SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Juu ei olla repimässä
.
Paljo toi avartaminen sitte oikee hyödyttää. Millane teholisäys tosta tulee?
Aprilia sx 80cc projektina!
dattiis
- Liittynyt:
- 29.6.2012 18:39
Kyllähän siitä tulee kun huuhtelun lähdöt on täysimittaiset, mutta yleensä tuo tiiviste ei ole ihan samanmuotoinen ja kokoinen kuin pytyn huuhtelunlähdöt. Mutta voi sen avartaa tiivisteelläkin.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Tiiviste yleensä leikataan pytyn lähtöihin sopivaksi, ettei sitten ole virtausten tiellä. Mikäli tiivisteessä on taas isommat aukon kuin pytyssä, tekisin uuden tiivisteen. Jää nimittäin ikävä "kolo" tiivisteen takia tuohon pytyn ja lohkon liitoskohtaan jos tiiviste liian "pieni". Eli ensin tiiviste pytyn kanssa kohdalleen ja sitten lohkot leikatun tiivisteen mukaan, tarkistaen toki aina kampikammion kautta kun lohkot kerran ovat levällään.
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Juu. Täytyy kattoo onko tiivisteessä isommat aukot.
Aprilia sx 80cc projektina!
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Moro.
Juu tiivisteessä oli isommat aukot kuin pytyssä, niin tuli askareltua jämpti tiiviste
.
Tuli myös vietyy kampura paikalliselle. Säästin tod.näk. 10kertaisen summan, sillä työ maksoi 13e
.
Juu saa nähä millo pääsee vinguttaa. Porakoneella varmaan turha ruveta leikkimään, kun kaverilla ihan kunnon vehe. En nyt muista miksi kutsuttiin
.
Aprilia sx 80cc projektina!
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Moro
Tässä ajankuluksi aloin vaihtamaan vesipumpun stefoja, kun öljy tuntui jotenkin vetiseltä. Stefathan olivat melko uudet, joten olinkohan laittanut ne oikein päin?
Laitoin ne samalla lailla kun olivat avatessani.
Ja luultavasti ensviikolla avarretaan lohkot
. Saa nähä mitä tulee. Jos jollain on jotain neuvoja niin saa heittää
.
Aprilia sx 80cc projektina!
Vegemon
- Liittynyt:
- 25.6.2012 3:22
Sulla on tuo stefa väärinpäin :p
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Kiitosta!
Se tosiaan oli noin alunperin. Entinen omistaja kenties räplänny?
Sitte tosiaa joku HC virittäjä saa antaa neuvoja toho avartamisee
. Pitäiskö sitä viilailla eri terillä ym.? Miten viimeistelen.
Aprilia sx 80cc projektina!
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Aivan huuhteluiden vierestä kärsii kyllä ottaa reilumminkin tavaraa pois. Tiivisteen leikkelet eka pytyn muotoihin ja sitten lohkot pirralla tiivisteen mukaan. Kannattaa kuitenkin aina jossain välissä sovitella pyttyä lohkoon ja tarkistaa kynnys sormella tunnustellen suoraan kampikammion puolelta.
Barikitille tuskin niin paljon tarvitsee avartaa että tiivistepinnan kanssa jotain ongelmia tulisi.
Derbin lohko tosiaan muuten melko ohut, itselläni meni Dremeli läpi parikin kertaa kun innostuin "hieman" avartelemaan. Yksi peruskikka on poistaa läppäkanavasta pinnapulttien kierteiden "ulokkeet" ja täyttää reiät epoksilla. Mulla on siis viilattu koko seoksen kulkureitti läppäkanavasta lähtien melko rajulla kädellä...
Pari kuvaa omista lohkoistani (vikassa näkyy suht. viimeisteltynä):
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Juu. Järkevintä varmaan lainata kaverilta vinkua ja kotona kaikessa rauhassa avarrella
. Harmi vaa, että kompura on mökillä.
Jostain luin, että pytyn alareunaa jotai töhnää sitte laittaa paikoilleen, niin lohkoihin jää tarkat jäljet. Toi askareltu tiiviste heittää aina jonkin verran
Aprilia sx 80cc projektina!
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Moro.
Juu tuli tänään vähä hiplattua noita lohkoja tämmösellä
.
Huomenna jatketaan.
Kuvia:
Vasen lohko.
Kuinkas jyrkäksi tuo pitäis tehdä?
Oikea lohko
Tästä lohkosta tuli vahingossa otettua vähän liikaa. Ei varmaan haittaa
?
Aprilia sx 80cc projektina!
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Teoriassa haittaa, seos saattaa alkaa pyörteilemään jotenkin oudosti ja virrata hiukan hitaammin. Jos ihan pieni ero niin tuskin huomaa koneen käytöksessä mitenkään. Voithan myös avartaa pytyn lähtöjä vastaamaan lohkojen.
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Juu. Noin kynnen paksuuden verran meni yli.
Pyttyyn en varmaan koske
.
Ja se mitä kysyin, niin että hiotaanko se h-lähtö alas asti yhtä suureksi kuin ylhäältä vai tehdäänkö siitä kalteva?
Toivottavasti joku tajus
Aprilia sx 80cc projektina!
V99
- Pyörä:
- Derbi drd sm
- Paikkakunta:
- Kivijärvi
- Liittynyt:
- 6.8.2013 22:36
Tee semmonen jouheva, niinkuin esim. Am6:sen huuhtelut. Eli joudut ottamaan alhaalta myös tavaraa pois.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö taas sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Moro.
Juu tämmöseks tuli tehtyy. Onko tarpeeks hyvä ja pitäskö noita hioo vielä jollai hiomapaperilla?
Ja mistä löytäs tolle 28mm kaasarille ilmanputsarin vai onko niihin semmosia jatkoja, ku ei oikee löydy tarpeeks leveet + takaiskari tiellä.
Aprilia sx 80cc projektina!
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista