Kuulostaa kyllä että sieltä yhtäkkiä kipinä katoaa. Kannattaa myös tsekata sammuttimen johto, jos sellaista on, ettei pääse itsekseen ottamaan maihin.
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
VinskiMo kirjoitti:JEEJEE vitun kärjelliset paskat ikinä ennen ei ole ollut vastaavaa tilannetta +50 menopelin aikana että kipinä tulee mutta tulppa kastuu. onse perkele.
nevssons kirjoitti:VinskiMo kirjoitti:JEEJEE vitun kärjelliset paskat ikinä ennen ei ole ollut vastaavaa tilannetta +50 menopelin aikana että kipinä tulee mutta tulppa kastuu. onse perkele.
Hate to say this, mutta plus viidestäkymmenestä menopelistä yksikään ei ole leiponut ?
Just saying, meikäläinen on nimittäin näitä tapauksia nähnyt.
Palezu kirjoitti:Kärkisytkä o perseestä. Joskus rassasin jotain kaverin puoliautomaattimankia jossa oli kärkisytkä. Se antoi kipinän mutta muutaman km ajon jälkeen tulppa oli pikimusta, kipinä heikko eikä yleensä lähtenyt enää seuraavana päivänä käyntiin kuin uudella tulpalla tai putsaamalla vanhan ja työntämällä hiki hatussa. Lisäksi kärjet kului uskomatonta vauhtia ja välystä ei saanut koskaan säädettyä kohdalleen. Tosin tuon tulpan hajoamisen ja kipinän heikentymisen syyksi epäilen nyt niistä ajoista viisastuneena sitä että siinä koneessa ei juuri puristuksia ollut eli melko kylmänä mahtoi käydä ja sen takia hajotti tulpan. Jos se on tämäkin vaan väljä? Ootko kokeillu mitä sanoo uudella tulpalla?
Takavalo puola 3,5ohm
Palezu kirjoitti:Takavalo puola 3,5ohm
Eikai se ole mikään erillinen takavalon puola vaan sytytyksen ensiöpuola. Se toinen puola on sitten valopuola joka tuottaa kaikille valoille virran.
Kytkentöjen pitäisi mututuntumalta mennä niin että sytytyspuolalta(siis se mistä tulpanjohto lähtee) menee johto magneettoon siihen ensiöpuolaan. Sitten taas ensiöpuolan toinen pää menee kärkien kautta maihin. Konkka kytketään tähän väliin katkojan kärkiä ennen. Tai sitten ne kärjet saattaa tulla myös sytytyspuolan ja ensiöpuolan väliin ja ensiöpuolan toinen pää kytketään sitten maihin.
Kärkien pitäisi aueta juuri tietyllä kohtaa eli vähän ennen ykk:ta (sopiva ennakko). Oisko se noin 20 astetta ennen ykk. Tässähän se vaikeus onkin.. Kannattaa tehdä paristosta ja ledistä työkalu millä näkee missä kohti kärjet aukeaa ja sitten säätöruuveja vekslaamalla koittaa saada ne aukeamaan sen 20 astetta eykk niin luulisi pelaavan.
Kärjet lähtee aukeamaan 20ast. ennen ykk.