on todellakin ihan vitun pitkä Toki toi sitten myöhemmin puhalletaan ja maalataan mut ny alkuu vähä hitsaillaa, ja lämpörauta tulee.
sit ois kahdelle gianellille lyhennys operaatio kun eivät oikee mahu ...
Tjoo mistähän sitä alottas... Ainaki sen sanon et kyl oli vähän toi hitsaus hakusessa kun viimeks hitsannu 9. luokalla pari vuotta sitten ellei 5 täpin puikkohitsausta lasketa
Alotetaa ny vaikka lyhennetyillä/kasatuilla siankelleillä
Tulee kyllä pieni valinnanvaikeus :d
Vakioputkiki tuli entrattua, rumahan se on ja vaatii joskus puhalluksen ja maalauksen. Onneks sentää tulee toi lämpörauta päälle
Jarrupolkimen hitsasin mut onnettomana heitin lonkalta ja vituikshan se meni ei tullu tarpeeks kulmaa ei...
Penkinrunko sitten olikin oma hommansa... Elikkäs koko se penkin lukon osa lähti penkki rungosta irti. Siihen sitten mun paljottaja kehitti just passelin pellin noilla reillä ja nyt muute kestää vaikka lekalla löis
Hitsattu siis vain toiselta puolen, ja näin kaikki tapahtui:
Joo ehkä mää vähän innostuin tossa kuvauksessa mut jotenkin silti unhodin siitä viimesestä saumasta ja sinkki maalauksesta ottaa kuvan ??
Samalla ku mää leikin mopoleikkejä nii isot pojat leikki isojenpoikien leluilla (:
Sitten se tankki...... No sitähän hitsattii ja kyllähän se nous mut ei siitä kyllä suoraa tuu helvetilläkään. Sen verran toi pelti on päässy venymään.. Mietin viel tän viikon mitä teen...
Pikku reikäkin siihe sitte saatiin nii sitä piti sit vähä korjata
Loppuun vielä noita aloteltuja sähköja taas vaihteeks... Elikkäs jännitteensäätimen asenteluja
Hyvät hitsausjälet Tosin en itekkää yhtää paremmi osaa Et sit voi hommata toho kunnollista änkkää ku nois nii hirveet äänet et tekis mieli vääntää putki solmuu kaikilta ku joku vähä lähellä kierrättää ?
Eikös sisällä kehtaa kuvia otella vai ku pihalle kulettelet ?
Kerta lokasuojie hoitelusta nii tykkäätte nii voitteki miu bemmin ruosteet poistattaa niistä
Ootko käyny miu projuu kattelee ku ei oo kommenttia ainakaa tullu ? Derbiki lähti vihdoi talosta enneku kerkes leipomaa
Itseasiassa en oo hitsannu noista kun jarrupolkimen ja vakioputkea, mut en noita kohtia mitkä näkyy kuvassa kaveri kyl on hemmetin hyvä hitsaamaan mutta pikkuse se räki ku ei maalia aiva täysin poistanu...
Änkistä sen verra et noita kahta en oo ees kokeillu mut ton ylemmän putken änkkä on helvetin hyvä, ihan itse allekirjottanu ollu vääntämässä siel o 129 reikää ja vitusti villaa.
DOGI kirjoitti:Kerta lokasuojie hoitelusta nii tykkäätte nii voitteki miu bemmin ruosteet poistattaa niistä
Ei tykätä eikä bemminromuihin kosketa pitkällä hitsilangallakaan. Enkä aio itekään ottaa kunniaa hitsauksista, mut turha hitsarin käyttäjää täällä huudella ku viimeks käyny ehkä vuos sitten koko foorumilla.
Otetahan joskus uusiks jos pääs vielä kestää vittuilua
Juu ne on jo kolvattu Noku nyt tässä on semmone pieni mietintä päällä et pitäskö laittaa toi pikku änkkänen gianelli vai vakioputki... kun en osaa päättää.