Järeä monkey, 187cc turbo

hirvisorsa
Pyörä:
Yamaha DT 06' [EX]
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
20.6.2012 22:35
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut hirvisorsa » 12.12.2012 18:39

Laitappa kuvaa siitä, kun jokuu istuu mankin päällä. ;)
Katso galleria ja kommentoi.
Ostetaan teharin änkkä. Tarjoa YV:llä!
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 12.12.2012 22:12

Koittas eka saaha jalkatapit johonki, mitä tuossa kokeilin, niin joutuu ehkä tekeen swingin sivuihin reiät ja sieltä tapit läpi :D

Mittailin tuossa osien painoa, ei kovin tarkkoja, mutta suuntaa antavaa.
-Runko ja keula 32kg.
-Swingi ja takarengas 15kg, eli hyvinhän tuo alta 100kg on.
Tiiä sitten miten tuo puntari painon näyttää, mutta nuo oli pystössä puntarin päällä.

Melkeen kokopäivän hitsailin ja tein putkia runkoon, että edistyy..
Tuli myös hyvä idea, että vetäsen vaan väliaikasesesti osat mattamustalla ja kun taas puran mopon, niin sitten hiekkapuhallan sen. Pitää jotain ajotestiä saaha ennen kittaushommia..
Occa
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.12.2012 23:29
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Occa » 13.12.2012 23:34

aeroxman kirjoitti:Kyllä mää hattua nostan jo kun alle 10s vedät :)
Jos Lokitekki saa koneen toimimaan yhtä hyvin, kun se teoriassa on mahdollista, mennää makeesti alle kymmenen sekunnin.

Toivottavasti saat moottorin toimimaan käytännössä myös niin. Oletko harkinnut ruiskua, ei ole kalliita nekään enää nykyään? Saisit kertaheitolla helpommin toiminaan ja koneen kanssa ohjelmoitua kaikki just kohdalleen.
Trust in Z50
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 14.12.2012 0:13

Kyllähän se 10 sek on aika ikuisuus..
Eka versio tulee kaasarilla, jos ei riittävän hyvin toimi, niin sitte ruiskua katteleen.

Joku akku pitäs tähän saaha, ehotuksia? Mahollisimman pieni, mutta sellanen että valojen kans pysyis virta jonkuaikaa :roll: Lähinnä ois vain mittareille, valot jos on pimeää.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 14.12.2012 0:19

http://shop.durbahn.de/shop/de/products/Batterien_superleicht_%21/A123_Durbahn_ECO
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut aeroxman » 14.12.2012 0:26

Occa kirjoitti:
aeroxman kirjoitti:Kyllä mää hattua nostan jo kun alle 10s vedät :)
Jos Lokitekki saa koneen toimimaan yhtä hyvin, kun se teoriassa on mahdollista, mennää makeesti alle kymmenen sekunnin.

Tottakai tottakai, muuta ole väittänytkään :) Oikeastaan hatun nostot pitäisi antaa jo silloin kun kone nähdään käynnissä ja ajossa. Ei tälläisiä projekteja hirveästi ole tällä foorumilla minun oloaikanani ollut, "kisasimmatkin" on aina jostain kumman syystä yleensä jäänyt aina kesken ja säätöihin harva on saanut. Tämän takia itsellä rima hieman matalampana.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 14.12.2012 0:44



Ei tässä nyt ihan noin kallista akkua tarvi, kun mopo ei tarvi käymiseen virtaa.
Aattelin jotaki 50e akkua, biltemasta sais muutamalla kympillä.
Tässä ei siis ole mitään latausta, mutta ajoakaan ei tarvi kestää kuin puolituntia.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut jukke96 » 14.12.2012 13:26

Tonne peräänän vois vielä jonku samallaisen keulimaraudan väsätä, mitä näkee kiihytysautoissa nii vois kiihyttää jopa täyskaasullaki :D
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Bass Head
Liittynyt:
6.3.2012 17:34
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Bass Head » 14.12.2012 18:20

toi ois iha hyvä idea ja viel hienon näkönenki :lol:
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 15.12.2012 2:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 14.12.2012 21:36

Ei tiiä vaan tarviiko.. Painopiste on matalalla, koko vehje on jykevästä teräsputkesta hitsattu kasaan joten painoa on.. Takarengas on perseestä soppelisti taaempana..

Vois se säkällä olla ihan ajettavakin vaikka sieltä hirmuna 30hp iskee pihalle burnöösavun saattelemana. :)
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 15.12.2012 2:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 15.12.2012 2:49

Ei jumalauta mikä vehje! :D On kyllä komeeki. Leveä, matala ja vitun painavan näkönen.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut XPSsm » 15.12.2012 17:12

SellYourSoul.90 kirjoitti:Ei tiiä vaan tarviiko.. Painopiste on matalalla, koko vehje on jykevästä teräsputkesta hitsattu kasaan joten painoa on.. Takarengas on perseestä soppelisti taaempana..

Se olis kisasemman näkönen, jos olis se rauta takana, vaikkei siitä käytännön hyötyä oliskaan. :D
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 19.12.2012 23:09

Rauta tulee jos on tarvis, en ainakaan usko että kumi palais kiihyttäessä ilman keulimista :D

Runkohan tuosa oli ihan hyvällä mallilla, mutta kun rupesin tekemään viimesiä tarkastuksia, niin selvis että runko on tankinkohilta 5milliä banaani, noista kuvistakin sen näkee.
Otin sitte rälläkällä nuo kaikki sivuputket poikki, tein viiltoja runkoputkiin ja heptailin ne kiinni tukevaan kehikkoon jonka tein kulmaraudasta. Pieni vinous ei ois haitannu, mutta tuommosta kieroutta ei saa kitillä piilotettua :D Joutu hitsaileen puikolla tuota, niin pääsi varmaan liika lämpimäksi.
Näissä kuvissa tuo pahin homma on jo tehty, tuet voi ottaa pois.
Kuva
Näkee myös vähä että minkalaista desingiä tuohon tuli.
Tuo lattarauta lähtee pois.
Kuva

Ostin mankin vakio vaihteiston, toisesa kuvasa voi verrata kiinalaiseen, ainakin vähä erilainen viimestelynlaatu, muitakin selviä eroja on.
Kuva
Kuva

Ja sumpan tekemä ketjulinjanlevitys patentti, jossaki 500hp pyörässä vois olla yhtä järeä :D
Kuva
Keskiosa on alumiinia, ulkorinkula rautaa, jotta voin hitsata sen runkoon kiinni.
Kuva
Ja tankinkorkki.
Kuva
Reikä on painelähtöä varten, jos sen laittais erikohtaan, niin saattais loiskia bensat ahtoputkeen.
Kuva
Hommaa ois jokapuolella mopoa pirusti, runko vaan aiheutti taukoa, mut jospa se nyt ois ok.
Haaveilin jo koneen kasauksesta, mutta kampura on ongelma, tilasin pari sellasta kiinasta kun sattu halvalla vastaan, mutta ei ole kuulunu mitään :roll:
Kokeilin kampuraa naputella paremmaksi, niin tosiaan kun toisenpuolen laittaa nollille, niin toinenpää vippaa jo reilusti.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 24.12.2012 21:03

Muutamia kuvia ketjulinjanlevitys sydeemistä ja pakoputkesta.

Tuo on suht jykevästi kiinni, alakiinnitys on kahella 16mm tangolla.
Noissa ei ole mitään isoja saumoja näkyvissä, kun hitsailin suht isolla virralla pistehitsaten, että enempi hain sitä että metallit sulais yhteen ja ettei tuo vetelis. Ja osissa oli isot viisteet, niin hitsillä oli paikkaa mihin mennä.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Iskareiden ylä kiinnikkeisiin tulee vielä ulommat osat ja rungon peräosaan putkea.
Kuva

Putki, tuossa jäi vielä hiomiset kesken.
Kuva
Haarotus on siisti ulkoa, mutta mites sisältä?
Kuva
Tein tuommosen kiinnityksen, reiät ehkä helpottaa vähä että tuo joustaa paremmin kun putki lämpölaajenee. Teipatut 5mm latat on sen takia, että tulee hyvä välys putken ja rungon välille
Kuva
Turbolle on sorvattu portaaton pienennys.
Kuva
Maavara tuon kans on vähä yli kaksi sormea :D
Se on tarkasti mopon keskellä, niin kestää silti kanttailla.
Kuva
Tilaa ei ole yhtään liikaa ja jousitus pitää laitella niin jäykäksi ettei jousta paljoa yhtään.
Konekkin mahtuu just ja just tulemaan pois rungon sisältä, vaatii vaan kytkinkopan, swingin ja eturenkaan irrottamisen. Plus kaasarit sun muut normijutut.
Kuva
Kansi tulee kyllä mustaksi..
Kuva
Vois seuraavaksi laitella runkoon vielä muutaman jutun ja maalata sen sitte mustaksi, niin näkee vähä paremmin miltä se näyttää.
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Mikksu » 24.12.2012 21:53

Hyvältä näyttää, kuren aina 8) Mukavaa katseltavaa kun melkein kaikki itse väännetty

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista