6204 laakerit kestää C3 välyksellä 18,000rpm ja hetkellisesti +20,000rpm.
Mopo-endurance vehkeissäkin käyttävät C3 laakereita, joten itsekkin päädyin C3/Tn9 laakereihin. Polymeerihäkillä ihan vain varmuuden vuoksi, jos sattuu laakeri kilkkaamaan kiinni (ei hajota muita osia).
Aika jännä, kun UM-rabasassa on vakiona C4 välyksellä ne petilaakerit.
VM-rabasassa kaikki kuulalaakerit on C3 välyksellä.
Itellä hajos petilaakerit kiertokangen alapään neulalaakerin väljyyden vuoksi. = Luo tärinää, josta laakerit ei tykkää yhtään.
Noista neulalaakereista en osaa juurikaan sanoa mitään.. ex-Derbissä hajos toinen niistä neulalaakereista n. 21tkm paikkeilla 70cc midrace vireillä. Samalla meni vaihteiston kuulalaakeri (6203). Saa nähdä miten pitkään itellä kestää nuo neulalaakerit +20hp tehoilla.
Onks muuten tuossa Bidalotin kampurassa 18mm alapään neulalaakeri vai 20mm?
Yleensä niissä kampuroissa on 18mm (myöskin vakiokampurassa). Sitten niissä HC-virikoneisiin tarkoitetuissa kampuroissa 20mm.
Aiotko koskea Airsalin huuhtelukanaviin? Meinaan, ovat aika alimitoitetut kuten se pakokanava. Itselläni tuli positiivisia tuloksia kevyesti muokatuista huuhtelukanavista.
Galleriasta löytyy kuvia omasta pytystä. Suoraan sanottuna en enään yhtään malta odottaa päästä kokeilemaan tota Derbiä uusitulla moottorilla. Mut noissa tuoreimmissa kuvissa muokattu jo reilummalla kädellä. Jos olisi paremmat tilat, niin varmasti jaksaisin tehdä huomattavasti paremmin nuo.
Pakoaukko on vielä keskeneräinen ja torstaina viimeistelty viimeisimpään muotoonsa.Suurella mielenkiinnolla seurailen projektiasi.
Mukavaa luettavaa.