Gilera SMT 2010 rojekti.

fLiba
Pyörä:
Aprilia SR 50 R Factory, kaasarimalli
Liittynyt:
1.8.2011 22:13
Gilera SMT 2010 rojekti: Runko maalattu!

ViestiKirjoittanut fLiba » 25.2.2013 20:05

Morjesta pöytttäää !
Tänään, näin koulujen alkajaisten kunniaksi otin sitten itseäni niskasta kiinni, ja rupesin hommiin. Olihan tuo koulupäivä 8 - 16, niin oli pakko saada jotain tekemistä, joten rupesin työstämään runkoa! Siinä sitten ensimmäisen tunnin jos toisenkin hioin rungos ruostekohtia ja näkyvimpiä palasia siihen kuntoon että saa maalattua, ja niin siinä kävi. SE ON MAALATTU, VIHDOIN! Ensin pari karrosta pulveripohjaa, kaks kerrosta itse punasta pulveria + pulveri lakkaa, eiköhän se nyt kestä ;)
Tuli myös maalattua noi pikkuhärpäkkeet, eli imukaula, kansi, kytkinakselin tappi ja vesipumpun koppa!

Kuva
Kuva

Ja sitten vielä viimeisenä, muttei vähäisempänä...
Kuva



Tuli myös hinkattua tota perää tänään, pari kertaa kittailtu ja hiottu, ja saatiin ne pohjamaalitki päälle :) nopeesti ku vilkasin ennen kotiin lähtöä, niin oli siinä vielä muutamia kohtia joita täytyy hioa ja vähän kitata :)

Kuva

Aletaan olla pikkuhiljaa voiton puolella, huomenna raahaan vielä kouluun T-palat, että pääsis niitäkin kohta hiekkapuhaltamaan ja maalailemaan, valkoset T-palat siis tulossa :)

Heittäkääpä kommenttia ja mielipiteitänne! Ne on aina tervetulleita :)

Ainiin, kuvissa osat saattaa näyttää erisävysiltä toistensa kanssa, mutta samaa väriä ne kaikki on :)

fLiba kuittaa.
"Gagiva Mito kulkee vakiona noin 200km/h" -nuorisotilalta kuultua, 12v pojan suusta (Y)
Motoration
Pyörä:
Honda Monkey -81, Jincheng Manki -08
Paikkakunta:
Nummi
Liittynyt:
17.6.2012 12:04
Re: Gilera SMT 2010 rojekti.

ViestiKirjoittanut Motoration » 25.2.2013 20:25

Nättiä on :) Varsinkin tuo runko on helvetin komia! 8)
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Gilera SMT 2010 rojekti.

ViestiKirjoittanut jukke96 » 25.2.2013 23:17

hyvä perse :lol: ;)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
SebiDee
Pyörä:
Rieju MRX -03
Paikkakunta:
Vehmaa
Liittynyt:
24.1.2011 23:17
Re: Gilera SMT 2010 rojekti.

ViestiKirjoittanut SebiDee » 25.2.2013 23:46

Täst tulee nii kermane laitos etten ees sanoi löydä 8) . Toi perä etenki o aivan helevetin hieno!
Check it out!
fLiba
Pyörä:
Aprilia SR 50 R Factory, kaasarimalli
Liittynyt:
1.8.2011 22:13
Re: Gilera SMT 2010 rojekti.

ViestiKirjoittanut fLiba » 26.2.2013 0:09

Kiitoskiitos kaikille!

SebiDee kirjoitti:Täst tulee nii kermane laitos etten ees sanoi löydä

no sitähän tässä haettiinkin ;) eivaa, hyvä että muidenkin silmää miellyttää :)

E: Ja niin, huomenna pitäis alkaa jonkunmoinen kasaus :) vielä pitäis jostain saada fättis, yläpään tiivisteet koneeseen, etupumppujen stefat ja putki!
Jos joltain löytyy fättistä TODELLA edullisesti, niin voi ottaa yhteyttä vaikka YV'llä.
Ja putken kanssa samahomma ^
"Gagiva Mito kulkee vakiona noin 200km/h" -nuorisotilalta kuultua, 12v pojan suusta (Y)
fLiba
Pyörä:
Aprilia SR 50 R Factory, kaasarimalli
Liittynyt:
1.8.2011 22:13
Gilera SMT 2010 rojekti: Kasailua

ViestiKirjoittanut fLiba » 26.2.2013 22:03

Morjesta taas! :)

Tänään on jatkettu siitä mihin eilen jäätiin :) Elikkäs, perää hiottu ja kittailtu, ja myös lopulliset pohjamaalit suihkittu päälle, jos vaikka huomenna pääsis maalailemaan pääväriä, ja sitten lakkaamaan :)
Kuva

Tänään tuli myös tuo runko roudattua tallin puolelle, ja alko tuo kasaaminen :)
Aika pitkälle tänään päästiin, kun miettii että enhän mä siellä tallissa ollut kun parisen tuntia, mutta onhan sekin jotain :)

Vähän kuvaa alkuvaiheesta :)
Kuva

Kuvaa koneesta :)
Kuva

Ja tähän jäätiin tänään 8)
Kuva

Tuli siis laitettua toi kone, swingi, takarengas, jäähdytysjärjestelmä ja paljon pikkuosaa kiinni, jos vaikka huomenna pääsis jatkamaan :)

eipä sitten oikeestaan muuta :D fLiba kuittaa.

