Noniin jotain hassua on taas tapahtunut. Kytkinjouset tuli tuossa viimeviikolla ja laitoin sarjan jäykimmät vihreät jouset kiinni jotka ottaa kiinni vissiin jotain 6000rpm ja tuntus että sais vielä vähän ylempää ottaa kiinni mutta kyllä se vähän paremmin lähtee nyt... säätämistä kyllä on vielä.
Nyt kun tuli tuossa ajeltua enemmän matka-ajoa niin bensankulutus tippu taas mukavasti, 3,6l/100km, aika hyvin sanoisin
Varmaan menis 3 litran paikkeille kulutus jos ajaisi koko ajan tasaisella vauhdilla mutta tuo pelkän koulumatkan ja k-marketin välin edestakaisin sahaaminen syö sitä ihan turhaan.
Ja tänään sitten uskaltauduin purkamaan keewayn ja kävin pytyn kimppuun. Samalla tuli katottua miltä TNT pytty ja mäntä näyttävät 1300km jälkeen:
mäntä oli muuten aika hyvä mutta pakopuolella oli jonku verran ohipuhallusta ja jostain kohtaa oli vähän jo pyttyäkin hinkannut kun oli pienet jäljet, liekkö silloin talvella kun kävi kerran laihalla ja äänestä päätellen meinas leipoa tallin eteen ku kierrätin
ja oli siinä vissiin joku valmistusvirhekin, tommonen ihme kolo tuossa keskellä. Kaiken kaikkiaan ei se vielä pahassa kunnossa ole mutta 2500km ajettu narakun mäntä näytti vielä paljon elinvoimaisemmalta..liekkö käyttäjä/asentajavika tai TNT laatu
kannessa oli mukavasti karstaa, samoin männänlaessa, viimeksi kun avasin niin ei ollut yhtään(silloin oli siis se narakusetti kiinni). Johtuu varmaan siitä että talvella ajoin sillä öljybensalla ja jossain välissä tuo öljystely oli vähän epämääräistä muutenkin tämän kanssa.
pytyn huuhtelut näytti vakiona tuolta
ja tuossa on se paljon puhuttu pakoaukon kuri
sen kairasin pyöreäksi, pitäs putken toiminta tehostua kun ei oo tuommosta porrasta siinä haittaamassa
ja huuhteluita siistin ja tulipa tuota mäntääkin viilattua
Yllättäen pytty ei juuri muuta suurempaa vaatinut, mäntä ei jäänyt peittämään aukkoja alakuolokohdassa mitä epäilin, ja squish oli jo melko tiukka kannentiivisteen poisotolla, joku 0,55-0,6mm:
Kuulemma Sellyn 74cc peeveessä on 0,5mm välys joten näin ollen uskaltauduin pistämään tuon ilman kannentiivistettä tiivistemassalla nippuun ja se jopa lähti käyntiin. Muuta en kerennyt havainnoimaan kuin että kävi aika nätisti tyhjää ja lähti äkäsesti liikkeelle kun vähän kierrätti mutta eipä tuo paljoa kerro, huomenna testataan
Vaan eipä tuo viilailu ilman takaiskuja sujunut, varovaisuutta vaativaa hommaa ei voi muuta sanoa.. noh mitään kovin pahaa ei kuitenkaan tapahtunut. Kaikki tuli viimeisteltyä ja putsattua huolella niin toivotaan että kestää mutta pikkasen epäilyttää
jos tolla yhdet huiput saisi taas vedettyä. Toivon mukaan yli 80kmh. Ja pitää voittaa kuriton beta kiihdytyksessä. Jos ei voita niin sitte en tiiä mitä tolle vielä tekis
pytyssä ei juuri enää siistittävää ole, variaattorinkin pitäis olla tikissä paitsi pidempää hihnaa vois koittaa ja ne säädöt mutta sitten on vielä se hämäräperäinen tieto jonka luin että tuossa olisi vakiona sytytys turhan myöhäisellä, joten varmaan jossain vaiheessa sitten magneettoa auki