E: Ärsyttää tuo keltanen iskari, kun kaikki muu on punasta/valkosta...
onko kellään minkäännäkösiä ohjeita miten ton iskarin sais purettua, ja maalattua tuon jousen?
"Gagiva Mito kulkee vakiona noin 200km/h" -nuorisotilalta kuultua, 12v pojan suusta (Y)
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Gilera SMT 2010 rojekti.

ViestiKirjoittanut XPSsm » 26.2.2013 22:40

Komeelta näyttää, mutta tosiaan tuo keltanen jousi pistää ilkeesti silmään... :?
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
fLiba
Pyörä:
Aprilia SR 50 R Factory, kaasarimalli
Liittynyt:
1.8.2011 22:13
Re: Gilera SMT 2010 rojekti.

ViestiKirjoittanut fLiba » 26.2.2013 22:44

Joo, eikä oikeen oo varaa ostellakkaan uusia iskareita :/ ehkä pitää vaan suojata jotenkin tuolta keskeltä ja maalata se vaan, jää nähtäväks. Ellei muu auta niin jätän tuollaseks... :/
"Gagiva Mito kulkee vakiona noin 200km/h" -nuorisotilalta kuultua, 12v pojan suusta (Y)
teemu96
Pyörä:
Cagiva Mito -07 & -05
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
18.5.2011 20:59
Re: Gilera SMT 2010 rojekti.

ViestiKirjoittanut teemu96 » 26.2.2013 22:46

Se ja sitten vielä nuo tnt:n osat :roll: Ei näytä hyvältä kun punasen sävyjä on monia, maalaa nuo osat samalla punasella kun muutkin osat niin näyttää hyvältä :) Runko on kyllä kermanen 8)
Cagiva Mito projekti viewtopic.php?f=93&t=83806
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17
Re: Gilera SMT 2010 rojekti.

ViestiKirjoittanut temeee. » 26.2.2013 22:48

Teet ite sellasen iskariaukasu työkalun, paksu latta joka tulee päälle ja 50mm reikä, siihen m8 pulteille reiät. Sitte teet lattaraudasta "koukut" jotka tulee puristaan iskaria lattaan päin ja siihen niille latan pulteille reiät, sitte mutterit pultteihin ja alat kiristeleen ja iskarin yläpuolelta kiinnitin prikka irti. Kaverin derbin iskari purettiin noin.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Gilera SMT 2010 rojekti.

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 26.2.2013 22:49

Jep, ja nuo TNT osat saa mopon näyttämään halvalta/lelulta..

Noille kun saat jotain tehtyä niin tulee kyllä mahtava menopeli!
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
fLiba
Pyörä:
Aprilia SR 50 R Factory, kaasarimalli
Liittynyt:
1.8.2011 22:13
Re: Gilera SMT 2010 rojekti.

ViestiKirjoittanut fLiba » 26.2.2013 22:54

kiitos vinkistä temeee, vaikka en mitään ymmärtänytkään :D nuo TNT'n osat on ja pysyy, itelle kelpaa, ja ei niitä punasen sävyjä oo kun kolme, ja kaks niistä melko samoja. Kuvissa tietty saattaa näyttää eriltä, mutta vanteet ja runko on täysin samaa punaista, + kaikki nuo koneen osat on samaa punaista rungon kanssa, lukuun ottamatta öljypumpun- ja magneeton koppaa :) mutta kai tässä pitää sitten ruveta iskarin maalaus puuhiin, pitänee vaan suojailla sitten!
"Gagiva Mito kulkee vakiona noin 200km/h" -nuorisotilalta kuultua, 12v pojan suusta (Y)
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17
Re: Gilera SMT 2010 rojekti.

ViestiKirjoittanut temeee. » 26.2.2013 23:08

Eli siis teet koukut jotka saat siihen jouseen kiinni, jotta voit puristaa sen jousen lyttyyn ja poistaan se yläprikan siitä. Toivottavasti tuo selventäis vähäsen (huono paint sotku 5 min meni aikaa :D ) :

Kuva

Nii ja en muista tuota latan 50mm reiän oikeaa kokoa, minusta seoli 50mm mutta mittaa se iskarin alaosan paksuus.
fLiba
Pyörä:
Aprilia SR 50 R Factory, kaasarimalli
Liittynyt:
1.8.2011 22:13
Re: Gilera SMT 2010 rojekti.

ViestiKirjoittanut fLiba » 26.2.2013 23:13

Nyt selveni :D Kiitoksia!
"Gagiva Mito kulkee vakiona noin 200km/h" -nuorisotilalta kuultua, 12v pojan suusta (Y)
SebiDee
Pyörä:
Rieju MRX -03
Paikkakunta:
Vehmaa
Liittynyt:
24.1.2011 23:17
Re: Gilera SMT 2010 rojekti.

ViestiKirjoittanut SebiDee » 27.2.2013 2:16

Tai sitten vie taas sinne autopuolen pojille. Niillä löytyy työkalut millä purkaa iskareita. Näin ainakin meillä turussa :D
Check it out!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista